• ellen84

Bli gravid efter missfall

Hoppar gärna in här! Fick missfall i mitten av augusti, i vecka 9.. Både väldigt jobbigt och väldigt smärtsamt. Har tre barn redan, så vi har funderat mycket på om det är "värt risken" att försöka få ett till. Men, det är ju samtidigt så svårt att släppa, vi har ju redan bestämt en gång att vi vill ha en fyra. Så nu känner jag mig redo att försöka igen. Har mens just nu, så äl runt 25-26/10 tror jag. Funderar på att skaffa äl-test men har inte bestämt mig. Tror att de kanske skulle stressa mig också.. Hur gör ni andra?

• ellen84

Beklagar era missfall också.. Så kämpigt att behöva ta sig igenom.. samtidigt skönt att kunna bolla sina tankar med andra i samma situation.

Min mens kom ganska prick fyra veckor efter missfallet började (två veckor efter jag slutat blöda). Dock var denna mens, nr två alltså, ca en vecka sen. Vilket väl innebär att ÄL var sen också?

Tror att jag kanske ska testa med stickor den här månaden, bara för att få koll på om den fortfarande är senare än vanligt.

Hur gamla är era andra barn, ni som har fler? Våra är 9,8 och 4. Jag skulle helst inte vilja ha mer än 5-6 år mellan de två yngsta om vi ska ha en till, så hoppas vi har tur snart!

Svar på tråden Bli gravid efter missfall