• FH24

Vi med BIM September 2017

Hej! Hoppar gärna också in här :)

Sen mens denna månaden så tror jag har nästa BIM runt 6-7 /9.

Lägger till mig på listan.

Lista:

1/9 sandraa91, 26 år - 2a försöket, 1a barnet

2/9 mjaomjao, 33 år - 3e försöket, 2a barnet 

3/9 LifeofBullshit, 22år - 7e försöket, 1:a barnet

4/9 knivskrik, 28 år - 3e försöket, 1a barnet

5/9 Joozzaan, 24 år - 3e försöket, 2a barnet 

5/9 Mor till Ella, 34år - 2a försöket, 4e barnet.

6-7/9 FH24, 24år - 2a försöket, 1a barnet.

7/9 Hedblomster, 27 år - 5e försöket, 1a barnet

9/9 hannaa2017, 30 år, 2a försöket 1a barnet.

• FH24

Oj alla kom inte med, gör ett nytt försök:

1/9 sandraa91, 26 år - 2a försöket, 1a barnet 

1/9-2/9 jokri85, 32 år - 1:a försöket, 2:a barnet

2/9 mjaomjao, 33 år - 3e försöket, 2a barnet 

3/9 gitarrsolo 27år - 2:a försöket 1:a barnet 

3/9 Friitz 29 år - 2:a försöket, 1:a barnet 

3/9 LifeofBullshit, 22år - 7e försöket, 1:a barnet 

4/9 knivskrik, 28 år - 3e försöket, 1a barnet 

5/9 Joozzaan, 24 år - 3e försöket, 2a barnet 

5/9 Mor till Ella, 34år - 2a försöket, 4e barnet. 

6-7/9 FH24, 24år - 2a försöket, 1a barnet

7/9 Hedblomster, 27 år - 5e försöket, 1a barnet 

9/9 hannaa2017, 30 år, 2a försöket 1a barnet. 

9/9 Victoria K, 28 år, 8e försöket 1a barnet.

• FH24

Hej på er!

Nu blev mitt äl-test positivt!

Är kanske helt ute och cyklar men är det då ca 24h till att ägget släpper? För mig jag har läst det ????????

• FH24
    Jokri85 skrev 2017-08-20 11:21:59 följande:

3 dagar efter ÄL känner inte ett dugg... Vi får försöka till 110 % nästa månad istället...

Oftast tar det 5-10 dagar innan ägget fäster i livmodern. Innan dess producerar inte kroppen hcg. Man känner därför inget innan dess och många får inte några symtom förrän mensen uteblir :) Så finns säkerligen chans att det tagit sig ändå! :)
  • FH24
    Elsisi skrev 2017-08-20 12:59:40 följande:

Ja jag har också hört det. Däremot läste jag också att set kan variera, och att för vissa visar hormonerna utslag tidigare än för andra. Så att ha sex strax innan ägglossning är att rekommendera för då kan spermierna vänta in ägget, eftersom spermierna överlever flera dagar. Men ägget kan inte vänta in spermierna, så hellre innan än efter ägglossning som jag förstått det :)

Man vill ju gärna ha sex i direkt anslutning till ägglossningen men kan vara svårt att pricka exakt :)

Tack för svar! :)

Jaa, vi har passat på här innan nu och idag såklart, Så får bara hålla tummarna på att det tar sig! :)
  • FH24
    Jokri85 skrev 2017-08-20 17:24:52 följande:

Okej det visste jag inte. :) Tack för info!

Vi får se...men har som sagt ej försökt 100% vi försökte bara 2 dagar vilka var första dagen på hög fertilitet och första dagen på Maximal fertilitet... Vi får se... Men är laddad för nästa månad!

Samma här! Hade beräknad ägglossning till på onsdag men fick positivt äl-test idag. Så har bara försökt igår och idag, får hålla tummarna för att det går ändå!

Annars får vi ladda för nästa månad! :)
  • FH24
    Jokri85 skrev 2017-08-20 20:35:15 följande:

Önskade också att vi hann dagen innan OCH på maximaldagen...men men...

I mitt clearblue test står förresten att ägget släpps mellan 24-36 timmar efter maximal fertilitet ägt rum.

Problemet är att jag endast testade mig på morgonen. När man har hög fertilitet står det att man även kan testa ofta hela dagen för att ej missa maximal.

Så när jag testade mig vet jag ej om jag redan missat ÄL eftersom det lika bra kunde varit högt sen dagen innan ...men ja.. Vi får hoppas :)

Håller tummarna! :)
    Jokri85 skrev 2017-08-20 20:35:15 följande:

Önskade också att vi hann dagen innan OCH på maximaldagen...men men...

I mitt clearblue test står förresten att ägget släpps mellan 24-36 timmar efter maximal fertilitet ägt rum.

Problemet är att jag endast testade mig på morgonen. När man har hög fertilitet står det att man även kan testa ofta hela dagen för att ej missa maximal.

Så när jag testade mig vet jag ej om jag redan missat ÄL eftersom det lika bra kunde varit högt sen dagen innan ...men ja.. Vi får hoppas :)

Håller tummarna! :)
  • FH24

Äl-testet verkar tydligen mer positiv idag än igår. Hinner inte mysa innan jobbet, tror ni det är kört ikväll?

Testet längst ner är från i morse och de andra två från igår.

• FH24
    Victoria K skrev 2017-08-21 07:39:50 följande:

Härligt! Nej, det är inte kört. Det står på instruktionerna på CB digital att om man får glad gubbe så ska man ha sex inom 24 till 48 timmar för att maxa chansen att bli gravid. Jag fick glad gubbe igår när jag testade på eftermiddagen, vi hade sex någon timme senare. Hade tänkt att ha det på kvällen innan läggdags också, men mannen var trött så...Vi ska köra när han kommer hem från jobbet idag ;)

Så jag tror absolut att det inte är för sent för dig att mysa till det ikväll!

Lycka till! :)

Tack så mycket för svaret! Får passa på ikväll då ;)

Lycka till ni med! :D
  • FH24
    Jokri85 skrev 2017-08-24 14:17:54 följande:

När har ni BIM? Jag har på måndag 28/8.

Trodde jag skulle ha BIM 7/9 (enligt flo-appen)men ägglossning kom några dagar tidigare så nu har det ändrats till 5/9 :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017