• Eliluc

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej ! Jag som så många andra vill ju ha det där plusset detta är vårat 3e barn och jag tog ut min P-stav i juli , närmare bestämt den 21 kände starkt av min äl , vilket jag ofta gör . Fler som haft stav och hur långt har det tagit innan ni blev gravida ? Hoppas fler vill följas åt

• Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?
  • Eliluc
    Nlg skrev 2017-08-04 12:10:03 följande:

Tog ut min hormonspiral den 7/7, har BIM söndag så jag hoppas på ett plus, testar imorgon! ????

Åh vad kul ! Då hoppas vi på ett plus ????????????
  • Eliluc
    janeways skrev 2017-08-04 10:56:19 följande:

Hur var dina förra graviditeter och symptom?

De första var nog inte så mycket , det har Molat i nedre delen av magen på båda två innan vad roligt om det skulle ta sig direkt
  • Eliluc
    janeways skrev 2017-08-04 10:55:28 följande:

Hej!

Tog själv ut min Nuvaring i april, försöker på första barnet ????

Åh vad roligt har du haft äl ? När har du beräknad mens ?
  • Eliluc
    janeways skrev 2017-08-04 14:05:41 följande:
    Jaa spännande är det!

Min mens rullade på som vanligt med undantag för fler mens-dagar, från 2-4 till 4-7 dagar.

Har kommit runt 20:e varje månad men nu i juli ingen alls! Är på BIM +21 dagar sen enligt appen "Flo" som jag började använda för att ha lite koll..
    Har det preventivmedlet fungerat bra tycker du ? så spännande det är !
  • Eliluc
    janeways skrev 2017-08-04 15:13:05 följande:
    Det bästa jag testat! Främst pga att den portionerar ut låga doser hela tiden (till skillnad från p-piller!) men också att min migrän försvann helt.

Nu funderar jag mest på om det är något därinne i magen eller om jag bara "hoppar över" en mens.. Det har aldrig hänt tidigare?!
    Kanske borde vara något att testa sedan verkar ju bra ! När kan du som tidigast testa då ?
  • Eliluc
    Kontrollfreak skrev 2017-08-05 00:54:06 följande:

Tog ut min hormonspiral den 20/7 och har legat i sen dess ???? Har inte haft någon blödning under de år jag haft den så har ingen aning om äl eller så.

Köpte älstickor men blir inte klok på dem. Blir ju aldrig lika starkt som kontrollsträcket men nästan. Nu är det dock helt vitt. Hoppas på att jag är gravid och vill testa varje dag. Känner mig konstig, trött och humörsvängningar men tänker att det kan ju bero på uttagandet av spiralen och att hormonerna nu är annorlunda. Åh jag vill så gärna att det har tagit sig! Men osäker på om min äl ens kommit igång eftersom jag inte haft ngn blödning under de år jag haft spiralen. Någon som har vet?

Svårt när man inte haft mens men de där äl testerna blev inte jag heller klok på , känner ju starkt av min äl , men vi har legat i sedan uttagen av P - staven P stav sa bm att så fort man tar ur den så går hormonerna ut , däremot på piller och spiral kunde ta längre tid , fast det var som hon sa och detta är ju såklart individuellt kul om det skulle ta sig direkt för dig
  • Eliluc
    Kontrollfreak skrev 2017-08-05 12:10:59 följande:

Eliluc ja man kan ju hoppas ?? Min barnmorska sa att man kan bli gravid direkt tom om man har haft sex fem dagar innan man tog ut spiralen.

När tänker du att du har bim? Jag har köpt billiga graviditetstest från testlagret så testar varje dag. Vet att det kanske är lite tidigt för att det ska synas men vill så gärna se ett litet svagt sträck. Hade även en liten rosaaktig flytning/blödning en förmiddag för någon vecka sen, hoppas att det var en nidblödning.

Gick in på din profil och så att du också har två barn sen innan. Jag har en pojke på 6,5 år och en flicka på 5 år. Hade väl tänkt att jag inte skulle ha fler barn men en efter en skilsmässa och att ha träffat mannen i mitt liv som inte har barn innan, ändrade jag uppfattning. Vill så gärna dela denna resa med honom. Finaste man kan göra ju. När vi nu har bestämt oss vill man ju bara att det ska hända nu!

Hade väldigt lätt att bli gravid de andra gångerna. Men då var det p-piller jag slutade med o då tog den en respektive två menstrationer. Men nu är jag ju äldre (34år) och dessutom annan partner så man vet ju inte. Dock "tillverkar" vi ju mycket oftare ön jag gjorde då, haha.

Inget sträck än men heller ingen mens. Samtidigt känns det som jag har endel symtom men som sagt kan det ju vara inbillning eller hormonerna som är förändras IOM uttaget. Gud vad jag är otålig! Sen är ju min sambo likadan och vill ju detta så otroligt mkt och är sjukt förväntansfull. Inte så lätt att inte tänka på det hela tiden även om man vet att det inte är bra att tänka förmycket.

Jag har bim den 15/8, hade förra den 18/7 så
    Mellan den 15-18 borde jag ha det , brukar vara en månad emellan innan , men när jag hade staven så blödde jag knappt. Innan jag tog u den blödde jag dock 2 gånger på 3 veckor och de höll på i en vecka . Så fick en veckan semester från mensen ???? när hade du bim ?
    Ja det har jag , vi skulle ha 2 först , men vi tänkte att en till kan vi ju skaffa ???? kul om det tar sig !
  • Eliluc
    Thisdream skrev 2017-08-05 13:07:40 följande:

Hej :) jaf hoppar in :) har bim om 4 dagar.. har kollat med äl tester :) har väldigt regelbunden cykel på 28 :) har ett utomkveds i bagaget där jag blev av med vä äggledare.. nu går de riktigt rikrigt trögt tycker jag :/ får bara äl på " fel sida" men denna månaden fick jag på höger men nu har jag fått en 38mm stor gulkroppscysta på högra äggstocken :(. Gyn sa att de är positivt , att de kan tyda på grav osv men att de fortfarande va för tidigt för att säga. Men jag vet inte, inga stora föehoppningar. Någon som haft detta ?:) i vilket fall. Testade idag men var negativt :P hoppet rinner ur en lite trots att man borde väntat. Plussade tidigt med sonen som nu är 3 år. :P. Detta är försök nr 4

Håller tummarna för att det är något, jobbigt med ena sidan :-/ hoppas de tar sig på den andra sidan !
  • Eliluc
    Bellebella skrev 2017-08-05 13:27:25 följande:

Hej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida nu sedan januari 2017, utan ett plus. Under några dagar har jag nu känt lite molvärk och mild halsbränna, tog ett test idag och har lite svårt att tolka det. Jag vill tro att jag skymtar ett plus men vad tror ni? Det är bim-5 och eftermiddagsurin... vågar inte hoppas!!!

Tycker också det ser ut som ett sträck men som de andra säger , testa imorgon bitti med
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?