• Hjärtat80

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Eliluc skrev 2017-08-14 16:45:31 följande:

Tror min mens dök upp idag : - ) klart tråkigt men då vet man att man kan börja igen : - ) påååt igen bara , snart är det äl igen : - P

Så tråkigt :( Hoppas på ett plus för dig snart :)
  • Hjärtat80

Om jag har beräknad mens den 25/8 men fick äl 4 dagar tidigare än beräknat, visst borde jag kunna testa tidigare då oxå? ????

• Hjärtat80
    anonymjag123 skrev 2017-08-15 21:23:45 följande:

Hej tjejer! Hoppar gärna in i tråden med er. Är på bim +2 idag och har massa symptom och får svaaaga streck på testen.. Vad tror ni, inbillar jag mig eller kan det finnas nåt där?

Svårt att se såhär på bild tyvärr. Testa med morgonurin imorn igen :)
  • Hjärtat80
    Hjärtat80 skrev 2017-08-15 22:42:01 följande:
    Svårt att se såhär på bild tyvärr. Testa med morgonurin imorn igen :)
    Nyfiken, men vad har du för symtom? Håller tummarna för starkare plus imorn! :)
  • Hjärtat80

För ca 10 år sen så fick jag ett svagt plus och blev överlycklig. Efter ca 2 veckor fick jag en blödning och trodde det var missfall. Dock sa de på KK att jag aldrig varit gravid enligt det blodprov som togs utan att det var ett falskt positivt svar och sen mens. Jag trodde inte att ett positivt svar kunde va falskt....??

Vill inte göra er som har svaga streck ledsna men det kan tyvärr hända....

Nu håller jag alla tummar för er att ni plussar snart och att det inte är som för mig (kanske har testen utvecklats på 10 år) :)

• Hjärtat80
    Kontrollfreak skrev 2017-08-16 13:09:59 följande:
    Har testat nu o det var negativt. Måste varit ett falskt plus eller ett tidigt missfall kanske. Dock bara första försöket, tog ju ut spiralen 20/7. Men håller med dig, nästa gång ska jag inte testa innan bim, man blir bara besviken. Men nu är det bara att hålla kolla på äl och köra på. Kanske funkar det denna gång ????
    Nej vad tråkigt :( Lycka till nästa månad :)
  • Hjärtat80
    Citrus1991 skrev 2017-08-16 13:08:54 följande:
    Åharregud jag tog ett test precis. Det blir ett litet syskon till min lilla dotter ????
    Åh, grattis!!! Så roligt :)
  • Hjärtat80

Fortsatta bröstsmärtor/ömhet, molvärk/mensvärk som kommer och går, yrselattacker, huvudvärk då och då och nu illamående. Visserligen neg test idag på äl +10 men tänk om det är nåt.....

• Hjärtat80

Är det ngn som fått plus med RFSU:s röda teststickor (som ska visa plus på bim) innan bim?

• Hjärtat80

Hjälp! Hur ska jag räkna? Bim 25/8 men fick äl enl test den 8/8 ist för 11/8 som var beräknat. Har testat neg med RFSU:S test (som kan testas från bim) igår och idag men får mer och mer symtom och känsla av att jag är gravid. Mer molvärk nu men lite mindre ömmande bröst (har inte så mkt ilningar längre men är fortf öm), illamående som kom igår. Maken åt makrill i tomatsås igår och jag trodde jag skulle kräks av doften.... Kan säga attr jag inte gravid nu då lovar jag att aldrig mer lita på några symtom :/

Vad tror ni? När kan jag testa? Kan jag testa med ett känsligare test redan nu eller är jag på bim -7 trots tidigare äl???

• Hjärtat80
    Ciconiidae skrev 2017-08-18 07:15:47 följande:

Jag fick också plus imorse även på testet som inte gått ut bästföre. Syns fortf otydligt på det testet på kortet men det är ett streck. Äl+10 andra försöket, hoppas det håller sig inne nu. :)

Grattis! Vad roligt :) Får jag fråga vilket test du använde?
  • Hjärtat80
    Myranisaurius skrev 2017-08-20 09:04:12 följande:

Hej! Jag hoppar in! Jag tog ut min p-stav 3 juli som jag hade i 1 år och 7 månader. Sist jag hade mens var 24 juni. Jag har haft flera ggr att det känns som ägglossning. Har haft 10 vanligaste symptomen på graviditet samtidigt under hela förra och förrförra veckan men även då och då innan men ändå inget plus. Jag fattar ingenting och jag blir galen på att jag har noll koll på min cykel pga allt detta. Har börjat med äl test oxå men det visar inget. Någon som har en förklaring?

Jag blir oxå tokig på alla graviditetssymtom. Förmodar att det är alla hormoner men känner att jag orkar inte ha det såhär varje månad. Jag försöker att inte tänka på det men symtomen finns ju där ändå.... Håller tummarna för ett plus för oss och andra snart! :)
  • Hjärtat80
    Juustmee skrev 2017-08-20 17:27:46 följande:
    Jag känner så igen mig i det du skriver. Alla symptom finns där men inget plus :( jag mår verkligen inte 100, sover middag varje dag 1-2 h men somnar ändå på kvällen strax efter 22 och sover till 7-8 på morgonen. Brukar absolut inte vara så. Molande värk som suttit i i 2 v och förhöjd temp fortfarande. Jag fattar inte vad som är fel :*(

Vilka symptom har du? Och när hade du beräknat bim? :)
    Jag har bim på fredag 25/8 men då jag hade äl 3 el 4 dagar tidigare denna månad är jag tveksam om hur jag ska räkna bim. Har testat med RFSU röda tester som ska ge resultat från samma dag som beräknad bim men neg. Testade även igår med clear blue digitala test med veckoindikator oxå neg. Jag brukar alltid ha lite småblödningar 2-4 dagar innan mens så jag får kolla efter det. Håller dock tummarna för att det inte kommer några :)

Symtomen denna gång har varit lite annorlunda. 4 dagar efter äl fick jag ilningar/värk i brösten och molvärk som kommit och gått sen dess. (Andra månader har jag haft konstant ömmande bröst och molvärk.) Sedan 1/2 vecka illamående som kommer och går, trötthet, yrselattack nån gång, några tillfällen med huvudvärk, tycker mig även känna metallsmak i munnen ibland. Höll oxå på att kräkas när maken ätit makrill i tomatsås vilket jag annars gillar.

Känns hopplöst även om jag hoppas! (Visserligen bara andra försöket men med ett ivf och endometrios i bagaget och 37 år så känns det som jag har lite emot mig och säkert därför jag känner stress.)

Men vi håller tummarna för oss :)
  • Hjärtat80
    Lucia1987 skrev 2017-08-21 10:04:19 följande:

Jätte kontigt här. Blöder 4 dagen nu och har BIM imorgon. Men det blöder inte så det rinner ner på bindan utan bara när jag torkar mig. Det kommer ganska mycket om jag trycker in pappret lite. Rött och brunt. Wtf is going on. Det här börjar bli jobbigt nu när man inte vet vad som pågår med kroppen :(

Så får jag nästan varje mens. Småblöder/bruna flytningar 2-4 dagar innan mens. Så segt....
  • Hjärtat80
    Juustmee skrev 2017-08-21 11:17:29 följande:
    Okej ja det blir ju svårt då att veta när bim inträffar.

Men det låter ju väldigt positivt med alla symptom du har!

Men fy stackare :( förstår din stress , men jag tror och hoppas att du får ett stort plus nu i veckan! Håller alla mina tummar och tår!

Tar du tempen något och kan se om den är högre än normalt?
    Tack snälla du <3

Nä, har inte tempat. Kanske ska testa att göra det nästa äl. Har iaf fått en tid för spolning av äggledare om 2 veckor så det känns skönt (även om det kan innebära ett negativt svar). :(

Känns dock som mensen är på väg men jag vet inte. Inget ihållande men kraftigare molvärk nu än innan. Brösten gör dock bara ondare och ondare :/ Men bortser man från tidigare äl så är jag på bim -4 och ska jag räkna med tidigare äl så är jag på bim idag. Har både RFSU röda tester och cb digitalt test hemma så får se hur länge jag håller mig....
  • Hjärtat80

Jag blir så matt och ledsen. Trodde verkligen det var ngt nu men idag bim -3 kom lite bruna flytningar vilket för mig är som det brukar vara före mens. Det jag blir så trött på är hur i hela friden man kan ha så mkt symtom. Jävla hormoner säger jag. Känner mig fullständigt lurad av min egen kropp.... :( Men, men. På't igen bara....

• Hjärtat80
    Juustmee skrev 2017-08-23 06:57:44 följande:
    Nej va tråkigt! fattar inte hur kroppen kan spela en ett sånt spratt! Håller tummarna för att det tar sig nästa gång! All lycka till!
    Tack :)

Ja, det är konstigt hur kroppen kan bete sig... :(
  • Hjärtat80
    Ciconiidae skrev 2017-08-23 07:32:04 följande:
    Du kan få blödningar ändå, bruna flytningar är inte tecken på ej gravid. Men du kanske känner ändå att du inte är det?
    Jag har alltid såhär före mens så jag är 99,9% säker på att jag får mens tors el fre. Tyvärr. :(
  • Hjärtat80
    Zanda skrev 2017-08-23 22:16:31 följande:
    Jag kör Bisolvon, Cal-Mag, tranbärskapslar och folsyra!
    Tranbärsjuice. Vad gör det? Jag ska köpa Bisolvon idag och börja med. För visst ska man ta det fr mens till äl? Har bidrottninggel hemma men har hört en del som säger att det kan påverka cyklerna och det vill jag ju inte...
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?