• Ciconiidae

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Jag hoppas in här. Såg att vi är flera som har bim 22/8, så kul att följas åt. När ska ni testa? Jag har inga synptom än, känner mig väldigt ogravid.

• Ciconiidae
    Vendelay skrev 2017-08-14 22:33:43 följande:

Som jag skrev så vet jag inte om det går, men är orolig ändå. Nått jag fått för mig liksom. Antagligen bara orolig i onödan. :)Åh jag vet inte? Tidigare har jag testat massvis och alldeles för tidigt då jag varit för nyfiken. Nu är jag inte så sugen på att testa, så trött på negativa tester :(

Jag testade massor förra cykeln. Har köpt på mig massa tester så å ena sidan kan jag lika gärna använda dem men å andra sidan kanske det är bättre att vänta för nervernas skull. :)
  • Ciconiidae

Äl+9 idag. Detta är ett test som gick ut i mars i år. Tror ni den kan visa fel eftersom bästföredatum har passerat? Ser ni ett streck?

Har känt mig gravid sen igår då jag fick en uppstötning och det började sticka och bränna i magen och höll i sig hela kvällen. Idag dovt illamående och ngn vag känsla från livmodern.

• Ciconiidae
    mammamalin skrev 2017-08-17 18:38:58 följande:

Jag ser definitivt streck men hade köpt ett nytt för att vara säker på att det inte visar fel p g a utgånget datum :) 

Har andra som inte är utgånget och de visar inte alls så tydligt, men kan se ett otydligt streck. Frågan är om det är spök eller ej. Har testat npgra dgr och inga av de gamla testerna har varit såhär starka. Hoppas det syns på mina andra tester imorgon.
  • Ciconiidae
    skorpio skrev 2017-08-17 18:56:35 följande:

Ja de syns ju streck klart å tydligt, men som sagt för att Ej bli besviken Vänta 2 dar å testa med nytt test

Yes, ska göra. Kommer inte kunna vänta två dgr så testar imorgon igen. :P
  • Ciconiidae
    trueblood93 skrev 2017-08-18 06:44:11 följande:

HEJ IGEN ALLA <3 kolla vad jag fick i morse! :D

Omg kan inte tro det! Testet igår stämde:D är dock så orolig att de ska komma mens! Ååh vad orolig man är. Egentligen ska jag ha mensen idag. Hoppas verkligen den inte kommer och att jag får fortsätta vara GRAVID <3

Grattis! :)
  • Ciconiidae

Jag fick också plus imorse även på testet som inte gått ut bästföre. Syns fortf otydligt på det testet på kortet men det är ett streck. Äl+10 andra försöket, hoppas det håller sig inne nu. :)

• Ciconiidae
    Hjärtat80 skrev 2017-08-18 09:22:27 följande:

Grattis! Vad roligt :) Får jag fråga vilket test du använde?

Det pversta är wondfo one step och det bredare är graviditetskollen. :)
  • Ciconiidae
    Strawberrybrud skrev 2017-08-18 23:54:52 följande:

Stort grattis alla son lyckats <3

Hur länge har ni försökt!?

Andra försöket, gick på ndra försöker med barn ett också
  • Ciconiidae
    Katten18 skrev 2017-08-21 06:04:13 följande:

Hej!

Hoppar väl in här också efter att ha smygläst alla era inlägg :)..

Efter att ha gått på preventivmedel i typ 12 år utan avbrott så slutade jag med dom 4/12-16. Prickat in ägglossning varje månad sen dess (enligt ägglossningsstickor), men inte tagit sig.

Har för övrigt bara en äggstock, enligt allt jag läst ska det inte spela någon roll om hur lätt/svårt det ska vara att bli med barn.

Borde ha BIM 1/9 och kissade positivt på ägglossningsstickorna i fredags em, tog ett test igår med och det visade också positivt. Samt imorse, osäkert men såg lika starkt ut som kontrollstrecket.

Hur många dagar kan man visa positivt på dom?

Det spelar ingen roll hur många dgr, utan det är när det slår över som är det viktiga. Får jag fråga varför det kommer sig att du bara har en äggstock? Om du haft ngn infektion så kan det vara att du inte har passade i ledaren, det kan en kolla genom att göra en äggledarspolning. Jag gjorde det denna cykeln eftersom jag hade en infektion vid förlossningen. Forskning visar att det ökar chanserna med 25% och nu är jag gravid. :)
  • Ciconiidae
    Katten18 skrev 2017-08-21 08:38:49 följande:

Slår över från positivt till negativt? Eller från negativt till positivt? Kände på  mig att jag hade ägglossning i fredags, så testade på eftermiddag och den var starkt positiv. Lördag missade jag att testa, men i söndags var det positivt på eftermiddagen, och idag på morgonen (dock inte lika starkt som i fredags).

Jag fick ovarietorsion när jag var 11 år gammal, dom lyckades inte rädda äggstocken. Nu är jag 25.

Ger det ett par månader till innan jag skickar in till reproduktionsmedicin för att få hjälp :) Snart gått ett år ju..

När det slår över till positivt, när de två strecken är lila starka eller när det blir glad gubbe.
  • Ciconiidae
    Katten18 skrev 2017-08-21 10:03:43 följande:

Då förstår jag :) jag missade ju övergången.. men jag hoppas det tar sig!!

Hur kan folk "inte tänka på det" när man vill bli gravid?! det är ju det enda man tänker på..

Du är fertil ungefär fem dgr innan det slår över och 2 dygn efter. Så du har ett stort spann. Men du ökar chanserna ju närmare ägglossning du har sex.
  • Ciconiidae
    Katten18 skrev 2017-08-21 11:17:29 följande:

Aaah, då har jag prickat in den skitbra denna gången :)

Med min otur, så lär det inte ta sig ändå - kanske bättre att vara inställd på det :/

Men ännu har det inte slagit över.. Kan ju inte ha ägglossning 4 dagar :O

Det är lättare med digitaöa och veta när det slår över till positivt. Jag körde både sticka och digitalt. Stickan var inte alls lika stark som kontrollstrecket trots glad gubbe på det digitala. Så jag litar inte alls på stickor. Efter du fått positivt finns det ingen anledning att testa längre.
  • Ciconiidae
    AngelicaB skrev 2017-08-21 20:35:17 följande:

Hoppar in här, jag behöver råd och lite hjälp. Har ett MA bakom mig som gjort mig rädd för att försöka igen. Har varit försiktig och inte haft sex lika ofta och kring äl som förut. Har dock denna perioden (dagarna efter äl) känt att något är annorlunda. Har idag en vecka kvar till bim och gjorde ett test bara för att, vill ni ta en titt? Tror ni det är spökstreck eller positivt? Ska visa ett lodrätt streck i den stora rutan. Tack för hjälpen!

Spökstreck brukar inte lyckas komma med på kort och den där syns dessutom tydligt. Grattis! Har du testar ngt mer? När blir bf?
  • Ciconiidae
    Hjärtat80 skrev 2017-08-22 21:50:43 följande:

Jag blir så matt och ledsen. Trodde verkligen det var ngt nu men idag bim -3 kom lite bruna flytningar vilket för mig är som det brukar vara före mens. Det jag blir så trött på är hur i hela friden man kan ha så mkt symtom. Jävla hormoner säger jag. Känner mig fullständigt lurad av min egen kropp.... :( Men, men. På't igen bara....

Du kan få blödningar ändå, bruna flytningar är inte tecken på ej gravid. Men du kanske känner ändå att du inte är det?
  • Ciconiidae
    Yezzr skrev 2017-09-14 09:56:58 följande:

Hej,

Det är första egentliga försöket det här, min mens är en vecka sen. Tog ett test imorse och det blev ett svagt streck. Vet inte hur jag ska tolka det? Någon som kan hjälpa mig?

Jag har haft brun/rosa flytningar i över en vecka nu, trott att mensen är påväg, men den lyser med sin frånvaro.

Ta ett test om några dgr igen och se om det stegrar. Antingen är du gravid eller påväg att få missfall. Blödningar är vanligt under graviditet
  • Ciconiidae
    Yezzr skrev 2017-09-15 07:50:38 följande:

Tog CB idag och det visade gravid 1-2 veckor ????

Jag hade tagit med samma märke så en ser stegringen.:)
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?