• solhimmel

insemenation (samtalet)

Jag funderar på att göra insemination om 1 år antingen Storkliniken i Danmark eller Göteborg.

tänkte på samtalet man har vad är det typ av frågor som ställs?

Är det någon som gjort det i Göteborg ? vad tyckte ni ?

Hur mycket har ni lagt allt som allt ?

• Svar på tråden insemenation (samtalet)
  • solhimmel

Tack så jättemycket försvaret ,  känner också att det är viktigt att det ska vara personligt inte som ett förhör.  Jag ensam haft barnlängtan fler år, tyvärr så fick  jag höra efter 4år förhållande att ´han inte ville ha barn när han först ville slutade med att vi gick isär eftersom bilda familj viktigt har alltid varit högt prioriterat.

Får man fråga hur långtid det tog att göra processen till inseminationen?
    och hur gick era tankar om donatorn ska vara anomy eller öppen?

Hoppas det gick bra för er

• solhimmel

Härligt att det gick , stort grattis! Velat lite fram och tillbaka med öppen eller anonym  inte fören nästa år så har god tid på mig att funderar och prata med andra.

Kommer en fråga till tänkte på när du väl blev gravid åkte ni till Danmark igen för att göra någon kontroll eller kontaktar man sin egen barnmorska och gå där på ultraljud fram tills det är dags för barn att födas ?

• solhimmel
    Biet skrev 2017-08-15 16:48:51 följande:

Hår du funderat på att försöka med någon privat heminseminering som alternativ till att åka till Danmark eller i Göteborg?

Fördelen är ju att du har möjligheten att välja donator fullt ut och även slippa resor etc.

Pengar som kan läggas på barnet istället senare?

Har inte riktigt funderat på det men har rätt nära av stånd till båda ställena och  har närmast till Köpenhamn.  sedan känns det bäst för min egen skull att ah gjort det på en klinik. Som det ser ut så kommer jag att kontakta kliniken i Danmark efter årskiftet.
  • solhimmel
    Anonym (Längtarså) skrev 2017-11-26 20:14:11 följande:

Jag beklagar att ovanstående hade en så tråkig upplevelse av RMC Malmö. Jag hade mitt samtal i måndags och jag var så lycklig när jag gick där ifrån. Jag uppskattar att de frågar och vill få en att tänka till om varje aspekt i beslutet att bli ensam förälder. Allt från hur du kommer att benämna donator, hur tänker du kring att få ett handikappat barn till vem som tar hand om ditt barn om det förbjudna skulle hända, att du dör...

För mig kändes det bra och mannen som höll i samtalet gick metodiskt igenom frågorna för att höra om man tänkt till. Har man inte hunnit fundera på alla klurigheter så får man ett andra samtal. Jag känner själv att det hela landar i att jag gör detta för barnets bästa!

Det tog ca 40min för mig att snacka igenom allt och få OK. Redan i fredags låg remisser för provtagning på hallmattan så nu hoppas jag att resultatet av dessa går min väg. Så jag kommer ytterligare ett steg på vägen mot mitt barn.

En liten tanke kring landsting och privat.

Landstinget till vill lägsta kostnad alltså snabbast möjligt nå förlossning medan privat är vinstdrivande företag och varje besök genererat inskolat. Ovanstående kände att de hade all tid i världen, det gör inte jag och jag önskar att insem räcker men hoppar på IVF-tåget om det är det de föreslår min barnlängtan är så stark att jag helst redan varit gravid ???? och kommer göra allt för att nå resultat!

Lycka till med allt

jag har tagit modet nu och skickat iväg journal och kontakt kliniker för att får tid för utredning hoppas de vill göra det annars får jag söka vidare. På onsdag åker jag till Danmark och ska ha mitt samtal lite nervös. De frågorna som du nämnde hade jag i tankarna så skönt att få höra lite vad de kommer fråga. Var det svårt för dig att hitta en klinik som gör de utredningarna ?

Svar på tråden insemenation (samtalet)