Inlägg från: Anonym (Längtarså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtarså)

insemenation (samtalet)

Jag beklagar att ovanstående hade en så tråkig upplevelse av RMC Malmö. Jag hade mitt samtal i måndags och jag var så lycklig när jag gick där ifrån. Jag uppskattar att de frågar och vill få en att tänka till om varje aspekt i beslutet att bli ensam förälder. Allt från hur du kommer att benämna donator, hur tänker du kring att få ett handikappat barn till vem som tar hand om ditt barn om det förbjudna skulle hända, att du dör...

För mig kändes det bra och mannen som höll i samtalet gick metodiskt igenom frågorna för att höra om man tänkt till. Har man inte hunnit fundera på alla klurigheter så får man ett andra samtal. Jag känner själv att det hela landar i att jag gör detta för barnets bästa!

Det tog ca 40min för mig att snacka igenom allt och få OK. Redan i fredags låg remisser för provtagning på hallmattan så nu hoppas jag att resultatet av dessa går min väg. Så jag kommer ytterligare ett steg på vägen mot mitt barn.

En liten tanke kring landsting och privat.

Landstinget till vill lägsta kostnad alltså snabbast möjligt nå förlossning medan privat är vinstdrivande företag och varje besök genererat inskolat. Ovanstående kände att de hade all tid i världen, det gör inte jag och jag önskar att insem räcker men hoppar på IVF-tåget om det är det de föreslår min barnlängtan är så stark att jag helst redan varit gravid ???? och kommer göra allt för att nå resultat!

Lycka till med allt

Svar på tråden insemenation (samtalet)