Inlägg från: Anonym (bibo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibo)

Alla krav..

Så bra att det löst sig lite för er. Förstår att allt kändes jobbigt när det bara hände så där plötsligt. Inget fel eller konstogt att få panik då.

Bra att ni försöker få till adressändring så att ni kan ta huvudansvar och få all information från skola, läkare mm.

Sen tycker inte jag att ni ska vänta ut mamman. Har hon lämnat sina barn så har hon. Se till att dom hamnar i trygghet hos sin pappa. Om hon intr svarar rööer ringer tillbaka på en månad så är hon intr en bra trygghet.

Jag tycker att det låter som att ni gör allt rätt. Hoppas att barnen får må så bra dom kan. Tack vare sin pappa och dig ts.

Styrkekramar

• Anonym (bibo)
    Anonym (Suck) skrev 2017-08-01 07:16:39 följande:

Har jag missat nåt? Vad är det som har löst sig?

Pappan jobbar JÄMT enligt ts - trots att han bara jobbar 80%.

Ts är absolut ingen trygghet för barnen eftersom hon inte VILL!

Barnen har det troligen bättre om ts och pappan separerar så de får bo enbart med pappa tills mamman kommer hem igen!

Längre upp i tråden har ts skrivit att hon drabbade av någon slags panik i början. Hon har haft barnen en hel lovvecka, pappan ska ta föräldraledigt på helgerna och de har kontaktat advokat och skatteverket för boendet. Tycker jag är en bra början. Barnen behöver så klart sin pappa mest i denna situationen så bra att han tar ledigt på helgen och finns där för dom.

Att bara lämna när ts ändå är en trygghet för barnen också förvärrar bara barnens situation.
Svar på tråden Alla krav..