Elliot1 skrev 2017-08-30 10:36:51 följande:
Okej, vad skönt! Då är det ju bara köra :) Jag har verkligen grävt ner mig i artiklar om huruvida man ska vänta eller inte. Men alltså det verkar inte finnas någon forskning på att det finns någon risk för ett nytt missfall om man försöker på en gång. Det som kan hända är att man är extra mottaglig och då är det lättare att även ett dåligt ägg fäster. Men då ska man ju ja otur att få ett dåligt ägg just den gången också.. Nu var det ju visserligen inte det vi pratade om men ändå :'D
Jag hoppas min kropp visar vägen utan tester. Men precis som du säger så försöker man ju lura sig själv lite och säga att man inte ska testa, just nu handlar allt i mitt liv om detta typ! Haha!
Jag har inte sökt allt för mkt på det ändå. Vet att det finns information som säger både det ena och det andra. Hade dock inte sett på det som så att det är större risk att ett dåligt ägg som fäster men så kan det ju säkert vara. Men det hoppas vi slipper uppleva, ett missfall är ett för mkt känner jag! Sen vet jag ju att det är himla vanligt...
Känner samma, allt i mitt huvud kretsar kring det trots att vi sagt att vi ska försöka fokusera på annat.. Men så svårt när det dyker upp bebis- och gravidbilder här och var!
Cecilie skrev 2017-08-30 10:44:29 följande:
Hej fina ni! Jag hoppar gärna in här. Känns skönt att ha några i samma situation som en själv att dela tankar med. Jag fick konstaterat ofostrig graviditet för exakt 4 veckor sedan. Skulle vara i v. 9 och gick på tidigt ultraljud (så tacksam att jag gjorde det, vem vet hur länge man skulle gått annars). Fick cytotec direkt. Har dock inte försökt bli gravid än för graviditetstestet var fortfarande jättestarkt positivt efter 2 veckor när jag hade slutat blöda.
Tog dock ett test igår som var negativt och idag fick jag mens! Började gråta av lycka. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra av att få mens och testa negativt, hehe. Men det känns bara som en lättnad att min mens kom när den skulle och att vi nu kan börja försöka igen! Det tog 6 månader att bli gravid förra gången men jag hoppas att det går snabbare denna gången.
Har en underbar dotter sen innan på 4 år som längtar efter att bli storasyster. Jag var 22 när jag fick henne så har inte känt någon stress med syskon pga min unga ålder och att jag ville läsa klart min utbildning och börja jobba... Men nu ångrar jag så bittert att vi inte började försöka tidigare!
Välkommen, även om det inte är den roligaste tråden men skönt att skriva av sig!
Man har så lätt för att tänka "tänk om" och ångra sig. Kan med känna att varför vi inte tänkt annorlunda men håller tummarna för att det går sig snabbt! Men jag lär vara ett nervvrak hela graviditeten när det väl tar sig!
Vet ni om man får någon extra kontroll eller liknande om man haft missfall innan? Eller räknas ett som "normalt" som man inte behandlar nästa graviditet annorlunda?