• Zanda

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Idag är min konstiga alldeles för tidiga mena slut iaf så nu börjar nedräkningen till nästa ÄL! Denna gången blir detkänns det som!!!!

• Zanda

Wiiiiihiii!!

Grattis igen! Åååå så spännande! Har du räknat ut BF? Och hur långt blir det mellan barnen?!

skorpio skrev 2017-08-12 07:35:37 följande:

Idag Ska jag släppa Bomben för min Man Ni har ju varit De första som fått dela Hemligheten med mej idag Bim-1 kunde ej vänta med CB- testet till i morgon jue haha

• Zanda

Det är säkert inget att oroa sig för, jag har gjort KUB med alla mina tre, och senaste var jag ju 36 när jag fick i slutet av förra året och har alltid haft bra siffror - så åldersfaktorn sänks ju om det andra är bra liksom...ja du fattar!

Haha så du är också en sån där som går över - samma här med alla tre, minst två veckor...suck

skorpio skrev 2017-08-12 09:23:50 följande:

HEHE ja han blev chockad att vi plussat redan, men glad såklart, BF borde bli typ 19-20 april , Meeen med tanke på att jag jämt går Över tiden så tippar jag på Första veckan Av maj min äldsta dotter 15 år, pojke 13 år , yngsta flicka 5 år måste boka tid vid bm å så vill jag självklart göra kub eller nå slags test , är 36 år så ålder gör mig lite nervös , men men hoppas Det går vägen å inte visar No knas

• Zanda

Jo det är ju alltid jobbigt om man skulle brhöva ta ett svårt beslut...

Här kan man göra NIPT fast det är dyrt...KUB är billigare men samtidigt är det ju bara en sannolikhet, NIPT ger ju ett faktiskt svar...svårt det där...

skorpio skrev 2017-08-12 14:56:39 följande:

Ja då mäter dom väl bara Nackspalten va ? Den brukar väl vara bredare vid DS? Kan va omgiven av vatten då? Tror jag läst de här inne! Kub visar ju även andra kromosom fel, tror du får göra kub ocå om du vill men enligt många här in på fl skapar de testet oro då man KAN få lägre siffror ,å då blir hysteriska å går vidare med fostervattensprov prov , å så drar allt ut på tiden ! Så kanske de varit i onödan, så nu finns de nå som heter nipt test Men bara vissa landsting som verkar ha de! De görs tidigare oxå går snabbare! Här får de bli kub finns nog inget nipt här haha kommer va stressad tills svaren kommer :-/

• Zanda

Jag ser ett jättesvagt på nedersta bilden, inget på de andra! Men testa igen!

• Zanda

Grattis Bean!!

Och grattis Imra vågar jag nog mig på att säga med!!

• Zanda

Vad gäller dricka och alkohol och så så är man ju egentligen safe till vecka 8 innan man faktiskt delar nåt, sen vill man väl kanske inte ändå om man vet! Men jag har alltid levt som vanligt tills efter BIM, annars blir man ju galen!

• Zanda

Började med ÄL-tesr idag igen, är nog några dar kvar men vill vara på den säkra sidan!

Min nästa BIM blir först i september men man kanske får hänga kvar här ändå?!

• Zanda
    skorpio skrev 2017-08-17 12:31:33 följande:

Ååå hoppas de går bra för dej

Taaack! <3
  • Zanda

Alltså nån som kan förklara vad som händer?! Jag hade ÄL 2/8, fick mens redan 7/8 istället för som beräknat 16/8...sen började jag med ÄL-tester i onsdags bara för att inte råka missa - även om det borde vara typ den 28:e. Använder Clearblues med dubbel hormonindikator som först ger blinkande gubbe, sen fast. Inget alls på testen fram till imorse när jag fick fast gubbe...och nu inget igen!! Kan testen verkligen visa fel?! Well well, skumt, men sexade på fm och antar att jag får fortsätta testa. Men visst är det konstigt?

Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?