• janeways

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej!

Tog själv ut min Nuvaring i april, försöker på första barnet ????

• janeways

Hur var dina förra graviditeter och symptom?

• janeways
    Eliluc skrev 2017-08-04 13:35:56 följande:

Åh vad roligt har du haft äl ? När har du beräknad mens ?

Jaa spännande är det!

Min mens rullade på som vanligt med undantag för fler mens-dagar, från 2-4 till 4-7 dagar.

Har kommit runt 20:e varje månad men nu i juli ingen alls! Är på BIM +21 dagar sen enligt appen "Flo" som jag började använda för att ha lite koll..
  • janeways
    Nlg skrev 2017-08-04 12:10:03 följande:

Tog ut min hormonspiral den 7/7, har BIM söndag så jag hoppas på ett plus, testar imorgon! ????

Spännande! Är det första?
  • janeways
    Eliluc skrev 2017-08-04 15:09:10 följande:

Har det preventivmedlet fungerat bra tycker du ? så spännande det är !

Det bästa jag testat! Främst pga att den portionerar ut låga doser hela tiden (till skillnad från p-piller!) men också att min migrän försvann helt.

Nu funderar jag mest på om det är något därinne i magen eller om jag bara "hoppar över" en mens.. Det har aldrig hänt tidigare?!
  • janeways

Jag ser direkt ett svagt streck! Pröva imorgon bitti igen! :)

• janeways

Läget nu: senaste mensen 17-22/6.

Fortfarande ingenting! Bara negativa tester men ingen mens. Har aldrig hoppat över såhär tidigare, med eller utan preventivmedel.

Blir så less! :(

• janeways
    Eliluc skrev 2017-08-08 08:31:12 följande:

Alltså vad skumt ?! Jag menar det borde ju gå åt något håll : - / ! Hoppas det bara är hormonet som är lite så det inte visas än ?

Ja.. Jag läste om någon som inte visade plus fören i 3-4 månaden pga låga hormonhalter. Om mensen inte dyker upp inom en vecka bokar jag tid hos BM.

Någon som vet om man kan få UL såpass tidigt vid misstänkt grav?
  • janeways
    Eliluc skrev 2017-08-08 09:08:37 följande:

Alltså du kan säkkert berätta inatt mensen inte vart där sedan juni och att du börjat bli orolig , för kommer det ingen mens eller graviditet så vill du ju veta varför det inte kommer något ? Och om det är en graviditet så vill du ju veta det med ! Du kan säkkert få ett vul .

Tyvärr, pratade med BM idag. Hon sa att det var bara att vänta,att det kan ta ett år att bli gravid och så vidare.. Kändes inte som att man blev tagen på allvar.

Avvaktar tills måndag då min vanliga BM är tillbaka på privat. VC var inte så trevligt..
  • janeways
    Eliluc skrev 2017-08-08 17:04:18 följande:
    På vc ? Har ni bm där ? : - ) vc har ju inte lika koll på gravid grejer , sa de inte att din ring går snabbt bort ?

Det tycker jag ! Vänta tills hon är tillbaka !
    Det heter ju MVC men ingår ju VC.
    Hursom, bättre med privat känner jag. 
  • janeways
    skorpio skrev 2017-08-08 22:11:35 följande:

Känner mig helt uppblåst idag , trött å sovit middag :O ont i ryggen , varm känsla, ännu öm i brösten, fick illa mående attack av en tur med bilen till tippen! Helt skumt , har börjat över analyserar folks trådar å alla tester de lägger Ut, jätte kul haha , läste om en tjej som gjorde 3 tester på rad helt chockad att hon plussat, kom på mej själv hur jag låg med världens smile å skratta hoppas vi ocå plussar allihopa , blir spännande, annars tuta å köra inför nästa ÄL :)

Ja, man blir lite lätt "besatt" av att kika på alla gravtester och känna in symptom.. 

Det är bara så lustigt! Jag tror inte att jag är gravid, det skulle vara för bra för att vara sant. Hur kan då kroppen producera symptom? Att mensen försvinner (som BM förklarade säkert var pga att min kropp vill hitta sin "egen" cykel efter uttag av Nuvaring), tröttheten, diarré, svullen mage, ådror på brösten, stickningar i underlivet osv.. Obestämd
  • janeways
    skorpio skrev 2017-08-09 10:00:41 följande:
    Ja de kan man fan undra! För man kan ju inte få dessa symptom av psykiskt tänk?! Skumt ! Själv vet jag ju att jag har dessa symptom innan mens ocå, så kan va de , men haft molvärk sen äl som Ej försvinner, MEN idag e en sån dag jag känner att Nej jag e ej gravid , kommer ej plussa i helgen ! Haha kroppen som ställer om sig här ocå efter uttag av min koppar spiral eller nå ! Depp dag rent ut sagt :-/
    Ja det är fan inte lätt!
    Bara att köra på..
  • janeways
    skorpio skrev 2017-08-09 10:42:00 följande:
    Jepp , focusera på må annat , städ tvätt ect få dagarna å gå Hahaha nästa vec drar jobbet igång igen
    Haha själv går jag på semester nästa vecka!
    Försöker leva på som vanligt bara, kramas lite extra också! :D
  • janeways
    skorpio skrev 2017-08-09 11:25:33 följande:

Nej va härligt , läste precis att vi får 25-26 grader i morgon å på fredag, varit höst här ett par dar nu :-/ ja då får mi njuta av ledig het å extra mycket mys :-P

Ja jag brukar dela upp så jag får lite ledigt i början, mitten och slutet av "sommaren" :)

Jag bor i södra Sverige och här har det bara varit kvalmigt och väldigt mycket regn och åska.. Rätt mysigt ändå!
  • janeways
    skorpio skrev 2017-08-10 09:12:33 följande:

Jaaa <3 tack lite skakig å plötsligt nervös haha

Stort grattis!!
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?