• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • smurf11
    Längtar17 skrev 2017-08-01 19:37:51 följande:

Smurf: Hur gick det på ditt vul idag?

Ja jag vet inte vad jag ska säga!
    Jag förstår inte vad som händer i min kropp!
    Efter letrozol kuren på dag 7 hade jag en äggblåsa på 10 mm på vänster sida och två äggblåsor på vänster som var 6 mm.
    Idag på dag 12 hade jag en på 11 mm och en på 8 mm på vänster sida.
    Sedan hade jag två på 6 mm och en på 5 mm på höger.
    Har de växt mellan 0-1 mm på fem dagar?
    Eller kan de ha släppt så att de är nya små äggblåsor nu.
    Slemhinnan var jättefin sa de, tre skiktad 11 mm.
    Kan äggblåsorna tvärstanna i växt?

Hur gick det för dig idag  "Längtar17"?
  • Längtar17

Smurf11: usch så tråkigt! Dom brukar väl inte släppa förrän tidigast 18mm? Vad sa gynekologen?

Jag kämpar för att tänka att det är dom som är gynekologer inte jag. Hade 11 st men två av dom var mycket mindre. Ska på äggplock på lördag. Tycker det känns sent eftersom ett par redan är över 20mm åt ena hållet.

Har två frågor som jag stressas lite av

- är det vanligt att dom är ovala? Dvs typ 22X13?

- på höger sida hade jag 5 st innan jag började stimulera och nu var det bara två efter 8 dagar stimulering. Är det vanligt att några försvinner?

• smurf11
    Längtar17 skrev 2017-08-01 23:22:04 följande:

Smurf11: usch så tråkigt! Dom brukar väl inte släppa förrän tidigast 18mm? Vad sa gynekologen?

Jag kämpar för att tänka att det är dom som är gynekologer inte jag. Hade 11 st men två av dom var mycket mindre. Ska på äggplock på lördag. Tycker det känns sent eftersom ett par redan är över 20mm åt ena hållet.

Har två frågor som jag stressas lite av

- är det vanligt att dom är ovala? Dvs typ 22X13?

- på höger sida hade jag 5 st innan jag började stimulera och nu var det bara två efter 8 dagar stimulering. Är det vanligt att några försvinner?

Ja jag vet inte om de släppt eller stannat i växten!

Kan äggen plötsligt stanna av så?

Jag tror att det är vanligt att de är ovala, eller att man mäter så eftersom man kanske inte kommer åt att mäta exakt! De är vad jag tror!

Att de var några som försvunnit hände mig med. Men vet inte varför, men kanske att de bättre äggen konkurrera ut de andra!
  • Längtar17

Fick svar att dom är runda men att ultraljudstaven kan trycka till dom så att dom bli ovala.

Hon svarade också att inte alla växer sig stora som förklaring på fler vid första än andra ultraljudet. Men jag vet inte för dom var typ 5x5 redan vid första.

Jaja, ska sluta noja om det. Är tillräckligt orolig för att jag inte har ont eller stickningar idag. Har haft det hittills. Men försöker tänka att om jag haft ägglossning får jag veta det på lördag.

• Kiim0

Hur har det gått för alla? Själv är jag fortfarande på semester och har inte haft så mycket tid att tänka på ivf och allt annat. Så skönt att få koppla av och tänka på annat. Hoppas att det har gått bra för alla <3

• Längtar17

Kiim0:

Skönt med semester och säkert jättebra att få en paus i ivf-tänkandet!

Jag gjorde ägguttag i lördags. Fick ut 6 ägg varav 2 av bra kvalitet (igår iaf...).

Hur går det för er andra?

• ijo

Min klinik öppnade äntligen upp igår efter semestern :) Jag fick komma in på VUL direkt för att kolla om ägglossning var på gång. Han hittade en äggblåsa som var 13mm så nu hoppas jag den växer på sig och släpper. Var på cd19 igår så det blir i så fall väldigt sen ägglossning denna månad (förra månaden kom den på cd16). Men min menscykel kan variera i längd rätt mycket så.. Så nu hoppas jag att jag får en glad gubbe på ägglossningstestet denna vecka så vi får göra fet :) Annars får vi vänta till nästa månad..

Längtar17: Hoppas dom fortsätter dela sig fint :) När blir insättning?

• Längtar17

Ijo: Tack! Har varit på insättning idag. Var inte riktigt beredd på hur fort det skulle gå så känner mig omtumlad. Fick inte fram dom frågor jag hade så vet inte ens om ägget såg bra ut idag också. Har mejlat nu och frågat.

Upplevde ni också att ET gick väldigt fort?

• ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-08 16:47:15 följande:

Ijo: Tack! Har varit på insättning idag. Var inte riktigt beredd på hur fort det skulle gå så känner mig omtumlad. Fick inte fram dom frågor jag hade så vet inte ens om ägget såg bra ut idag också. Har mejlat nu och frågat.

Upplevde ni också att ET gick väldigt fort?

Ja, jag tyckte också det gick fort. Jag frågade aldrig heller om det såg bra ut när vi gjorde ET. När/om det blir FET kommer jag fråga om kvaliteten :) Det är ofta mycket jag funderar på men när jag väl är där faller allt bort.
  • Längtar17

Har inte riktigt förstått FET. Man tar alltså ägglossningstest och sen gör dom en vanlig återföring så många dagar efter som embryot var när det frystes ner? Inte en massa hormoner och sånt?

Dom pratade om att det skulle ta 10 dagar innan jag får besked om det blev något till frysen. Var det så för er också?

Svar på tråden Fler?