• ÅsaMaria

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Liiiiiiillaloppaan skrev 2017-08-10 20:35:43 följande:

Det blir ee månaden nu. De 2-3 senaste dagarna har jag varit otroligt trött , mått illa från och till och har svullen mage... kan ju vara inbillning men man hoppas ju!!

Första? :)

Hoppas på att det visar plus! Jag ska testa imorgon och därefter hålla tummarna för dig till måndag!! :)
  • ÅsaMaria
    Mrs-A skrev 2017-08-10 20:44:18 följande:

Hej jag hoppar gärna in här.

Försökt sedan Januari lite till och från...

Sista mensen - 12/7

Ägglossning - 28/7

6/8 börja jag må lite konstigt, små ont i magen sugen på djungelvrål ( salt lakrits ) för övrigt så HATAR jag lakrits

Hatar päron också men världens sug för det med.?

Testade den 7/8 - negativt

Testade 8/8 - negativt

Har bim imorgon....

Igår hade jag världens feber och var kallsvettig...

Jag tror jag inbillar mig... någon som kanske känner igen sig?

Känner inte av att mensen ska komma då jag alltid har ont i magen, men ingenting än ... förutom molnvärken då...?

Är det första gången du känner något?

Jag var febrig i förrgår och igår men inget idag, trodde jag skulle åka på en ordentlig förkylning. Inga cravings.. Har dock inte testat mig ännu (BIM+2) så mina ord betyder inget ännu hehe!
  • ÅsaMaria
    skorpio skrev 2017-08-10 21:41:07 följande:

HMM kan få sjukdoms känsla så? Jag har haft ont i halsen 2 dar Hahaha å känt mig lite varm , iof ligger min temp 37 har vanligen 36.2

Kanske ett bra tecken om du plussat!!! :D
  • ÅsaMaria
    Imra skrev 2017-08-11 06:45:18 följande:

Stort grattis, vad kul! :D

Drömde att jag plussade inatt haha, men får vänta några dagar till. ;)

Tack!! :)

Håller tummarna tills dess :)
  • ÅsaMaria
    skorpio skrev 2017-08-11 07:02:02 följande:

Men Jaa va glad jag blir Grattis <3

Taaack!! Jag också :) <3 sådär ca 8 mån kvar nu då haha!
  • ÅsaMaria
    skorpio skrev 2017-08-11 10:52:49 följande:

Ok har fått kräkats idag! Första ggr jag gör de ! 2av mina 3 tidigare har jag mått vidrigt illa , å att jag nu Redan känner av illamående e inte så lockande, men måste säga att de släppte efter jag fått kräkats :-O

Usch, låter inte kul men förstår känslan. Min svullna mage är betydligt bättre idag så jag hoppas jag slipper många symptom. Dom är som sagt bara tacksamma i början!
  • ÅsaMaria

Ledsen att jag varigt borta ett tag, varit ute och rest på jobbet! Hur går det för er? Vilka har plussat och vilka fortsätter nästa månad? :)

Har redan nu börjar stöta på komplikationer med allt som heter berätta för andra - främst på jobbet. Har knappt några symptom alls vilket är lite läskigt. Bara lite mer trött och ökade hjärtslag. Inne i vecka 6 och torsdag nästa vecka ska jag till BVC för första kontroll. Hejar och ägnar en tanke åt er flera gånger <3

• ÅsaMaria
    skorpio skrev 2017-08-17 18:54:32 följande:

Kul med lite resande plussat är i 5+0 idag Tror jag haha , mått bra denna vecka faktiskt , har inte fått tid förens 18/9 på första bm kontroll :-/ men men så e det hoppas de går bra för Dej har du berättat för andra eller hur menar du? Varit tvungen? Jag fasar för den dagen, jobbar i en liten grupp å alla gått förbi bäbis stadiet där Hahaha lär nog chocka alla När jag kommer Ut

Ska iväg och skjuta med jobbet vilket är strängt förbjudet för gravida. Så de flesta chefer var tvugna att veta för att förstå varför jag inte kan delta.. Men alla har visat en stor förståelse vilket är otroligt skönt! Hur mår du i övrigt?

Jag mår bra! Något yr och hungrig ofta. Sambon har svårt att komma ihåg att alkohol är ett big nono. Gjorde en efterrätt med en skvätt amaretto så han sprang snabbt ner och köpte glass istället ????
  • ÅsaMaria
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-18 13:16:26 följande:

Hej! Nu har jag fått mens, snyft! Det är dock efter endast en månads försök, vad trodde jag egentligen...? Jag är väl en "all in" människa som vill att saker ska hända direkt och måste lära mig att detta kan ta tid. Använder ni ägglossningstest för att pricka rätt? Innerst inne är jag orolig för att det inte ska fungera alls och därför blir det så laddat. Jag har dock varit gravid som 17 åring, vilket jag valde att avsluta då jag var så ung och jag hade precis träffat killen (som dessutom visade sig vara fel för mig och ganska elak) . Nu är jag 32 och hoppas att fertiliteten är okej iaf. Det känns skönt att denna grupp är för jag vill inte berätta för vänner och familj att vi försöker bli med barn. Ha en fin dag  :) 

För vissa går det fort och för andra inte, så är det. Försök njuta under tiden. Jag har aldrig vetat när min ÄL är men har trots det lyckats pricka in. Upplever att stressen av att tvinga fram ett sug för sex just den dagen är värst. Vi lyckades på andra försöket så you go girl, next month!!!
  • ÅsaMaria
    Vendelay skrev 2017-08-19 19:53:40 följande:

Idag kom mensen. Jag blir så förtvivlat ledsen. Hatar att göra barn, sex ska vara roligt och härligt men nu är det pressat. Fan jävla skit, rent ut sagt. Ge mig mitt barn.

Testa strunta i att räkna nästa månad, be killen vara extra romantisk så kanske ni får igång sexet oftare. Vi prickade in även fast vi nästan var bombsäkra på att vi missat ÄL, är nästan övertygad om att det var för att vi inte tvingade till oss att ha sex..
  • ÅsaMaria
    skorpio skrev 2017-08-20 13:13:24 följande:

Aha ja då va de ju ett annat läge skönt att de har förståelse jo mår ganska bra faktiskt , förutom att tarmarna lagt av så allmänt förstoppad å svullen, brukar Ej ha dessa bekymmer , så lite drygt! Känner av lite trötthet oxå Ojda ja haha lätt å missa dessa bitar i början , vad man får å inte får dricka å äta haha gulligt att han sprang å köpte glass <3

Funkar jättebra för mig att äta mycket fibrer och långsamma kolhydrater. Magen funkar som den ska! Började blir extremt trött igår och idag är helt sjukt. Sov 9h och ändå vill jag inget annat än att sova..

första besöket på torsdag, ser fram emot det riktigt mycket! :)
  • ÅsaMaria
    Juustmee skrev 2017-08-20 17:27:46 följande:

Jag känner så igen mig i det du skriver. Alla symptom finns där men inget plus :( jag mår verkligen inte 100, sover middag varje dag 1-2 h men somnar ändå på kvällen strax efter 22 och sover till 7-8 på morgonen. Brukar absolut inte vara så. Molande värk som suttit i i 2 v och förhöjd temp fortfarande. Jag fattar inte vad som är fel :*(

Vilka symptom har du? Och när hade du beräknat bim? :)

Låter lite som mig! Än finns det chans! Testa dig BIM+1 så vet du helt säkert! Jag fattade att det var något när magen vart extremt svullen och feberkänsla ett par dagar utan att bryta ut någon förkylning. Testade positivt BIM +4, så jag håller tummarna för dig!!
  • ÅsaMaria
    Katten18 skrev 2017-08-21 08:39:39 följande:

Har kört 12 av 20 dagar nu under augusti, varav varje dag nu under helgen när det varit positivt på stickorna. 

Men fan, nu orkar jag inte mer haha. Fiffi är trött haha.

Haha! Håller tummarna så ni slipper tvinga och trötta ut varandra framöver! :)
  • ÅsaMaria
    Katten18 skrev 2017-08-21 10:03:43 följande:

Då förstår jag :) jag missade ju övergången.. men jag hoppas det tar sig!!

Hur kan folk "inte tänka på det" när man vill bli gravid?! det är ju det enda man tänker på..

Test ha en läkare som säger att du inte bör bli gravid, då går det tydligen hur bra som helst :')

Skulle egentligen pausa försöken för operation av instabil axel men vi hade lyckats innan han rådde oss att sluta så då får operationen genomföras senare :)
  • ÅsaMaria
    becca90 skrev 2017-08-21 10:20:31 följande:

Hej !! Bim + 1-3 idag och jag har inte haft en gnutta mensvärk alls varken innan eller efter bim. Låg svullen livmodertapp, brukar vara hög innan mens.

Fattar inget. Någon som vart gravid utan att känna något alls?

Typ.. inte kring BIM men veckan efter trodde jag att jag bara sett fel på Stickan eller misstagit mig. Testa dig imorgon bitti!!
  • ÅsaMaria
    Juustmee skrev 2017-08-21 23:53:08 följande:

Jasså!? Jag har börjat tappa hoppet här lite. Tycker alla plussade långt innan bim.

Gjorde du test innan bim eller bara den gången? Som sagt nu gav du mig lite hopp Tack

Tog bara den gången. Var rädd för att tappa hoppet om jag testade negativt innan. Tycker det känns bättre att testa när man kan få ett tydligt resultat! Sparar dessutom pengar när man inte testar varenda dag :)
  • ÅsaMaria
    FruSi skrev 2017-08-22 12:33:46 följande:

Hoppar in här också! Ny här på FL. Hade ÄL igår och håller tummarna för denna gång. Andra försöket. Men alltid jobbig väntan. Kan bero på att jag har endometrios och rädd för att det inte ska funka. Nu håller jag tummarna för mig och alla er andra som hoppas denna månaden :)

Jag har också det. Lyckades på andra försöket så oroa dig inte i onödan! Har du svårare kommer ni få hjälp <3
  • ÅsaMaria

Kör en till update! Gått in i vecka 7 nu (av vad appar lyckats räkna fram) och imorgon ska vi på vårat första besök på BVC. Ska bli spännande!! Inga tester utan mest information eftersom jag är förstagångsföderska. Oron för MF ligger och gnager smått men är lycklig för varje dag som går! Börjar bli tröttare och känner mig hängig i kroppen då och då, som om en förkylning är påväg men inte kommer.

Tänker på er också! Kom ihåg att slappna av och njut för stunden, stress gör ingen gott. Ditt plus kommer så småningom! <3

• ÅsaMaria
    Belliiz skrev 2017-08-30 08:37:44 följande:

Sån lycka! Chansade tog test nu på morgonen och det visade gravid på BIM-1. Önskar er alla andra lycka till och hoppas ni plussar snart :D

Stort grattis!!!!!
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?