Inlägg från: Kontrollfreak |Visa alla inlägg
  • Kontrollfreak

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Tog ut min hormonspiral den 20/7 och har legat i sen dess ???? Har inte haft någon blödning under de år jag haft den så har ingen aning om äl eller så.

Köpte älstickor men blir inte klok på dem. Blir ju aldrig lika starkt som kontrollsträcket men nästan. Nu är det dock helt vitt. Hoppas på att jag är gravid och vill testa varje dag. Känner mig konstig, trött och humörsvängningar men tänker att det kan ju bero på uttagandet av spiralen och att hormonerna nu är annorlunda. Åh jag vill så gärna att det har tagit sig! Men osäker på om min äl ens kommit igång eftersom jag inte haft ngn blödning under de år jag haft spiralen. Någon som har vet?

• Kontrollfreak

Eliluc ja man kan ju hoppas ?? Min barnmorska sa att man kan bli gravid direkt tom om man har haft sex fem dagar innan man tog ut spiralen.

När tänker du att du har bim? Jag har köpt billiga graviditetstest från testlagret så testar varje dag. Vet att det kanske är lite tidigt för att det ska synas men vill så gärna se ett litet svagt sträck. Hade även en liten rosaaktig flytning/blödning en förmiddag för någon vecka sen, hoppas att det var en nidblödning.

Gick in på din profil och så att du också har två barn sen innan. Jag har en pojke på 6,5 år och en flicka på 5 år. Hade väl tänkt att jag inte skulle ha fler barn men en efter en skilsmässa och att ha träffat mannen i mitt liv som inte har barn innan, ändrade jag uppfattning. Vill så gärna dela denna resa med honom. Finaste man kan göra ju. När vi nu har bestämt oss vill man ju bara att det ska hända nu!

Hade väldigt lätt att bli gravid de andra gångerna. Men då var det p-piller jag slutade med o då tog den en respektive två menstrationer. Men nu är jag ju äldre (34år) och dessutom annan partner så man vet ju inte. Dock "tillverkar" vi ju mycket oftare ön jag gjorde då, haha.

Inget sträck än men heller ingen mens. Samtidigt känns det som jag har endel symtom men som sagt kan det ju vara inbillning eller hormonerna som är förändras IOM uttaget. Gud vad jag är otålig! Sen är ju min sambo likadan och vill ju detta så otroligt mkt och är sjukt förväntansfull. Inte så lätt att inte tänka på det hela tiden även om man vet att det inte är bra att tänka förmycket.

• Kontrollfreak

Stort grattis!!! Längtar till det är min tur. Fantiserar redan om något finurligt och roligt sätt att berätta det för min sambo, hihi. Några roliga förslag?

• Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-08-05 21:12:05 följande:

Jag har bim den 15/8, hade förra den 18/7 så

Mellan den 15-18 borde jag ha det , brukar vara en månad emellan innan , men när jag hade staven så blödde jag knappt. Innan jag tog u den blödde jag dock 2 gånger på 3 veckor och de höll på i en vecka . Så fick en veckan semester från mensen ???? när hade du bim ?

Ja det har jag , vi skulle ha 2 först , men vi tänkte att en till kan vi ju skaffa ???? kul om det tar sig !

Jag har haft min spiral i två år drygt och har inte haft några blödningar alls under tiden så har ingen aning om ngt. Men har testat med älstickor men aldrig fått starkare än kontrollsträcket men nära. Nu är de dock helt vita så tror nog att jag hade äl fast testade lite fel. Kanske hade jag äl trots allt under sista veckan i juli. Det återstår att se. Önskar att jag inte var så otålig och besatt av att testa hela tiden haha. När tror du att det kan ge utslag om det tog sig?
  • Kontrollfreak
    Zanda skrev 2017-08-06 11:59:35 följande:

Hejsan! Hoppar gärna in här om jag får? Väntar på plus och har BIM 16/8 och det blir i så fall mitt fjärde barn. Har en tjej född april-12, en kille född mars-14 och en till liten kille född dec-16. Hoppas nu på en vår/sommarbebis-18!

Åh vad spännande då e vi tre styckna som verkar har Bim runt den 15-18/8. Håller tummarna, så sjukt spännande!
  • Kontrollfreak
    skorpio skrev 2017-08-06 16:48:34 följande:

Hade du Bim den 15e? Jag den 13e å känner mig oxå sjukt trött å molig i magen, försöker tänka att Nää jag inbillar mig, beror på vädret hehe (fast man hoppas)

Jag med o mitt humör är väldigt svajigt. Kanske är inbillning men man hoppas ju på allt haha.
  • Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-08-06 09:54:46 följande:

Ja eller hur , man vill ju kunna tänka på annat och slappna av , men det är ju lätt ! Ja alltså du borde ju kunna testa runt den 15? Eller vad tror du ?

Är ju helt beroende av att testa så testar ju varje dag haha. Men nog sant som du säger, kanske först borde se ngt efter nästa helg.
  • Kontrollfreak
    Imra skrev 2017-08-08 11:45:41 följande:

Hoppar in i denna tråden! :)

Vi är inne på 2:a försöket, hade äl den 2/8 och har bim den 16/8.

Har små känningar i tjejmagen, men hade det förra gången också och det blev inget plus. Så känns som det är inbillning.

Men har även lätt ömma bröst.

Har sagt till mig själv att jag inte ska gå runt och känna och hoppas, men så svårt att låta bli! ;)

Ja förstår dig precis. Känner på mina bröst stup i kvarten. Tycker jag har lite känningar i magen, mår illa ibland o förut på maxi blev jag jätteyr trots att jag satt ner. Igår när vi hade haft sex blödde jag även lite vilket jag såklart googlade på o fick fram svaret att man kan vara lite extra känslig i livmodertappen o skör liksom.. haha man vänder o vrider på allt. Tror jag hade äl runt den 28 så borde ha bim någon gång efter helgen. Ändå testar jagvarje dag för jag kan imte låta bli hihi. Vet att det är förtidigt att se men vill ju så gärna se ett litet svagt sträck. Tur att jag köpte storpack på testlagret. Så kul o följa alla här, hoppas vi plussar allihop.
  • Kontrollfreak
    Imra skrev 2017-08-08 11:45:41 följande:

Hoppar in i denna tråden! :)

Vi är inne på 2:a försöket, hade äl den 2/8 och har bim den 16/8.

Har små känningar i tjejmagen, men hade det förra gången också och det blev inget plus. Så känns som det är inbillning.

Men har även lätt ömma bröst.

Har sagt till mig själv att jag inte ska gå runt och känna och hoppas, men så svårt att låta bli! ;)

Ja förstår dig precis. Känner på mina bröst stup i kvarten. Tycker jag har lite känningar i magen, mår illa ibland o förut på maxi blev jag jätteyr trots att jag satt ner. Igår när vi hade haft sex blödde jag även lite vilket jag såklart googlade på o fick fram svaret att man kan vara lite extra känslig i livmodertappen o skör liksom.. haha man vänder o vrider på allt. Tror jag hade äl runt den 28 så borde ha bim någon gång efter helgen. Ändå testar jagvarje dag för jag kan imte låta bli hihi. Vet att det är förtidigt att se men vill ju så gärna se ett litet svagt sträck. Tur att jag köpte storpack på testlagret. Så kul o följa alla här, hoppas vi plussar allihop.
    skorpio skrev 2017-08-08 21:32:05 följande:

Vill oxå göra test , kan inte tänka på annat! Blev medbjuden på fest i helgen , Ee hmm alltså tror vi ej hinner å har tid :-O :p Hahaha va säger man, liksom, vill ju plussa i helgen helst Hahaha

Ja det e lite knivigt det där när man liksom inte vill berätta men man helt plötsligt inte vill dricka ngt. Då börjar folk misstänka direkt haha
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?