• Juustmee

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej! Får man vara med här?

Bim 22/8 el 23/8

Blir nästan tokig på alla symptom. Hade förmodligen äl den 7/ 8 eller 8/8 bara någon dag efter började en molvärk (känns som små sammandragningar) som har hållt i sig varje dag sen dess. Var in till jourmottagningen igår pga att jag kissar super ofta och kissade blod (rosa på pappret) i lördags. De hittade pyttelite vita blodkroppar, så dom satte in behandling. Har även en förhöjd temp som varierar mellan 37,1- 37,3 min normala temp är 36,4. Mår lite små illa och vill kräkas ibland spänner även lite och sticker i brösten, samt yrsel.Herregud tror jag håller på att bli knäpp. Beror detta på uvi eller tidiga tecken? Vad tror ni? Har tagit test som visar neg (är ju väldigt tidigt dock) är det någons som haft liknande ?Förlåt om det blev ett rörigt och långt inlägg.

• Juustmee
    skorpio skrev 2017-08-14 20:07:58 följande:

Låter som mina symptom innan jag plussade

Åh gör det ? (Har inte läst igenom hela tråden) hur kände du ? Direkt efter äl tex? Herregud känner mig desperat efter svar alltså! Haha
  • Juustmee
    Hjärtat80 skrev 2017-08-14 21:34:05 följande:

Jag fick ett yrselanfall idag och jag funderade på om det kunde va ett tecken. Men det kan det kanske :) Sticker/ilar/frossar i brösten och molvärk till och från. Har känt mig lite lustig idag, kan inte riktigt sätta ord på det.... Vill så gärna men är så rädd för att det ska va falska symtom :( Hade äl 4 dagar tidigare än beräknat denna månad så om jag ska gå efter det borde jag ha BIM om 1 vecka. Nervös är bara förnamnet :/

Håller tummarna för oss :)

Det kan ju mycket väl vara ett tecken. Kommer ihåg att jag var jätte yr mina andra graviditeter. :)

Ne precis så känner jag också! Kan inte riktigt sätta finger på vad det är har bara en konstig känsla i kroppen ( dock kan det ju bero på uvi som jag förmodligen har) . Ja man vågar ju verkligen inte hoppas. Men dina symptom verkar ju lovande! Jag håller tummarna för oss!
  • Juustmee
    Ciconiidae skrev 2017-08-14 22:25:48 följande:

Jag hoppas in här. Såg att vi är flera som har bim 22/8, så kul att följas åt. När ska ni testa? Jag har inga synptom än, känner mig väldigt ogravid.

Hej! Ja det är Kul att många har samma datum på bim! Jag har testat neg hittils men som sagt det är ju tidigt. Jag ska försöka hålla mig till söndag nu åtminstånne. Har massa test hemma så det är svårt att hålla sig när det kliar i fingrarna! Haha.

Jag har ju massa symptom men som jag har läst hittills så behöver inte det betyda ett dugg så att du inte känner något behöver inte betyda att du inte är gravid. :) jag håller tummarna för oss båda!
  • Juustmee
    skorpio skrev 2017-08-15 08:49:37 följande:

Jo hade molvärk direkt efter äl som ej släppte nu e det bubbel å gasigt läge, trög i magen, verkligen ändrade sej efter bim

Okej kanske kan va så att jag är gravid trots allt då!. Jag är så lätt att jag inte vet vart jag ska ta vägen och flåsar bara jag går några steg. Kan ju lika gärna vara en infektion. Men det återstår ju att se. :) tack för ditt svar!
  • Juustmee
    Juustmee skrev 2017-08-15 11:59:54 följande:

Okej kanske kan va så att jag är gravid trots allt då!. Jag är så lätt att jag inte vet vart jag ska ta vägen och flåsar bara jag går några steg. Kan ju lika gärna vara en infektion. Men det återstår ju att se. :) tack för ditt svar!

Jag är så matt mena jag ju givetvis! Haha inte lätt.
  • Juustmee
    Hjärtat80 skrev 2017-08-20 09:51:13 följande:

Jag blir oxå tokig på alla graviditetssymtom. Förmodar att det är alla hormoner men känner att jag orkar inte ha det såhär varje månad. Jag försöker att inte tänka på det men symtomen finns ju där ändå.... Håller tummarna för ett plus för oss och andra snart! :)

Jag känner så igen mig i det du skriver. Alla symptom finns där men inget plus :( jag mår verkligen inte 100, sover middag varje dag 1-2 h men somnar ändå på kvällen strax efter 22 och sover till 7-8 på morgonen. Brukar absolut inte vara så. Molande värk som suttit i i 2 v och förhöjd temp fortfarande. Jag fattar inte vad som är fel :*(

Vilka symptom har du? Och när hade du beräknat bim? :)
  • Juustmee
    Lucia1987 skrev 2017-08-20 13:34:49 följande:

Hej tjejer, här är en till som längtar efter ett plus. Har två barn sen innan och blev gravid direkt med dom, men den här gången går det inte lika fort kan jag säga.Har BIM -3 och i förgår kom det lite rosa på pappret när jag torkade mig. Igår kom det inget alls men idag kom det lite mer rosa orangea på pappret med en lite brunaktig tråd. Fan va less jag blir..så mensen kommer väl snart som vanligt igen :(

Hej!

Tror du att det kan ha vart en nidblödning? ( Har inte riktigt koll på när det brukar uppstå en nidis riktigt). Håller mina tummar och tår för att du får ditt plus snar!
  • Juustmee
    Hjärtat80 skrev 2017-08-20 19:26:31 följande:

Jag har bim på fredag 25/8 men då jag hade äl 3 el 4 dagar tidigare denna månad är jag tveksam om hur jag ska räkna bim. Har testat med RFSU röda tester som ska ge resultat från samma dag som beräknad bim men neg. Testade även igår med clear blue digitala test med veckoindikator oxå neg. Jag brukar alltid ha lite småblödningar 2-4 dagar innan mens så jag får kolla efter det. Håller dock tummarna för att det inte kommer några :)

Symtomen denna gång har varit lite annorlunda. 4 dagar efter äl fick jag ilningar/värk i brösten och molvärk som kommit och gått sen dess. (Andra månader har jag haft konstant ömmande bröst och molvärk.) Sedan 1/2 vecka illamående som kommer och går, trötthet, yrselattack nån gång, några tillfällen med huvudvärk, tycker mig även känna metallsmak i munnen ibland. Höll oxå på att kräkas när maken ätit makrill i tomatsås vilket jag annars gillar.

Känns hopplöst även om jag hoppas! (Visserligen bara andra försöket men med ett ivf och endometrios i bagaget och 37 år så känns det som jag har lite emot mig och säkert därför jag känner stress.)

Men vi håller tummarna för oss :)

Okej ja det blir ju svårt då att veta när bim inträffar.

Men det låter ju väldigt positivt med alla symptom du har!

Men fy stackare :( förstår din stress , men jag tror och hoppas att du får ett stort plus nu i veckan! Håller alla mina tummar och tår!

Tar du tempen något och kan se om den är högre än normalt?
  • Juustmee
    Hjärtat80 skrev 2017-08-21 15:03:04 följande:

Tack snälla du <3

Nä, har inte tempat. Kanske ska testa att göra det nästa äl. Har iaf fått en tid för spolning av äggledare om 2 veckor så det känns skönt (även om det kan innebära ett negativt svar). :(

Känns dock som mensen är på väg men jag vet inte. Inget ihållande men kraftigare molvärk nu än innan. Brösten gör dock bara ondare och ondare :/ Men bortser man från tidigare äl så är jag på bim -4 och ska jag räkna med tidigare äl så är jag på bim idag. Har både RFSU röda tester och cb digitalt test hemma så får se hur länge jag håller mig....

Okej! Jag tänker att man kanske kan tyda sin kurva till slut exakt när man har äl osv samt hur en kropp fungerar. ( jag har själv bara tagit tempen sen äl denna månad men tycker det ska bli spännande att följa upp

Usch kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste vara i en sån situation som du sitter i :( vad innebär det att man spolar äggledaren?
  • Juustmee
    ÅsaMaria skrev 2017-08-21 15:49:47 följande:

Låter lite som mig! Än finns det chans! Testa dig BIM+1 så vet du helt säkert! Jag fattade att det var något när magen vart extremt svullen och feberkänsla ett par dagar utan att bryta ut någon förkylning. Testade positivt BIM +4, så jag håller tummarna för dig!!

Jasså!? Jag har börjat tappa hoppet här lite. Tycker alla plussade långt innan bim.

Gjorde du test innan bim eller bara den gången? Som sagt nu gav du mig lite hopp Tack
  • Juustmee
    Hjärtat80 skrev 2017-08-22 21:50:43 följande:

Jag blir så matt och ledsen. Trodde verkligen det var ngt nu men idag bim -3 kom lite bruna flytningar vilket för mig är som det brukar vara före mens. Det jag blir så trött på är hur i hela friden man kan ha så mkt symtom. Jävla hormoner säger jag. Känner mig fullständigt lurad av min egen kropp.... :( Men, men. På't igen bara....

Nej va tråkigt! fattar inte hur kroppen kan spela en ett sånt spratt! Håller tummarna för att det tar sig nästa gång! All lycka till!
  • Juustmee

Vad är det för fel!?

Jag mår fortfarande dåligt molvärk i magen och värk i ryggen som liknar foglossning. Men temp ligger på 37.2 och mensen lyser med sin frånvaro. Jag testade negativt igår.

Jag tog ut min kopparspiral den 4/8 kan det vara de som spökar? Är det någon som kännt så här efter uttag av spiral? Jag är så sjukt trött hela tiden också och gråter för de minsta :(

Prata det med gyn igår men dom avvisade mig och så att jag skulle prata med min vårdcentral igen. Vilket jag gjorde och dom skicka en remiss till gyn. Men kommer ju förmodligen dröja innan jag får en tid antar jag och jag står inte ut! Blir helt knäckt.

Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?