• Thisdream

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej :) jaf hoppar in :) har bim om 4 dagar.. har kollat med äl tester :) har väldigt regelbunden cykel på 28 :) har ett utomkveds i bagaget där jag blev av med vä äggledare.. nu går de riktigt rikrigt trögt tycker jag :/ får bara äl på " fel sida" men denna månaden fick jag på höger men nu har jag fått en 38mm stor gulkroppscysta på högra äggstocken :(. Gyn sa att de är positivt , att de kan tyda på grav osv men att de fortfarande va för tidigt för att säga. Men jag vet inte, inga stora föehoppningar. Någon som haft detta ?:) i vilket fall. Testade idag men var negativt :P hoppet rinner ur en lite trots att man borde väntat. Plussade tidigt med sonen som nu är 3 år. :P. Detta är försök nr 4

• Thisdream
    Eliluc skrev 2017-08-05 21:14:04 följande:

Håller tummarna för att det är något, jobbigt med ena sidan :-/ hoppas de tar sig på den andra sidan !

Tack ! Ja det är jobbigt.. och speciellt eftersom det är 6 månader sedan jag hade äl på den sidan sist :(.. men tack för pepp !!
  • Thisdream
    Zanda skrev 2017-08-06 18:15:09 följande:

Kul att få följas åt här!

När vågar ni testa?! Läste att Clearblue har nåt test nu som funkar 6 dar innan BIM, nån som testat?!

Japp testade med de förra månaden.. 2 spök sträck :(.. skit besviken.. jag är på försök nr 4 nu och bim om 3 dagar.. har testat idag men tik negativt :(
  • Thisdream
    skorpio skrev 2017-08-06 19:17:07 följande:

Kan ännu bli plus , jag plussade jätte sent med min son , å hade blödningar halva graviditeten sen , så Ge ej upp <3

Jasså ?!. Hur sent då ?.

Jag plussa tidigt med sonen haha..

Men sen har jag ju en 4 cm stor gulkroppscysta på höger äggstock .. Gyn sa att de kan va bra, gynna en graviditet osv då cystan producerar mkt progesteron osv men jag vet tusan hahah.. jag har bara en äggledare och får alltid äl på den sidan utan äggledare och nu när jah fick på "rätt " sida fick jag en cysta .. så vi får se vad de visar haha.
  • Thisdream
    skorpio skrev 2017-08-06 21:34:25 följande:

Vet ej exakt hur sent men va så pass att jag gått förbi bim minst 1 -2 vec , gjorde test negativt , månaden efter gjorde test igen då illamående Ej släppt haha sååå sent åt mini piller hela tiden oxå, blödde kring mens halva graviditeten , så jag har lärt mig att Inte lita på negativa test, de där med din cysta lät mindre kul, hoppas den ej gör ont, Nice dock Om den gynnar en graviditet. hu hoppas de inte blir nå gale med cystan

Oj :D ja de lät ju bra.. haha..

Idag är jag bim -1 eller 2 och jag har MASSOR AV flytningar.. va bombsäker på att mensen kommit.. men intr ens spottings som jag brukar få 2 dagar innan.

Jo tyvärr gör den ju ont. De va så jag fick reda på att jag hade den.. pga smärtan :( men men vi håller tummarna! Hoppas innerligt att mensen håller sig borta :).

Ska testa imorgon igen och återkommer efter de :) Tack för all pepp !! :*
  • Thisdream

Bim imon men ikv fick jag Spottings..

Första gången jag blev riktigt riktigt besviken. . För denna månaden hade jag äl på RÄTT sida ( har bara en äggledare).. känner mig helt tom faktiskt.. bara hoppas jag inte behöver vänta 6 månader till innan jag får äl på rätt sida igen...

Bara ge sig på försök nr 5 nu då. Suck

• Thisdream
    skorpio skrev 2017-08-08 22:45:41 följande:

Nää <3

Jo !. Just nu känns de som att de inte är menat att vi ska ha fler barn.. ( jah vet att jag inte försökt så länge ) men känslan bara är sån. . Problem efter problem och massa smärta.. ( utomkveds och cystor).. hua.. vet inte hur man ska orka faktiskt :') haha
  • Thisdream
    Eliluc skrev 2017-08-08 22:35:10 följande:

Kan man han symtom innan man ens kan plussa ?? Helt sjukt ! Har varit den senaste veckan så otroligt sugen på saltgurka och inlagd gurka ? Aldrig gillat saltgurka ens förut !

Hahaha va roligt :) med sonen hade jag dille på kokta majskolvar hahaha.. åt de typ 3 gånger om dagen. . Och julmust. Idag gillar jag inte julmust hahahaha.
  • Thisdream

Har försökt med nr 2 i över ett år om man räknar med mitt utomkveds. Nu är vi utomlands och skulle skippa denna månaden men de visade sig att denna månaden behagade inte mensen dyka upp . Tog ett test här nere på Bim-1 men de visade ingenting.. Men när jag kollade på de senare visade de då svagt två sträck men vågade inte lita på de eftersom de va utom tiden . Testade på Bim och mkt riktigt, inom tiden kom de ett andra sträck *lycklig* . Plussade Bim-5 med första barnet och på Bim med denna.. nu hoppas att ärtan vill stanna kvar och att den sitter på rätt plats... Hade inga symptom alls denna månaden så trodde inte detta. Enda jag kände va halsbränna men de trodde jag berodde på all god stark. Mat.. hahaha

• Thisdream
    carrolinea skrev 2017-09-08 20:38:47 följande:

Grattis :) du från hänga med i majtråden :)

Tack !! Jag ska kolla om jag hittar den :) är inte så haj på FL hahaha
  • Thisdream
    skorpio skrev 2017-09-09 14:58:50 följande:

Grattis

Tack tack !! Jag hoppas ärtan sitter på rätt ställe och att allt går som de ska :)
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?