• evve88

Bli gravid efter missfall

Erna90 skrev 2017-09-04 19:43:22 följande:

Va på cellprovtagning idag så självklart nojjar man sig om huruvida det kan påverka om man skulle ha lyckats bli gravid nu direkt (hoppas kan man ju iaf!!), men ska inte alls påverka då dem. Barnmorskan där tyckte med jag skulle ta ett gravtest om en vecka eller så om jag inte fått mens än. Jag som hade tänkt vänta.. Blir velig men de vill väll att man ska ha koll på det så snart som möjligt om man är gravid. Jag hade snarare tänkt vänta några veckor och isf hoppas på vul för att fastställa hur långt man skulle va gången (hoppas ju såklart man blir gravid snarast men vet ju att det inte är något att ta för givet...). Men tänker ändå så för att hålla modet uppe

Kunde va jag som Skrev de där om cellprov! Hade förändringar och va inne igår, hade missfall för drygt två vedkor sen och äl i fredags så man har ju en gnutta hopp även om det antagligen är kört denna månaden! Men visst nojjar man för att de påverkar även om dom säger att de inte gör de?? Varför tyckte hon du skulle ta test? Har du testat negativt efter missfall?
  • evve88

Och hääär kom mensen :/ är väl bara att ta nya tag nästa månad!

• evve88
    Cecilie skrev 2017-10-09 12:41:15 följande:

Samma som dig erna90.. inne på försök 2 efter missfall. Bim på söndag. Men har mina vanliga menssymptom som humörsvängningar och finnar.. med graviditeten som slutade i MA hade jag perfekt hy en vecka innan mens och glatt humör och det var så jag förstod att jag var gravid... vet inte om det kan vara olika från graviditet till graviditet? Ser finnarna som ett tecken på att det inte gick denna gången heller iaf :(

Tror säkert de kan va olika <3 den senaste graviditeten som slutade i missfall hade jag massa symptom innan BIM och med min son hade ja knappt några alls förutom mer ådror på brösten. Så ge inte upp hoppet :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall