Bli gravid efter missfall
Hej!
Hoppar in i den här tråden. Jag har ett utomkveds och ett MA bakom mig. Jag blev gravid på första försöken, jag är 36 år så blev snopen att det gick så lätt. Dessvärre gick det ju inte vägen :(. För några veckor sedan fick jag MA, jag var då gravid i vecka 11. Började få lite bruna flytningar och hade ont i magen. Jag blev såklart orolig och jag och min sambo fick komma in akut till kvinnokliniken. Gjorde vul och fick reda på att graviditeten avstannat redan i vecka 5. Så där hade jag gått runt i flera veckor utan att kroppen visat att något var fel. Blev så besviken och ledsen. Fick tabletter så cellklumpen kunde komma ut och smärtstillande. Det som ändå var en lättnad var att allt kom ut fort och de smärtstillande tabletterna hjälpte bra mot smärtan. Blödde bara lite i några dagar efteråt. Kroppen tog hand om allt bra och mensen kom igång som den skulle efteråt. Nu håller vi på att försöka igen. Hoppas så att det vill ta sig på riktigt nästa gång. Jag beklagar era missfall, det är verkligen inte roligt att uppleva...