Vi har gjort tre behandlingar med lite olika resultat!
Jag har lite svajiga värden på FSH o amh o endo därav ivf!
Ena omgången gick mindre bra med 5 ägg varav ett insatt o övriga dog. De andra två omgångarna har jag Fått ut runt 10 ägg o ca 7-8 befruktade, vi har haft tur o fått 2-3 till frysen!
Blivit gravid vid två av de färska insättningarna men aldrig på blastrocyterna(trots att många ofta lyfter att de är starkare) ! Ett MA upptäckt i v 11 och nu en pojkklump i v 39!
Har aldrig fått några detaljer runt embryo kvaliten men tror att den varit okej.
Tycker inte att du ska oro dig över att flera slutade sin celldelning samma dag, tänk vad mkt som händer under ett dygn, en halvdag, timme, minut när det gäller embryots utveckling !!
Det är ju rätt häftigt när man tänker på det! Att på 2 dagar gå från 8 celler till flera hundra som i en
Blastrocyt !
Ibland när jag deppar brukar jag ha det i åtanke, tänk vilken process vi går igenom o vilka helt otroliga steg i utveckling som måste fungera för att det ska bli en liten människa!!
Äggmognad, ägglossning, fungerande simmare, befruktning, celldelning, fosterutveckling , tillväxt och förlossning : )
Jag har inget facit men om jag får råda i något så är att försöka så långt det bara går att se varje litet genomfört steg som en bedrift/ett mål som ni klarat tillsammans !
Och fira fira fira .....