Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

Vi med BIM September 2017

marsen skrev 2017-09-05 18:19:35 följande:

Vad är det tidigaste ni eller någon ni vet har plussat?

Orkar inte vänta på BIM!!

Äl+9 med testlagret. Ett vääääldigt svagt streck som sen bekräftades mer tydligt äl+13
  • Milou3
    Bajkal skrev 2017-09-05 21:39:01 följande:

Vet inte vad jag känner..... är det normalt att det inte blir något på drygt 6 månader trots ligga varenda jävla dag typ. Har alltid sex varje dag och då särskilt veckan med ÄL.... i övrigt väldigt ofta också.

VARFÖR fastnar det inte? Ganska säker på att något var på gång nu, pga "spök" på olika tester. Kanske hänt fler gånger utan att jag vetat om det.

Har Ägglossningar enligt min gyn. Allt ser bra ut.

Kan ju vara spermierna som är lite slöa. Testa med Rosenrot, iaf googla och läs lite om det sen att killen börjar äta zink och kanske testa att ligga varannan dag ist!
  • Milou3
    S79 skrev 2017-09-06 10:45:29 följande:

Imorse kom mensen. Fasen också, jag som verkligen hoppades att den inte skulle komma :( känns skit faktiskt...

:( usch förstår verkligen den deppiga uppgivna känslan!

Men bara ta nya tag! Tids nog får du ditt plus :)
  • Milou3
    löparenbe skrev 2017-09-07 06:19:47 följande:

Trodde ju att jag fick mens i förrgår. Men blödde lite bara på natten. Sen inget mer. Hade inga symtom. Förutom att jag inte hade ont i brösten. Brukar alltid ha det efter ägglossning. Men inte denna gång .

Men tog ett test idag. Började storgråta så glad. Min man kommer inte hem förrän ikväll.. kommer inte kunna koncentrera mig på jobbet... haha :)

Hoppas nu det går vägen <3

Håller tummar och tår för alla andra!

Vad underbart! Grattis :)
  • Milou3

Har BIM på tisdag så är alltså på äl+10 i dag och BIM -5.

Testade helt negativt i morse med ett test från testlagret. Men har sedan i går morse haft rejäl molvärk och små stick och minihugg nästan konstant! Det drar även vid ländryggen. Känns som mensen är några timmar bort mao. Är det några fler som haft sån här utdragen molvärk innan mensen kommer och redan 5 dagar innan? Har en extremt punktlig cykel på 28 dagar.

• Milou3
    malikan skrev 2017-09-07 19:28:34 följande:

Jag känner av molvärk och illamående 10-7 dar innan mens, sjukt jobbigt...

Åh fy vad jobbigt! Jag kan känna av svagt molande någon timma per dag mellan äl och bim men aldrig så här kraftigt! Springer typ på toa och kollar om mensen kommit
  • Milou3
    malikan skrev 2017-09-07 20:21:55 följande:

När har du bim?

På tisdag så BIM-5 i dag. Men känner mig väldigt ogravid och mår i övrigt bra. Lite gasig i magen men det kan ju säkert bero på molvärken om nu mensen kommer tidigare.
  • Milou3
    malikan skrev 2017-09-07 21:29:05 följande:

Då har vi samma!

Ja just nu går jag bara och väntar på den så man kan börja nytt försök

Min mens är så satans punktlig så den kommer tyvärr komma på tisdag : / men vore ju skönt om den kom liiite tidigare nu när jag ändå vet att det inte tog sig denna cykel :(
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-09-08 08:31:31 följande:

Äl+10 idag, BIM beräknat till tisdag men kan lika gärna vara måndag-torsdag.

Hoppas och önskar å in i hel...te att jag plussar denna månad, samtidigt som jag inte vågar testa.

De som kanske är mina symtom på graviditet är att jag sedan äl+6 haft molvärk till och från som ändrat lite karaktär, började mer som mensvärk men är något annat nu. Nu börjat få ont i bröstvårtorna, men bara om jag tar på dom. Känner mig varm ofta, nästan lite febrig. Sen har jag börjat drömma mer sista dagarna.

Jag skulle så gärna vilja ta ett gravtest men vågar inte, vill inte göra det för tidigt och vill inte bli besviken....

De sköna i detta är att om vi inte plussar denna gång ska vi på ett första möte för utredning 21/9.

Då har du ju ändå bra symptom!

Är på äl+11 själv och testa negativt i morse så nu VET jag att mensen kommer på tisdag. Bläää så deprimerande! Men jag vill hellre veta tidigt annars går jag runt och tror mig vara gravid och blir ännu mer besviken när mensen kommer.

Håller tummarna att du plussar!
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-09-08 09:33:52 följande:

Å tråkigt, men är det verkligen helt kört för din del? Är ju iaf ett par dagar kvar till mens. Hade du några symtom som du tolkat till ev. graviditet?

Tog en temp precis i örat som är 37,7 så inte så konstigt att jag känner mig varm. Ligger iofs ganska högt i vanliga fall också, runt 37,4 tror jag. Vill ju gärna tolka in det till en graviditet alla mina symtom men vågar ändå inte riktigt tro på det, har inga test hemma för att testa tidigt.

Hade jag fått någon finne på hakan, mått svagt illa och rent intuitivt känt mig gravid eller åtminstone lite konstig så hade jag nog inte gett upp helt. Men nu känner jag mig precis som vanligt! Kommer inte mensen på tisdag testar jag på onsdag men 100% säker på att den kommer tisdag!

Att du kan hålla dig från att testa :) jag hade rusat ner och köpt ett PE!
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-09-08 10:34:20 följande:

Okej, då förstår jag. Men jätte tråkigt för dig, känner med dig. Känner igen ditt namn sedan tidigare, hur länge har ni försökt nu?

Jag vet inte om jag kommer kunna hålla mig från att testa, va riktigt sugen att testa i morse men eftersom jag bara har ett vanligt rfsu-test hemma kändes det meningslöst eftersom jag har BIM på tisdag, men mensen kan komma någon gång mellan måndag och torsdag då jag haft mellan 28-31 dagar. Men åker jag hem idag utan att köpt något test så kommer jag inte testa i helgen iaf, då vi har några mil till närmsta affär.

Åååå vilket svårt val, köpa test eller inte....

Ja man blir så sjukt frustrerad!! Försökt exakt 1 år nu. Blivit gravid 2 ggr under året men fått tidigt mf. Har även plussat 2 ggr till men där strecket blivit svagare dagen efter och sen mens så jag verkar ju kunna bli gravid men det stannar inte :(

Det gäller bara att fortsätta försöka och kanske försöka släppa denna besatthet som det blivit.

Köp ett test!! :) nu blir ju jag nyfiken haha
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-09-08 10:48:49 följande:

Ja, jag förstår när du säger besatthet... Känner precis lika.

Vi har inga barn sedan tidigare och är 31år båda två, helst skulle vi vilja ha iaf 2 barn därför som vi har lite panik nu att komma igång. Vill orka vara föräldrar.

Jag slutade med p-piller i februari och har aktivt försökt sedan dess. Vet med mig att jag sedan tidigare har PCO men har efter p-pillerstoppet haft regelbunden mens och fått utslag på ägglossningstest förutom 1 månad då jag inte fångade det. Däremot vet jag ju också att vi med PCO kan få lh-stegring osv utan att äggblåsan spricker så ägget släpper tyvärr, men självklart hoppas jag ju varje månad. Jag får ju ägglossningvärk mm.

Jag har iaf tagit kontakt med en privat klinik i Uppsala där vi ska få komma på ett första möte med BM 21/9, för att se vart vi går vidare sen. Jag vill ju veta att sambons simmar är pigga och friska och att mina äggledare ser bra ut. Så hoppas iaf att vi får hjälp med det.

Men ni är unga båda två så det kommer att lösa sig snart! Kanske redan denna cykel ;)

Jag fyller 41 i dag :( så min tid är knapp. Har redan 2 barn sen innan men vill så gärna få en tredje!
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-09-08 11:10:45 följande:

Men stort grattis!!

Men nu kom mensvärken, sådär som den brukar kännas strax innan mensen Såå med största sannorlek kört denna gången.

:( neej!! Hoppas den håller sig borta!

Tack tack :) ska firas med lite vin och gotter i kväll nu när jag ändå inte är gravid : /
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-09-09 08:35:43 följande:

Tog ett PE imorse och totalt negativt.... Blir så ledsen, men bara vänta till 21/9 då vi ska på första mötet för att förhoppningsvis starta vår utredning.

:( usch!! Vet den känslan. Jäkla skit.

Då håller vi tummarna för nästa äl!
  • Milou3
    Aurora1988 skrev 2017-09-09 11:28:44 följande:

Har beräknad bim om 7-8 dagar. Hade äl för 6 dagar sen.

Igår under dagen och imorse hade jag lite molande värk och nu när jag var på toa kom det en liten blödning!

Kan det vara en nid blödning? Eller..!? Blodet var inte rosa utan mer rött :s

Låter absolut som en nidblödning! :)
  • Milou3

Japp min mens började i dag med rosa spottings. Fan. Och 3 dagar för tidigt med :( men kortare tid till nästa äl iaf.

• Milou3
    Aurora1988 skrev 2017-09-09 15:47:21 följande:

åh jag hoppas du har rätt!:)

Tråkigt att höra att mensen kom idag för dig, men håller tummarna för nästa äl!

Har ni försökt länge?

Ja ett år. Mf i dec förra året och ett i juni nu i år :(
  • Milou3
    Aurora1988 skrev 2017-09-09 16:14:43 följande:

Förstår ungefär hur du känner. Vi har försökt i 14 månader, fick missfall förra månaden. Tog det väldigt hårt trots att det var så tidigt i graviditeten. Har nog aldrig varit så ledsen..så två missfall bakom sig måste vara väldigt tufft..

det positiva är ju att man vet att allt funkar iaf o med tanke på all hjälp man kan få idag så är det mer en fråga om "när" än "om".. Så kämpa på :) styrke-kram!

Ja i ditt fall är det så :) du är född 88?

Jag fyllde 41 i går så min fertilitet sjunker ju drastiskt för varje år nu och risken för mf är betydligt högre i min ålder. Har 2 barn sen innan men vill så gärna ha en till!

Men jag kommer inte ge upp :) försöker ett år till iaf!

Beklagar ditt mf!
  • Milou3
    Isathe skrev 2017-09-09 20:06:00 följande:

Usch va tråkigt!! Jag testade ju negativt imorse med PE så väntar in min mens på tisdag men kan komma någon gång mellan måndag och torsdag....

Sist jag blev gravid testade jag svagt med PE på äl+13 så de kan vara lite sega ändå.

Nästa cykel har jag bestämt mig för att inte testa förrän om mensen skulle vara en vecka sen!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017