Bli gravid efter missfall
Hej fina ni! Jag hoppar gärna in här. Känns skönt att ha några i samma situation som en själv att dela tankar med. Jag fick konstaterat ofostrig graviditet för exakt 4 veckor sedan. Skulle vara i v. 9 och gick på tidigt ultraljud (så tacksam att jag gjorde det, vem vet hur länge man skulle gått annars). Fick cytotec direkt. Har dock inte försökt bli gravid än för graviditetstestet var fortfarande jättestarkt positivt efter 2 veckor när jag hade slutat blöda.
Tog dock ett test igår som var negativt och idag fick jag mens! Började gråta av lycka. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra av att få mens och testa negativt, hehe. Men det känns bara som en lättnad att min mens kom när den skulle och att vi nu kan börja försöka igen! Det tog 6 månader att bli gravid förra gången men jag hoppas att det går snabbare denna gången.
Har en underbar dotter sen innan på 4 år som längtar efter att bli storasyster. Jag var 22 när jag fick henne så har inte känt någon stress med syskon pga min unga ålder och att jag ville läsa klart min utbildning och börja jobba... Men nu ångrar jag så bittert att vi inte började försöka tidigare!