Inlägg från: Kontrollfreak |Visa alla inlägg
  • Kontrollfreak

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Imra skrev 2017-08-15 18:46:27 följande:

Blir så förvirrad.. fick ju ett väldigt otydligt plus i söndags. Men sen dess har jag fått negativt varje dag. :(

Har känningar i magen och har haft i typ fem dagar. Illamående som kommer och går. Och idag när jag kom från jobbet hade jag haft lite röd/brun-aktiga flytningar? Har bim imorgon och har aldrig haft sånna flytningar innan?

Någon som känner igen?

Och stort grattis till alla som har fått plus! :D

Jag har haft samma sak. Mycket symtom, fick ett svagt sträck på cb testa tidigt sen fick jag brunaktig flytning o sen även lite blödning. Gjorde ett vanligt test som visade negativt. Tycker blödningen är förlite för att vara mens men kanske va det det. Mår dock fortfarande väldigt konstigt så tänker ta ett test till när de kommer med posten för att helt utesluta graviditet. Kanske va det bara för tidigt att testa med vanligt test. Frågan är dock vad blödningen berodde på isf. Hur har det gått för dig?
  • Kontrollfreak
    Imra skrev 2017-08-16 11:40:10 följande:

Mensen kunde inte bli mer punktlig.. även att detta bara var vårt andra försök så blir man rätt ledsen asså.. :( aldrig haft sånna känningar som jag haft denna gången så tycker det är så himla lustigt?

Nästa gång ska jag försöka hålla mig från att testa tidigt och ist vänta på bim. Fast tänkte samma denna gången men så himla svårt att låta bli!

Hoppas du får ditt plus snart! :)

Har testat nu o det var negativt. Måste varit ett falskt plus eller ett tidigt missfall kanske. Dock bara första försöket, tog ju ut spiralen 20/7. Men håller med dig, nästa gång ska jag inte testa innan bim, man blir bara besviken. Men nu är det bara att hålla kolla på äl och köra på. Kanske funkar det denna gång ????
  • Kontrollfreak
    Citrus1991 skrev 2017-08-16 13:08:54 följande:

Åharregud jag tog ett test precis. Det blir ett litet syskon till min lilla dotter ????

Ååååh grattis!! Så kul!
  • Kontrollfreak

Tog ju ut spiralen den 21 juli efter två år o inga blödningar. Trodde nästan jag hade blivit gravid direkt då jag fick mkt symtom men visade sig att det bara var kroppen som kom igång med mensen igen. Så i söndags kom den. Besvikelse först för att jag inte var gravid men nu tänker jag mer att det är väl bra att kroppen kickat igång igen, det måste ju vara bra ändå. Så nu hoppas jag att det tar sig denna omgången. Laddade ner en äl- och mensapp så enligt den bör jag ha äl nästa lördag. Så bara se till att sexa hela denna veckan som kommer nu då. Åh det hade varit så perfekt om det kunde bli!!! Man gläds så mkt åt alla som får plus här inne och önskar så otroligt mkt att det snart är min tur.

• Kontrollfreak
    Zanda skrev 2017-08-23 22:17:36 följande:

Håller tummarna! Men vi kan väl kämpa vidare i denna tråden annars?!

Tycker jag med!
  • Kontrollfreak

Nu verkar jag äntligen fått kläm på det där med ägglossningstest. Skaffade mig en app för att räkna ut ungefär när ägglossningen inträffar. Sen testa några dagar innan, samma tid varje dag (inte morgonurin). Såg ett bra tips om att tejpa upp på ett papper såhär och tycker det ger en tydlig bild. Ville bara dela med mig av detta tips. Det verkar som det bara är för mig att ligga på nu då. :)
  • Kontrollfreak
    Mayaaaa skrev 2017-08-29 13:25:06 följande:

Detta hade jag också tänkt att göra nu när jag fick min mens. Så jag satsar på oktober då jag kommer vara bortrest i september.

Kan du tipsa mig vad appen heter som du laddat ner och vilka ägglossningstest du köpte , vilket märke o så.

Sen hur mycket tror du att man ska köpa.

20 stycken ? Haha vilken hemsida.

Ursäka att jag besvärar dig men vill verkligen satsa på en bäbis i oktober. E på mit 4 försök nu :(

Hej!

Tror appen hette life. Sökte typ på ägglossning o gravid. Jag har köpt mina test på testlagret.se tycker de är bra o prisvärda o snabb leverans. Ja ett 20pack e lika bra tycker jag, det beställde jag. Sen ett packe graviditetstest med . Hoppas detta hjälper dig. Själv väntar jag på att tiden ska gå så man vet om det har tagit sig eller inte.
  • Kontrollfreak
    Mayaaaa skrev 2017-08-29 22:44:55 följande:

Tackaar så hemskt mycket för svaret.

Antar att ja också ska beställa därifrån och börja testa de känns som att jag missar ägglossningen varje gång :(

Ja det ökar ju chanserna om man vet när äl är. Segt bör

Man missar de där magiska dagarna o få vänta en månad till nästa gång liksom. Då har man iallafall gjort allt man kan sen är det ju bara att hoppas att kroppen samarbetar ????
  • Kontrollfreak
    Belliiz skrev 2017-08-30 08:37:44 följande:

Sån lycka! Chansade tog test nu på morgonen och det visade gravid på BIM-1. Önskar er alla andra lycka till och hoppas ni plussar snart :D

Åååå stort grattis! Vilken lycka! Själv måste jag vänta till nästa helg innan det e ngn idé att testa. Lång väntan men så värt. Särskilt om man får ett sånt besked som du. Så glad för din skull! Supergrattis!
  • Kontrollfreak
    carrolinea skrev 2017-08-31 13:54:05 följande:

Hallå!

Får man hoppa med här! Skulle ha mens i tisdags men den har inte dykt upp.. och tycker ju testerna borde visa mer om de är positiva

Jag ser också ett sträck på det nedre :). Ta test imorgon igen med morgonurinen. Håller tummarna!
  • Kontrollfreak
    Liiiiiiillaloppaan skrev 2017-09-04 10:11:04 följande:

Hej!

Jag & sambon är inne på månad 4 med försök på 1a barnet. Är enligt appen 1 v efter äl idag. Igår vid sex kom en liten blödning. Sedan inget mer under resten av dagen. Och imorses så kom det igen, någon som upplevt samma ? Nidblödning? Har inga andra symtom vad jag kan komma på.... och är bim -9 idag så för tidigt att testa men blir himla nyfiken nu :)

Är bim-7 idag. Igår när vi hade sex så fick jag också en lite blödning. Lite färskt blod precis vid sexet. Har läst att vid graviditet kan slemhinnor o livmodertappen bli lite sköra o känsliga så därför kan man få lite blödning. Jag hoppas på att det är därför o att det snart blir ett pluss för oss båda ????
  • Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-09-04 18:05:20 följande:

Också bim-7 idag ! Håller tummarna nu på att det tagit sig denna gången , för er alla andra med !

Kul att vi är på samma dag ???? Hur känner du dig?
  • Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-09-04 22:44:35 följande:

Ja verkligen ! Jag har börjat få ont brösten och molar till och från . Svullen vid buken. Du då ?

Typ samma. Dock har jag åkt på blåskatarr så lite svårt att veta vad som

Är vad ...
  • Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-09-05 14:56:17 följande:

Lugnare idag , spänd i buken är jag , det har jag varit hela tiden . Man vill så gärna , men vågar liksom inte hoppas för mycket . Inte testat än , men det är väl för tidigt än ?

Ja Gud man hoppas så mkt så man blir tokig. Ja det är väl förtidigt att testa.

Men ändå gör jag det o hoppas på ett svagt streck. Men inget här

Än.
  • Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-09-05 20:48:19 följande:

Skulle clearblue funka såhär tidigt ? Känns nästan som att det med är för tidigt . Är väl egentligen lika bra att vänta ; - )

Ja det e klart det e bättre att vänta :). Men jag har massa stickor från testlagret så har så svårt att hålla mig. Om jag får svagt på testlagrets har jag ett cb digitalt jag ska ta. Mycket roligare att sticka fram ett sånt under näsan på sambon. Om det nu skulle stå gravid!
  • Kontrollfreak
    Eliluc skrev 2017-09-05 22:44:18 följande:

Ja hade jag haft såna hemma hade jag med testat : - D inte köpt hem för jag vet hur jag är ; - ) hoppas verkligen det är något för oss denna gången

Har två barn sen innan men kommer inte ihåg hur snabbt det visade plus de gångerna. Inget här än iallafall o idag är det typ bim-5.... hatar att vänta !
  • Kontrollfreak

Vaknade imorses kl 5 av att jag höll på att kissa ner mig då jag drömde jag gjorde ett cbtest. Såg det som ett tecken så klev upp kl 5 och testade. Utgick från att det skulle visa inte gravid. Men snacka om att pulsen ökade då det visade gravid!!! Har aldrig sett min sambo piggna till så fort på morgonen. Vilken lycka!!!

Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?