• FH24

Vi med BIM September 2017

Elsisi skrev 2017-08-30 17:10:58 följande:

Grattis!!

Tack så mycket och stort grattis även till dig! :D
  • FH24
    crx skrev 2017-08-31 06:49:23 följande:

BIM - 2

Fick precis ett starkare spökstreck på RFSU som jag använt mest senaste v. =)

Fortfarande svårt att fota men det syns ändå mer...

Har NOLL pms, vilket jag alltid har annars. Sprängande bröst osv. Kan det vara så att man kan vara gravid trots MINDRE symtom än pms?

Kan vara kem grav igen, tänker att det borde vara starkt plus nu men kanske var ÄL sen. Vet inte! Men haft sex ta mej fan nästan varje dag i 4 månader. Haha...

Ååh, det låter ju lovande! :D tror inte alls att det är försent, beror helt på när ägget fäster och hur mycket hcg kroppen producerar. Vissa plussar till och med efter bim! Stort lycka till, håller tummarna! :D
  • FH24
    Jokri85 skrev 2017-08-31 14:54:38 följande:

Kunde såklart inte hålla mig. Ser ut att vara något streck där.... svårt att ta in. Jag anade ju...men ändå känns det så overkligt när det knappt märks något?!

Haha

Jag ska testa tisdag morgon igen när jag får den som säger 1-2 veckor gravid t.ex så får vi se... är försiktigt positiv.

Första försöket till nr 2. Använde oss av clearblue dubbel hormonindikator. För att få fram EXAKT ÄL.

Ååh stort grattis!! Syn tydligt att det är positivt! :D
  • FH24
    Lelle1988 skrev 2017-09-01 06:00:51 följande:

Testade positivt idag BIM-2, första försöket till första barnet! Är helt skakis!

Stort grattis!:D
  • FH24
    Jk90 skrev 2017-09-01 21:02:44 följande:

Tredje försöket, första barnet!

Har BIM 2/9. Hade tänkt vänta med att testa som tidigast då, MEN efter att ha mått sisådär några dagar bestämde jag mig spontant för att ta ett test idag efter jobbet. .. och det var ett plus! :)

Stort grattis! :D
  • FH24
    Snultan skrev 2017-09-02 06:01:02 följande:

OMG!!! JAG ÄR GRAVID!

Ett fint starkt plus som kom direkt. Jag svävar på moln! Grät till och med en skvätt när jag såg det. HERREGUD vilken lycka. Efter 9 månader får vi ÄNTLIGEN vårt plus. Sååå sjukt! <3 Jag vaknade först för nån timme sen å tänkte jag skulle vänta lite, somnade om och DRÖMDE att jag tog ett test och det var positivt. Är detta verkligen sant!? Åh jag är så glad! =D

Ååh vad roligt, stort grattis !! :D
  • FH24
    Lussebulle2017 skrev 2017-09-03 11:33:09 följande:

Jag kan inte tro att de är sant!

Bim -1

Ååh, grattis :D
  • FH24

Verkar tyvärr varit kemiskgraviditet för min del "/ nu lärt mig att jag inte ska testa så långt innan BIM.

Haft väldig mensvärk hela dagen och nu i eftermiddags kom det rosa på pappret,så mensen kommer nog nu. Har BIM imorgon eller tisdag -.- typiskt, aja nya tag nästa ÄL!

Önskar er alla ett stort lycka till! <3

• FH24
    Charlieellerså skrev 2017-09-03 21:46:21 följande:

Beklagar. Stort lycka till nästa månad

Tack <3

Kom ljust ljust rosa på pappret igår (vid ett tillfälle), men har inte kommit något mer efter det. Hoppas så att det bara var det och att det inte kommer något mer :) hört att det finns något som heter genombrottsblödning som kommer när mensen skulle kommit. Någon som upplevt liknande utan att det ska ha varit MF?
  • FH24
    Flansen skrev 2017-09-04 07:48:02 följande:

Under min förra graviditet så hade jag en blödning vid tidpunkten för mens, under flera dagar. Det var mindre än vanlig mens men ändå så pass mkt att jag absolut inte trodde jag var gravid. Men det var jag och allt såg bra ut :)

Ååh, Tack så mycket för ditt svar! :) Hoppas hoppas allt är bra här med!
  • FH24
    Charlieellerså skrev 2017-09-04 10:11:31 följande:

Det är vanligt med små blödningar vid tidpunkt för mens. Hoppas att det fortskrider som det ska för dig nu

Tack! <3

Tog test för att se om det avtagit. Sist jag testade var i lördags (för att se hur det såg ut då), Då var testetstrecket fortfarande svagare än kontroll.

Nu har det ökat, så borde vara ett gott tecken.

Detta tog jag nu:

• FH24
    Isathe skrev 2017-09-04 10:58:40 följande:

Ååå de där ser ju jätte positivt ut. Håller alla tummar jag kan för dig nu att de går bra! Vad har du haft för symtom? å när?

Själv är jag på ÄL+6 idag och BIM väntar jag nästa vecka måndag, tisdag eller onsdag.... Såååå långt kvar, Vill hoppas men försöker tänka på annat. Vi har iaf ett första möte för att påbörja utredning inbokat 21/9 vilket känns super skönt!

Hej, testade positivt på äl +8 förra tisdagen och på digitalt i torsdags. Testade då jag började få molvärk och ont i brösten, för övrigt inget annat. Dock bim idag/Imorgon. Fick lite ljust ljust rosa på pappret igår och hade sådan mensverk så lite orolig nu att det bara var kemisk graviditet och att mensen kommer. Dock inte kommit något mer efter så håller tummarna på att mensen håller sig undan :)

Håller tummarna för dig, stort lycka till!!
  • FH24
    Isathe skrev 2017-09-04 12:21:43 följande:

Tack!

Jag håller alla tummar jag kan för dig att de går hela vägen. Vilket försök i ordningen är detta? Som sagt genombrottsblödning förekommer ju. Å tycker dagens test ser för starkt ut för att vara en kemisk graviditet.

Själv är jag inne på försök 7 nu

Tack så jättemycket! <3

Detta var försök nummer 2 så fortfarande rätt tidigt om det inte skulle gå vägen denna gång.

Hoppas att det tar sig nu då! Håller hårt i tummarna!! :)
  • FH24
    Jokri85 skrev 2017-09-05 09:53:18 följande:

Jodå vi lyckades på första. Vågar knappt tro det. Alla borde använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jag känner knappt något heller så det är svårt att veta.

När ska ni berätta för familjer?

Ja det borde ju vara lugnt om du bara dricker max 4 koppar. :)

Jag gick nästan upp dubbelt som dig haha, jag gick ner allt igen. Nu precis för 1 månad sen hade jag gått ner allt. Låg kanske ca 3 kilo över hela tiden men börjde träna mer och äta mer vegetariskt ;) :)

Jag bor i stockholm. Själv?

Såå roligt, stort grattis!! Visst är det en overklig känsla! :D
  • FH24
    marsen skrev 2017-09-05 18:19:35 följande:

Vad är det tidigaste ni eller någon ni vet har plussat?

Orkar inte vänta på BIM!!

Äl+8 med predictor early och dagen efter (äl +9) med veckoindikator :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017