• skorpio

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

mammamalin skrev 2017-08-16 12:13:50 följande:

Egentligen är det ju ingen stress med inskrivningen. Med andra barnet ringde jag inte för inskrivning förrän v. 12 :D Innan går de ju bara igenom att man inte ska dricka alkohol då man är gravid. Och det vet man ju ändå ;) Så var det iaf i min första graviditet :) 

Nej jag e ner stressad över att jag vill göra kub test å de ska ju vara klart i vecka 13 senast tror jag så hoppas de finns tid till de :-/
  • skorpio
    Citrus1991 skrev 2017-08-16 13:08:54 följande:

Åharregud jag tog ett test precis. Det blir ett litet syskon till min lilla dotter ????

Men ååå Grattis Va kul
  • skorpio
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 13:57:42 följande:

Hej! Nu kommer en fundering och jag vill verkligen veta vad ni tänker. Jag hoppas att jag är gravid och har BIM på söndag. Jag ska på olika events i veckan. Hade ni undvikit alkohol redan nu? Det är såklart inget problem för mig att göra det, jag kommer nog att göra det, men hur tänker ni? Jag har inte körkort och behöver nog tänka till lite bra anledningar till att jag inte dricker så att jag slipper press från sådana som kanske inser att vi försöker bli med barn... 

Ja de där e ju inte lätt... som förra skriver, skyll på medicinering typ att du har halsfluss å går på pecelin å typ 4 dar kvar av beh så du vågar ej dricka alkohol , OM du nu inte vill ta ett glas , Vilket jag tror Inte e skadligt än för dej
  • skorpio
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 14:28:43 följande:

Mensen verkar vara på G märkte jag precis. Hade en liten blödning. Så himla himla himla tråkigt. Jag förstår inte hur man ska kunna vara avslappnad och "cool" kring detta när man längtar så mycket :( 

Nääää Men du ge inte upp än, om du nu förstås inte börjar vrål blöda, lite kan ju komma ändå trots man e gravid, Annars bara upp å på igen <3
  • skorpio
    mammamalin skrev 2017-08-16 15:07:31 följande:

Aah okej då förstår jag! Kan man göra KUB på ert mvc? 

Nja tror inte de, på mitt förra kunde man de men med nedskärningar å allt (tog t.o.m bort ul maskinerna ) så e det flyttat till större städer runt om! Så här blir de samtal om de å boka tid i stora staden haha
  • skorpio
    Hjärtat80 skrev 2017-08-16 16:16:06 följande:

Nej vad tråkigt :( Lycka till nästa månad :)

Ja lycka till nästa månad kontrollfreak <3
  • skorpio
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 15:38:20 följande:

Tack snälla, just nu är det som en tunn flytning typ och ingen vrålblödning, så jag kanske ska ta ett "chill pill ett tag! 

Haha ja ta de chill ett tag å tänk på nå heelt annat än bäbis å graviditet <3
  • skorpio
    Vendelay skrev 2017-08-16 17:26:23 följande:

Idag trodde jag att mensen var på gång, hade lite ljusrosa i trosorna och ganska mycket följde mes pappret när jag torkade mig. Tänkte dock att kaaanske är det en nidblödning? Nästa gång jag gick på toa fanns inte minsta lilla rosa ton! Så jag vågar nästan hoppas att det var en nidblödning och att den lilla, lilla värken jag har i magen faktiskt är molvärk!

Det är 6 dagar till bim, funderar på att testa med ett testa tidigt-test imorgon om jag inte börjat blöda. Känns det alldeles för tidigt eller tror ni jag har en chans att få ett plus? :)

Jag plussade Inte förens bim-4 men säkert olika de där håller tummarna
  • skorpio
    Zanda skrev 2017-08-16 23:08:27 följande:

Började med ÄL-tesr idag igen, är nog några dar kvar men vill vara på den säkra sidan!

Min nästa BIM blir först i september men man kanske får hänga kvar här ändå?!

Ååå hoppas de går bra för dej
  • skorpio
    Hjärtat80 skrev 2017-08-17 12:36:05 följande:

Fortsatta bröstsmärtor/ömhet, molvärk/mensvärk som kommer och går, yrselattacker, huvudvärk då och då och nu illamående. Visserligen neg test idag på äl +10 men tänk om det är nåt.....

Ja vem vet håller tummarna
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?