Anonym (Jenny) skrev 2017-07-18 21:22:16 följande:
.....
Du kanske ville höra annat? Annat än att i första hand ta hänsyn till den situation du är i?
Frågor jag har som *kanske* kan hjälpa dig på vägen mot ett besök:
Hur gamla är dina barn?
Hur är relationen med den nya pappan/ mannen som du är gravid med? Hur längd har nu varit ett par? Hur funkar relationen med honom och hans familj? Och relationen mellan han och dina tre barn?
Hur är din situation i övrigt? Yrke? Utbildning? Ekonomi? Bostad?
Hur tänker du dig framtiden? Var vill du bo?
Stanna i Spanien? Eller flytta hem på sikt? Är det möjligt om du har barn ned en spansk man? Stängs dörren till dina tre barn då?
Hur tror du att dina tidigare barn och deras pappa (ditt ex) kommer reagera på att du får ett nytt barn? Och hur tänker du hantera det?
...
Jag är inte efter att höra något speciellt och jag är mer än medveten om min situation och vikten här att ta ett genomtänkt beslut. Genomtänkt innebär även att inte rusa in i en abort när det inte känns 100% rätt.
För att ge dej lite svar på frågor, för att stilla nyfikenheten.
Mina barn är i åldrarna 6-10 år, relationen mellan min partner och mej, samt relationen mellan min partner och mina barn likaså som mellan mej och mina barn är mycket bra.
Vi har varit tillsammans i 4 år och båda är 34 med fast jobb. Han statsligt anställd, jag arbetar inom ekonomi. Boende är hyres, lönena inte de bästa - i Sverige hade vi fått ut mins trippelt per person. Familjesammanhållningen på hans sida är bra. Hans föräldrar fortfarande gifta och hans syster har man och barn i stabilt förhållande. Stöd finns om så behöves.
Boende? Här om möjligt men skulle det ej fungera är han en rationell person som man kan finna lösningar på situationer med. Om vi bryter skulle jag tvivla extremt på att han skulle ställa till problem ang vårdnaden då han är mer traditionellt inställd om att barnen behöver bo med sin mor - vilket är också varför han stod upp för mina barn och mej under många år innan jag fick ta det svåra beslutet (där uppenbarligen många faktorer vägde in)
Ang min exman. Hans beteende mot barnen är inte samma som mot mig. Han har även en ny tjej som hjälper med dem i Sverige och bor även med hennes son. Att han inte e den bästa pappan alla ggr, sure, men vem är det? Kommer sent, bryter ett löfte någon gång - ja, men han vet vad han förlorade när jag gick och kämpar för att inte förlora dem med.
Hur han skulle reagera, inget jag kan veta - kan bara hoppas han är trygg i sin nya tillvaro med sin nya tjej mm och att han tar det så väl han kan.