• Fånga dagen

Alla krav..

Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-28 08:45:32 följande:

Jag tycker att jag har fått både mycket bra råd och en del väldigt tråkiga..

Mamman har ingen sjukdom, utan har valt bort barnen just nu. Varför vill jag inte gå in på. Idag mår jag bättre, drabbades av någon panik och ångest över hur livet snabbt bara förändrades. Barnen har varit hemma med mig och haft lov hela veckan och att spendera tid och låta tiden gå löser de flesta problem. Min sambo är väldigt stöttande och ska ta föräldraledigt på helgerna.

Mamman vill inte ändra adress eftersom hon "kanske vill ha dem igen och då kan dem ju inte flytta till oss". Vi bor i en annan kommun, det saknas bussförbindelser och hon har inte bil. Vi har dock kontaktat en advokat, skickat in en adressändring till skatteverket och så får vi se var framtiden bär an.

Just nu är jag bara så arg och besviken över hur man kan överge sina barn på det sättet.

Kom detta som blixten från en klar himmel, eller har det funnits indikationer på att mamman inte mått bra?

Hur mår två små barn, som har en mamma som bara försvunnit?
  • Fånga dagen
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-07-31 15:19:30 följande:

Mamman mår inte dåligt. Kanske lider hon av någon diagnos som gör att hon saknar empati men det handlar inte om det. Hon är utomlands just nu och beräknas väl vara det ett tag. Hon vill inte resa hem och träffa barnen och barnen är för små för att resa till henne. Hon svarar som sagt aldrig i telefon och ringer aldrig tillbaka. På Instagram lägger hon upp bilder på upplevelser, fester, mat och vänner. Lyxiga hotell och dyra kläder... Har svårt o se hur hon skulle "må dåligt".

Eller så är det just DET som visar att hon inte mår så bra.
Svar på tråden Alla krav..