Fler?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Smurf: Hur gick det på ditt vul idag?
Smurf11: usch så tråkigt! Dom brukar väl inte släppa förrän tidigast 18mm? Vad sa gynekologen?
Jag kämpar för att tänka att det är dom som är gynekologer inte jag. Hade 11 st men två av dom var mycket mindre. Ska på äggplock på lördag. Tycker det känns sent eftersom ett par redan är över 20mm åt ena hållet.
Har två frågor som jag stressas lite av
- är det vanligt att dom är ovala? Dvs typ 22X13?
- på höger sida hade jag 5 st innan jag började stimulera och nu var det bara två efter 8 dagar stimulering. Är det vanligt att några försvinner?
Smurf11: usch så tråkigt! Dom brukar väl inte släppa förrän tidigast 18mm? Vad sa gynekologen?
Jag kämpar för att tänka att det är dom som är gynekologer inte jag. Hade 11 st men två av dom var mycket mindre. Ska på äggplock på lördag. Tycker det känns sent eftersom ett par redan är över 20mm åt ena hållet.
Har två frågor som jag stressas lite av
- är det vanligt att dom är ovala? Dvs typ 22X13?
- på höger sida hade jag 5 st innan jag började stimulera och nu var det bara två efter 8 dagar stimulering. Är det vanligt att några försvinner?
Fick svar att dom är runda men att ultraljudstaven kan trycka till dom så att dom bli ovala.
Hon svarade också att inte alla växer sig stora som förklaring på fler vid första än andra ultraljudet. Men jag vet inte för dom var typ 5x5 redan vid första.
Jaja, ska sluta noja om det. Är tillräckligt orolig för att jag inte har ont eller stickningar idag. Har haft det hittills. Men försöker tänka att om jag haft ägglossning får jag veta det på lördag.
Hur har det gått för alla? Själv är jag fortfarande på semester och har inte haft så mycket tid att tänka på ivf och allt annat. Så skönt att få koppla av och tänka på annat. Hoppas att det har gått bra för alla <3
Kiim0:
Skönt med semester och säkert jättebra att få en paus i ivf-tänkandet!
Jag gjorde ägguttag i lördags. Fick ut 6 ägg varav 2 av bra kvalitet (igår iaf...).
Hur går det för er andra?
Min klinik öppnade äntligen upp igår efter semestern :) Jag fick komma in på VUL direkt för att kolla om ägglossning var på gång. Han hittade en äggblåsa som var 13mm så nu hoppas jag den växer på sig och släpper. Var på cd19 igår så det blir i så fall väldigt sen ägglossning denna månad (förra månaden kom den på cd16). Men min menscykel kan variera i längd rätt mycket så.. Så nu hoppas jag att jag får en glad gubbe på ägglossningstestet denna vecka så vi får göra fet :) Annars får vi vänta till nästa månad..
Längtar17: Hoppas dom fortsätter dela sig fint :) När blir insättning?
Ijo: Tack! Har varit på insättning idag. Var inte riktigt beredd på hur fort det skulle gå så känner mig omtumlad. Fick inte fram dom frågor jag hade så vet inte ens om ägget såg bra ut idag också. Har mejlat nu och frågat.
Upplevde ni också att ET gick väldigt fort?
Ijo: Tack! Har varit på insättning idag. Var inte riktigt beredd på hur fort det skulle gå så känner mig omtumlad. Fick inte fram dom frågor jag hade så vet inte ens om ägget såg bra ut idag också. Har mejlat nu och frågat.
Upplevde ni också att ET gick väldigt fort?
Har inte riktigt förstått FET. Man tar alltså ägglossningstest och sen gör dom en vanlig återföring så många dagar efter som embryot var när det frystes ner? Inte en massa hormoner och sånt?
Dom pratade om att det skulle ta 10 dagar innan jag får besked om det blev något till frysen. Var det så för er också?