Inlägg från: Jooosen |Visa alla inlägg
  • Jooosen

Vi med BIM September 2017

Lilalila skrev 2017-08-16 21:40:52 följande:

Jag tog ett ägglossningstest igår o ett idag. Gårdagens hade ett väldigt svag streck och dagens var helt blankt. Enligt appen ska jag ha ägglossning på fredag. Kan det var så jag har resan haft ägglossning eller det är normalt att LH-hormoner går upp ner innan ägglossning? Jag har inga som helat erfarenheter när det gäller tester.

Är med i augtråden än så länge men kollar in här ändå hehe... vad jag förstått så kan stegringen gå lite upp o ner. Så äl kan absolut ske fredag.
  • Jooosen
    Jokri85 skrev 2017-08-17 06:56:07 följande:

Vaknade och tog ett test. Efter 4 dagar med hög fertilitet är den äntligen testet på Maximal fertilitet men vi hinner ej ha sex för min man ska till jobbet nu :(

Det kommer fler månader...försöker jag inbilla mig.. Vi har bara haft sex i söndags. Första dagen med hög fertilitet. Jfr bröt perfekt att ha idag med... kanske får bli ikväll när vår dotter somnat.

Vill verkligen ej missa. Tror att vi hade lyckats nu på morgonen...ikväll är nog för sent. :(

Tror inte det är för sent ikväll!! Ägget lever ju oxå ett tag efter d släppt. Oroa dig inte!
  • Jooosen
    Snultan skrev 2017-08-20 10:04:54 följande:

Drygt en vecka efter ÄL idag. Jag har fått ömma bröst vilket jag ALLTID får innan mens. Hade lite molvärk efter ÄL, och varit lite grinig kanske. Men inget annorlunda än det brukar. Har nästan tappat hoppet om att jag kan bli gravid. Kanske något hänt därinne så det inte funkar. 13 september har jag tid hos Gyn för att kolla upp detta. Jag hoppas såklart det tar sig denna gång men tror det är önsketänkande...

Något kul är att jag ska vara brudtärna 19 maj. Känns lite osäkert med klänningen bara, dvs om jag kommer vara nyförlöst, höggravid eller något annat. Men det är ju ett tag kvar så får väl se om några månader hur det ser ut.

Hade blivit såå glad om det tog sig nu, ni anar inte. Vi har försökt sedan november/december . Det känns så jäkla lång tid!

Samma här... vanliga pms bröst. Känner mig precis som vanligt några dagar innan mens. Brösten gör ont på sidorna som det brukar. Inget annorlunda än vanligt. Känns så sjukt hopplöst???
  • Jooosen
    Snultan skrev 2017-08-21 14:31:04 följande:

Mm känner din känsla! Men igår hade jag JÄTTE MYCKET flytningar, vita.. minns inte att jag haft så innan men vette fan om de skulle va ett tecken på en ev graviditet. Men man kan ju hoppas det! ÄL+8 bara än...

Ja känns som det är bättre än endast torrt iaf!! Håller tummarna. Är på Bim -3 och testade neg imorse såklart
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Charlizee skrev 2017-08-25 16:04:31 följande:

Detta blir 6:e månaden tror jag, har tappat räkningen nästan... hoppas så mycket!! Men orkar inte bli besviken igen. På gyn sa de att allt såg jätte bra ut men då undrar man ju vad felet är?? Varför ska det ta sån tid? Jag behöver se digitalt "gravid 1-2", innan dess kommer jag inte lita på något test...

Samma här! Sjätte försöket denna månad. Varit hos gyn jag med. Allt var "exemplariskt". Blir ju glad men vill bara att det ska ta sig nån gång...
  • Jooosen
    Charlizee skrev 2017-08-25 22:40:43 följande:

Vad lika Vi har två barn sedan innan så detta är försök till en trea... när har du BIM? Enligt CB hade jag ÄL i helgen så jag har BIM runt den den 3:e... egentligen alldeles för tidigt att testa men nu är hoppet skyhögt efter fått en skugga på CB plus..!!!

Å spännande!! Bim 21 sep!! Så är på cd2 bara! Hoppas det är ett plus!
  • Jooosen

Cd7 och drygt en vecka kvar till äl... tiden går långsamt!! Blir 6e försöket till första barnet. Allt känns ibland som en omöjlighet :(( sorry för neggo! Men är skönt att kunna ventilera i såna här trådar hehe :)

• Jooosen

Någon som testat bisolvon? Köpte ikväll på affären. Men har läst lite olika om detta nu. Kanske inte testar trots allt :/.. kan göra sekretet sämre om man redan har bra sekret ?

• Jooosen
    lyckligast80 skrev 2017-09-01 22:57:21 följande:

Bara hört från vänners vänner att det fungerar! Dem har kämpat i månader men när dem började med Bidolvon tog det! Tillgällighet? Vet ej... men vill man testa ned allt så:)

Hm okej!! Ja velar verkligen fram o tillbaka!!
  • Jooosen
    Eram92 skrev 2017-09-01 23:39:00 följande:

Jag skulle ha rådgjort med en barnmorska innan för att inte riskera att försämra chanserna : ) jag funderade själv på bisolvon ett tag men bestämde mig för att inte prova.

Okej tack! Funderar på att skita i det oxå.. tog en omgång förut idag men avvaktar nog denna äl trots allt!!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017