Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Alla krav..

Med din genomruttna inställning till två SMÅ BARN som precis förlorat sin mamma så finns det bara EN lösning!

SEPARERA - NU!!!!

Sen får pappan säga upp sig om arbetstiderna inte funkarmed barnens förskola/skola tider och leva på a-kassa tills han hittar ett annat jobb.

Bedrövligt!

• Anonym (Suck)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-28 08:45:32 följande:

Jag tycker att jag har fått både mycket bra råd och en del väldigt tråkiga..

Mamman har ingen sjukdom, utan har valt bort barnen just nu. Varför vill jag inte gå in på. Idag mår jag bättre, drabbades av någon panik och ångest över hur livet snabbt bara förändrades. Barnen har varit hemma med mig och haft lov hela veckan och att spendera tid och låta tiden gå löser de flesta problem. Min sambo är väldigt stöttande och ska ta föräldraledigt på helgerna.

Mamman vill inte ändra adress eftersom hon "kanske vill ha dem igen och då kan dem ju inte flytta till oss". Vi bor i en annan kommun, det saknas bussförbindelser och hon har inte bil. Vi har dock kontaktat en advokat, skickat in en adressändring till skatteverket och så får vi se var framtiden bär an.

Just nu är jag bara så arg och besviken över hur man kan överge sina barn på det sättet.

Varför så jäkla bråttom med att byta adress? Ge det lite tid, låt mamman landa i sina problem så barnen får tillbaka sin mamma istället för att ställa till med världens bråk i detta läge.

Tänker ingen i den här soppan på barnen?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (bibo) skrev 2017-07-31 21:03:32 följande:

Så bra att det löst sig lite för er. Förstår att allt kändes jobbigt när det bara hände så där plötsligt. Inget fel eller konstogt att få panik då.

Bra att ni försöker få till adressändring så att ni kan ta huvudansvar och få all information från skola, läkare mm.

Sen tycker inte jag att ni ska vänta ut mamman. Har hon lämnat sina barn så har hon. Se till att dom hamnar i trygghet hos sin pappa. Om hon intr svarar rööer ringer tillbaka på en månad så är hon intr en bra trygghet.

Jag tycker att det låter som att ni gör allt rätt. Hoppas att barnen får må så bra dom kan. Tack vare sin pappa och dig ts.

Styrkekramar

Har jag missat nåt? Vad är det som har löst sig?

Pappan jobbar JÄMT enligt ts - trots att han bara jobbar 80%.
    Ts är absolut ingen trygghet för barnen eftersom hon inte VILL!

Barnen har det troligen bättre om ts och pappan separerar så de får bo enbart med pappa tills mamman kommer hem igen!
Svar på tråden Alla krav..