• lilaemma

När 2-3 veckor på cb digital ??

shrigley skrev 2017-07-15 20:43:03 följande:

Säger bara: lita inte på CB digital som indikation på att graviditeten fortskrider. För mig slog det aldrig över från 2-3 till 3+ och jag trodde det var kört. Men så tog jag ett hcg-test och hade flera gånger högre värde än vad CB säger sig ha som referensvärde - och dagen efter fick jag bekräftat tvillingar på VUL! Så snälla, skit i att testa flera gånger med CB veckoindikator, helt bortkastade pengar o bara en massa onödig oro.

Kan det inte varit just det att du väntade tvillingar som ställde till det - det står ju att tvillingar kan ge oväntade resultat... Och samma om man testar efter v.6 tänker att ju högre värde man har (som man ju har senare i grav och även om man väntar tvillingar.. ) ju mer förvirrat blir testet...
  • lilaemma
    hggeli skrev 2017-10-27 14:22:14 följande:

CB digitalt fungerade utmärkt för mig denna graviditet.

Visade precis enligt textboken,..meeeen de har fått massor med kritik. Det har visat positivt då det ej är det främst för folk , har jag läst. Men kansek också tvärtom.

Dock fungerade det bra för mig , är i vecka 20 nu och fick i vecka 4 (1-2 v), vecka 5(2-3 v) och vecka 6 var det kanske? (3+) :) så jag blev betryggad av det och det stämde ju resultaten.

Men med det jag läst så kan jag tänka mig att det kan visa fel också. Jag tror med tvillingar borde det väl vara större chans att den säger att man är längre fram än man är? Då man har mer hormoner hmm. Men jag vet inte. 

Men mycket hormoner kan även ge "svagare" streck på grund av hookeffekten. Så tidigt borde den kunna ge högre för att senare ge lägre ige. Har aldrig hört någon som fått falskt positivt på digitaltest - då skulle jag snarare tro på kemiskgraviditet.
  • lilaemma
    hggeli skrev 2017-10-30 20:26:44 följande:

Digitala.är inte streck. :) Eller Jo inuti som den läser av..men just i och med att det är teknik så kan det bli mer fel..dvs att det buggar av nån anledning och tror det läser av ett streck.

Läs omdömen om clearblue. Många som verkar skriva att de fått positivt trots det ej var det . Men som sagt gällande mig själv funkade det utmärkt.

Det är ju därför jag inte tror på falska positiva på digitala tester - därför att man kan inte misstolka torksträck eller annat till positivt. Digitala stämmer. Däremot är det ju extremt vanligt med tidiga mf, som folk sedan tolkar som falskt positivt för att mensen kommer när den ska - kemisk graviditet.

Har varit testoman i 17 år, så jag har väldigt bra koll på hur testerna fungerar. Vanliga cb ger ofta "spöksträck" men digitala funkar. Sen kan veckoindikatorn ge oväntade resultat, men det är en annan femma.
  • lilaemma
    hggeli skrev 2017-10-30 20:35:31 följande:

Var på denna tråd jag läste tror jag.

www.whattoexpect.com/forums/november-2015-babies/topic/issues-with-clear-blue-digital.html

Tror inte att de ger positiv på kemisk grav oftast då jag själv haft någon sån och fått svaga linjer på linjetest med cb visade alltid negativt då. Deras digitala. Och nu när jag var gravid och allt gick bra så fick jag positivt på deras helt enligt boken för hur man ska få. 1-2 , 2-3 och 3+. Så jag är som sagt nöjd med hur det funkat för mig. :)

I den tråden var det en person som påstod sig fått falskt positivt - dvs antagligen kemiskgrav eller möjligtvis hormonbehandlad. Har haft 8 kemiska graviditeter, vissa av dem kom upp i hormonnivåer höga nog för positivt på CB digitalt, andra inte. Vid mina två mf kom jag upp i 2-3 men aldrig 3+ på CB...

Den här graviditeten fick jag 3+ "för tidigt" och hoppas på att det är ett gott tecken.
Svar på tråden När 2-3 veckor på cb digital ??