• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Karins08
    ijo skrev 2017-07-24 00:51:23 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här :)

Jag väntar på att kliniken ska öppna upp nu efter semestern så jag får göra FET. Det verkar ska bli ostimulerat. Jag gissar att vi kommer köra efter nästa mens så någon gång i september.

Jag ska också köra FET Men ostimulerat, då behöver du inte äta något här innan? Jag har fått 5 dagar letrozol att äta jag.
  • Längtar17

Karins08: Tycker Bemfola nålen är helt ok. Gonal-F var ännu bättre men dom är klart bättre än nedregleringen (Orgalutran och Gonapeptyl).

Ska försöka lita på dom och koppla bort. Nu är det ändå för sent för behandlingsjusterlng.

• Kiim0
    Karins08 skrev 2017-07-26 10:45:50 följande:

Kiim0 och Smurf, hur går det för er?

Jag är bara på dag 8 men synarela och jag har inte fått någon blödning än så jag vet ej hur det går. Förhoppningsvis kommer blödningen snart. Åker på semester nu på måndag och när jag är tillbaka så har jag tid för att lämna blodprov för att se hur det har gått.
  • smurf11
    Karins08 skrev 2017-07-26 10:45:50 följande:

Kiim0 och Smurf, hur går det för er?

Ja jag hoppas att det ser bra ut  imorgon efter ultraljudet!!
    Jag tar dubbeldos Letrozol nu, dag 5 nu! 
    Jag tror att det blir ett eget försök den här gången, om det inte råkar vara många folliklar. Men det brukar det väl inte bli med Letrozol!?
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-07-26 10:45:03 följande:

Jag ska också köra FET Men ostimulerat, då behöver du inte äta något här innan? Jag har fått 5 dagar letrozol att äta jag.

Okej! Är det din första FET eller? :) Nej jag tror inte ska ska äta något utan bara hålla koll på ägglossning med ägglossningstest. För att göra det så "naturligt" som möjligt eftersom jag brukar ha egen ägglossning. Men på något sätt hade det känts bättre med stimulerad FET, mer kontrollerat på något sätt.
  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-07-26 22:38:35 följande:

Smurf11: lycka till på ultraljudet imorgon!

Tack!

Ja nu har jag gjort ett vul. På vänster ett ägg 10 mm och på höger två som var 6 mm.

Slemhinna var 6 mm.

Jag vill göra ett eget försök denna månad, jag vet inte om jag vågar fråga om ett nytt vul på måndag!
  • Längtar17

Smurf11: det känns som att detta är en hel värld. Är det bra med de äggblåsorna och den tjockleken efter Lezetrol? Hur hoppas vi att det ser ut på måndag? Självklart ska du fråga om dom kan göra ett vul på måndag om det ger dig information så att du kan lyckas.

Skickar en styrketanke!

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-26 11:38:39 följande:

Karins08: Tycker Bemfola nålen är helt ok. Gonal-F var ännu bättre men dom är klart bättre än nedregleringen (Orgalutran och Gonapeptyl).

Ska försöka lita på dom och koppla bort. Nu är det ändå för sent för behandlingsjusterlng.

Ja, det är väl bara att go with the flow Men då ska du på VUL igen rätt snart va?
Svar på tråden Fler?