• Katten18

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej!

Hoppar väl in här också efter att ha smygläst alla era inlägg :)..

Efter att ha gått på preventivmedel i typ 12 år utan avbrott så slutade jag med dom 4/12-16. Prickat in ägglossning varje månad sen dess (enligt ägglossningsstickor), men inte tagit sig.

Har för övrigt bara en äggstock, enligt allt jag läst ska det inte spela någon roll om hur lätt/svårt det ska vara att bli med barn.

Borde ha BIM 1/9 och kissade positivt på ägglossningsstickorna i fredags em, tog ett test igår med och det visade också positivt. Samt imorse, osäkert men såg lika starkt ut som kontrollstrecket.

Hur många dagar kan man visa positivt på dom?

• Katten18
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 06:28:06 följande:
    Det spelar ingen roll hur många dgr, utan det är när det slår över som är det viktiga. Får jag fråga varför det kommer sig att du bara har en äggstock? Om du haft ngn infektion så kan det vara att du inte har passade i ledaren, det kan en kolla genom att göra en äggledarspolning. Jag gjorde det denna cykeln eftersom jag hade en infektion vid förlossningen. Forskning visar att det ökar chanserna med 25% och nu är jag gravid. :)

Slår över från positivt till negativt? Eller från negativt till positivt? Kände på  mig att jag hade ägglossning i fredags, så testade på eftermiddag och den var starkt positiv. Lördag missade jag att testa, men i söndags var det positivt på eftermiddagen, och idag på morgonen (dock inte lika starkt som i fredags).

Jag fick ovarietorsion när jag var 11 år gammal, dom lyckades inte rädda äggstocken. Nu är jag 25.

Ger det ett par månader till innan jag skickar in till reproduktionsmedicin för att få hjälp :) Snart gått ett år ju..

• Katten18
    skorpio skrev 2017-08-21 06:28:36 följande:
    Inte insatt i de där med äl stickor , Men kör så de ryker varannan dag eller varje så kanske du har tur denna månad dumt å chansa bara köra på håller tummarna för dej

Har kört 12 av 20 dagar nu under augusti, varav varje dag nu under helgen när det varit positivt på stickorna. 

Men fan, nu orkar jag inte mer haha. Fiffi är trött haha.

• Katten18
    Katten18 skrev 2017-08-21 08:39:39 följande:

Har kört 12 av 20 dagar nu under augusti, varav varje dag nu under helgen när det varit positivt på stickorna. 

Men fan, nu orkar jag inte mer haha. Fiffi är trött haha.

Trodde jag hade ägglossning i början av augusti men var då utomlands och kunde inte testa - därav den fullständiga kollen på antal dagar vi sexat hahaha.

Men min app sa att jag skulle ha det nu i helgen, och enligt stickorna så var det ju rätt.

Hoppas det tar sig nu. 9e försöket, man blir lika besviken varje gång mensen kommer.

• Katten18
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 09:12:29 följande:

När det slår över till positivt, när de två strecken är lila starka eller när det blir glad gubbe.

Då förstår jag :) jag missade ju övergången.. men jag hoppas det tar sig!!

Hur kan folk "inte tänka på det" när man vill bli gravid?! det är ju det enda man tänker på..
  • Katten18
    Ciconiidae skrev 2017-08-21 10:15:56 följande:
    Du är fertil ungefär fem dgr innan det slår över och 2 dygn efter. Så du har ett stort spann. Men du ökar chanserna ju närmare ägglossning du har sex.

Aaah, då har jag prickat in den skitbra denna gången :)

Med min otur, så lär det inte ta sig ändå - kanske bättre att vara inställd på det :/

Men ännu har det inte slagit över.. Kan ju inte ha ägglossning 4 dagar :O

• Katten18

Hade ägglossning i helgen och sen igårmorse har jag haft ilningar och lite molvärk i magen, har tom ilat i ryggen på vä sida. Kunde knappt sova igår för all fokus låg på ilningen i ryggen jag kände.

Inget jag känt tidigare före BIM, någon annan som känt sådär? Vad kan det vara?

9e försöket nu.. har BIM 2/9.

• Katten18
    skorpio skrev 2017-08-23 09:17:28 följande:

Jag hade så från äl å plussa sen , bim-4

???????????????????????? tänk om!? Jag vågar inte ens tänka så.. gah!

Hur gör man för att inte tänka på allt detta fram till BIM?
  • Katten18
    skorpio skrev 2017-08-23 09:36:27 följande:
    De e nog totalt omöjligt Hahaha jag e i 5+6 tror jag idag, å tankarna snurrar hela tiden! Å innan plusset var de samma! Å fler symtom ploppa upp å man knappt sova haha så bara å plåga dej igenom dagarna å vänta tills närmre bim å testa hoppas De blir ett plus för dej denna ggr ,

Men visst är det? Min man tycker jag är skitjobbig som talar om hur det känns, vad som känns, ägglossningstest hit och dit.

Tack! Jag hoppas innerligt på ett plus också, alla i närheten har blivit gravida på första eller andra försöket - fruktansvärd tråkig känsla varje gång mensen kommer..

Ska försöka hålla mig så nära BIM som möjligt för att testa, har tidigare testat BIM-5 men får se om det går till iaf BIM haha. *kliar i fingrarna*

• Katten18

Alla som inväntar BIM... med lite symtom med ilningar, molvärk osv..

Tempar ni?

Tog precis tempen, normal temperatur.

Är det helt kört då denna månaden eller kan man ändå ha normal temperatur men vara gravid?

10 dagar kvar till BIM..

Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?