Inlägg från: Jooosen |Visa alla inlägg
  • Jooosen

Vi med BIM September 2017

Victoria K skrev 2017-09-02 07:55:05 följande:

Jag har testat Bisolvon. Både denna cykel och förra. Om det funkar, vet ej...men om det tar sig denna månad så ja, varför inte? Åt Rosenrot också denna månad.

Läste någonstans att Bisolvon kan göra så att man lättare får svampinfektion och jag fick detta förra cykeln. Och det var under ÄL, och det gjorde riktigt ont att ha sex då, visste inte om att jag hade svamp då så undrade varför det gjorde då ont, men sen insåg jag. Om det var pga av Bisolvon, vet inte, men eftersom slemhinnorna blir tunnare så borde ju bakterier lättare kunna komma in.

Tack för svar!! Jag avvaktar nog detta med bisolvon! Kanske kör nån gång i framtiden om det fortf inte tagit sig!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Snultan skrev 2017-09-02 06:01:02 följande:

OMG!!! JAG ÄR GRAVID!

Ett fint starkt plus som kom direkt. Jag svävar på moln! Grät till och med en skvätt när jag såg det. HERREGUD vilken lycka. Efter 9 månader får vi ÄNTLIGEN vårt plus. Sååå sjukt! <3 Jag vaknade först för nån timme sen å tänkte jag skulle vänta lite, somnade om och DRÖMDE att jag tog ett test och det var positivt. Är detta verkligen sant!? Åh jag är så glad! =D

Grattis!! Vad kul! Vilket kämpande! Är Sj inne på 6e försöket nu ! Man får hopp :)
  • Jooosen
    Percafluviatilis skrev 2017-09-02 15:52:37 följande:

Hej, skriver sällan på FL längre. Tänkte bara höra hur ni tänker - Antal försök eller antal månader man försökt? Tänker på snittet 7 månader och att det inte är ovanligt att det tar upp till 14 månader. Vi har nu försökt i 11 månader utan antydan till plus men vi har under dessa månader gjort 13 försök pga min ganska korta cykel. Vad tror ni? Är snittet 7 försök eller 7 månader. Är mest nyfiken...

Hm jag tänker försöket som den ägglossningen man prickar in helt enkelt. I veckan blir det äl nr 6 och alltså vårat sjätte försök...
  • Jooosen
    Victoria K skrev 2017-09-04 17:35:25 följande:

Håller med dig, att det fasen inte ska ta sig på så många ligg! Vi hade sex 4 dagar i rad, paus på en dag, sen på det igen 3 dagar i rad.. Phew! Man var ju inte sugen på mys efter det, kan man ju lätt säga..tog en vecka innan vi hade sex igen, haha!

Mår också skit, fick mensen idag. Att ständigt försöka och försöka tar på krafterna, man tvivlar på sin förmåga som kvinna att kunna skaffa barn..

Lider med dig! Är på försök 6 och börjar ruttna på det här! Är något fel vill man fan veta det snart!!!! Kram
  • Jooosen
    Victoria K skrev 2017-09-04 22:05:10 följande:

Ja men verkligen! Vill veta om något är fel, så tar det sig inte snart så kommer jag ringa gyn.

Jag håller tummarna för oss att det ska ta sig nästa månad :)

Ja verkligen!! Har äl om några dagar! Gäller bara att få med min sambo på noterna nu.. (prestationsproblem) :(
  • Jooosen

Äl +2-3 dagar. Hade äl flytningar innan äl men de har fortsatt till efter! Kommer geléaktiga flytningar fortfarande. Och ja vet att äl var för några dagar sen. Nån som haft liknande? Hoppas det är ett bra tecken :p...

• Jooosen

Ömma bröstvårtor här! För alltid ömma bröst på äl +6 som är idag eller var igår. Detta har jag inte känt en skymt av. Känns positivt?? Haha

• Jooosen

Fortf ömma bröstvårtor o lite i ena bröstet upp mot armhålan. Äl +9. En miiiiiinfläck med blod på pappret ikväll. Hoppas det är något!

• Jooosen

Neg idag bim-2. Finns det hopp ändå? FAn va tråkigt. Kände mig helt annorlunda denna månad.

• Jooosen
    Queva skrev 2017-09-19 07:42:34 följande:

Hoppas det.. Har också bim -2 men så blankt det kan bli!

Känner mig annorlunda. Hugger mer i "bebis" magen än värk, täpptnäsa (kan ju vara förkyld) ömma bröst och fått några droppar mjölk!!, sambon sa ordrorna syns mer..

Vad har du för symptom?

Kan tillägga endast äl +10... hur många dagar efter äl e du? Super ömma bröstvårtor och öm mot armhålan i ena bröstet. Mer flytningar. Ingen molvärk alls dock. Vill så gärna!!!kram
  • Jooosen

Inga ömma bröstvårtor längre. Bim imorn eller fredag. Faaaan 6e försöket åt skogen :(.

• Jooosen

Droppar denna tråd då det i torsdags blev ett faktum att 6e försöket misslyckades. Lycka till ni andra!

Svar på tråden Vi med BIM September 2017