• mammamalin

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Eliluc skrev 2017-08-04 10:45:03 följande:

Hej ! Jag som så många andra vill ju ha det där plusset detta är vårat 3e barn och jag tog ut min P-stav i juli , närmare bestämt den 21 kände starkt av min äl , vilket jag ofta gör . Fler som haft stav och hur långt har det tagit innan ni blev gravida ? Hoppas fler vill följas åt

Vi har just också börjat försöka för vår trea :) När har du BIM?
  • mammamalin
    Eliluc skrev 2017-08-10 16:14:24 följande:
    Vad roligt : - ) jag har Bim den 18/8 , trodde 15 först men har alltid samma datum varje månad , och fick den den 18 juli sist själv då ?
    16e tror jag det är för mig, så knappt en vecka kvar :) När är dina barn födda?
  • mammamalin
    Eliluc skrev 2017-08-10 18:29:50 följande:
    Det är så spännande hoppas det tar sig , men gör det inte det så är det påt igen : - D de är 6,5 och 2 år , dina då ?
    Ja, gäller väl att ha tålamod har jag hört ;) Okej! Mina är 3,5 och 2 :) 
  • mammamalin
    Imra skrev 2017-08-13 20:28:37 följande:
    Ska ta ett nytt test imorgon igen, hoppas hoppas hoppas!
    Ja hoppas hoppas! :D Är strecket lika tydligt om du inte gör bilden svartvit?
  • mammamalin

BIM-2 eller 3 idag. En vecka efter ÄL blev jag trött, fick molvärk.. Nu har det tillkommit svagt illamående och jag är mycket varmare än vanligt, typ lite feberkänsla.. Testade negativt BIM- (Fast att jag skulle hålla mig till bim med testerna, jag är sämst!). Har dock inte gett upp hoppet än :) Någon annan med BIM i veckan?

• mammamalin
    Imra skrev 2017-08-14 16:48:05 följande:
    Låter exakt som mig det där! Har typ samma känsla i kroppen som du. Såg ett svagt streck på mitt test jag gjorde igår men idag var det neg igen... :( har också så svårt att hålla mig, har bim på onsdag!

Håller alla tummar och tår!
    Åh vad kul! Ja visst är det svårt, trodde jag skulle klara av att låta bli den här gången hahah! 
    Har du tagit båda testen på morgonen? Samma typ av test?
    Håller tummarna för dig med! :)
  • mammamalin
    Imra skrev 2017-08-14 16:48:05 följande:
    Låter exakt som mig det där! Har typ samma känsla i kroppen som du. Såg ett svagt streck på mitt test jag gjorde igår men idag var det neg igen... :( har också så svårt att hålla mig, har bim på onsdag!

Håller alla tummar och tår!
    Åh vad kul! Ja visst är det svårt, trodde jag skulle klara av att låta bli den här gången hahah! 
    Har du tagit båda testen på morgonen? Samma typ av test?
    Håller tummarna för dig med! :)
  • mammamalin
    Imra skrev 2017-08-14 17:29:46 följande:
    Trodde också jag skulle kunna hålla mig denna gången, men nej då. ;) Ja samma test och på morgonen, så känns lite konstigt? Men får se var det visar imorgon och på bim.

SPännande! Skriv hur det går :)

Jag har nya test på väg hem, kommer förmodligen fram imorgon eller på onsdag.. Men ska försöka hålla mig till fredag.. Wish me luck :P

• mammamalin
    ostarihavet skrev 2017-08-15 16:10:33 följande:

Öppnade testa tidigt testet och det var ett till streck där men svagare än dom andra? Guuud

Jag anar något men vågar inte säga grattis än ;) Håller tummarna!!
  • mammamalin
    ostarihavet skrev 2017-08-15 17:07:36 följande:
    Du kan gratta, plussade just på digital! Gråter ihjäl mig
    ÅÅÅH vad roligt, stort stort grattis!!! Är det första? :) När var BIM?
  • mammamalin
    ostarihavet skrev 2017-08-15 18:09:05 följande:
    Tack!!! Ja, första barnet, fjärde försöket :) bim om fyra dagar ungefär
    Så himla kul!! :) 
  • mammamalin
    skorpio skrev 2017-08-16 10:22:34 följande:

Ja här var de Inte gott om tider till Bm , samarbete mellan 2 kommuner å sjukskrivningar tydligen:-/ så den 11/9 första tiden, sen en tid 25/9 fick jag haha Zzz lät väl se ut som en fotboll redan då zzz haha

Egentligen är det ju ingen stress med inskrivningen. Med andra barnet ringde jag inte för inskrivning förrän v. 12 :D Innan går de ju bara igenom att man inte ska dricka alkohol då man är gravid. Och det vet man ju ändå ;) Så var det iaf i min första graviditet :) 
  • mammamalin
    skorpio skrev 2017-08-16 13:00:35 följande:
    Nej jag e ner stressad över att jag vill göra kub test å de ska ju vara klart i vecka 13 senast tror jag så hoppas de finns tid till de :-/
    Aah okej då förstår jag! Kan man göra KUB på ert mvc? 
  • mammamalin
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 13:57:42 följande:

Hej! Nu kommer en fundering och jag vill verkligen veta vad ni tänker. Jag hoppas att jag är gravid och har BIM på söndag. Jag ska på olika events i veckan. Hade ni undvikit alkohol redan nu? Det är såklart inget problem för mig att göra det, jag kommer nog att göra det, men hur tänker ni? Jag har inte körkort och behöver nog tänka till lite bra anledningar till att jag inte dricker så att jag slipper press från sådana som kanske inser att vi försöker bli med barn... 

Om du är innan BIM så tycker jag inte att du behöver tänka så mycket på det. Drick du :) Ingenting går över till en eventuell bebis så tidigt eftersom att den tar näring från gulekroppen (visst heter den så? haha). Tycker inte man ska leva efter att man är gravid innan BIM då blir ju hela livet begränsat efter det :) 
  • mammamalin
    Vendelay skrev 2017-08-16 17:26:23 följande:

Idag trodde jag att mensen var på gång, hade lite ljusrosa i trosorna och ganska mycket följde mes pappret när jag torkade mig. Tänkte dock att kaaanske är det en nidblödning? Nästa gång jag gick på toa fanns inte minsta lilla rosa ton! Så jag vågar nästan hoppas att det var en nidblödning och att den lilla, lilla värken jag har i magen faktiskt är molvärk!

Det är 6 dagar till bim, funderar på att testa med ett testa tidigt-test imorgon om jag inte börjat blöda. Känns det alldeles för tidigt eller tror ni jag har en chans att få ett plus? :)

Jag tycker att du ska vänta närmre BIM för att slippa bli besviken! :) Såå tråkigt att se ett minus, och är du då dessutom gravid så är det ju kul att ha sluppit se minuset ;)
  • mammamalin
    Vendelay skrev 2017-08-16 18:08:30 följande:
    Jaa, vet att du har rätt! Får se hur jag känner imorgon bitti, haha... men egentligen håller jag ju med dig :)
    Vet precis hur du menar ;) Jag testade negativt BIM-5 i lördags. Ska testa nästa gång på fredag om inte mensen dyker upp!
  • mammamalin
    Ciconiidae skrev 2017-08-17 18:17:10 följande:

Äl+9 idag. Detta är ett test som gick ut i mars i år. Tror ni den kan visa fel eftersom bästföredatum har passerat? Ser ni ett streck?

Har känt mig gravid sen igår då jag fick en uppstötning och det började sticka och bränna i magen och höll i sig hela kvällen. Idag dovt illamående och ngn vag känsla från livmodern.

Jag ser definitivt streck men hade köpt ett nytt för att vara säker på att det inte visar fel p g a utgånget datum :) 
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?