• Anonym (-)

Bli gravid efter missfall

Hej skulle behöva lite hjälp! Igår tog jag ett graviditetstest 6 veckor efter missfall. Fick ett svagt men tydligt positivt. För lite mer än 2 veckor sen var jag på gyn och dom tog graviditetstest och vul. Testet var enligt henne negativt och sa att jag verkligen inte var gravid, i journalen som jag gick in och läste står det att testet var negativ och blankt för övrigt. Men så tänker jag om hon kolla för snabbt och det kanske var ett svagt streck? På vul hade jag jätte ont på vänster sida och hon sa att min äggstock på den sidan var aktiv. Betyder det att man har äl eller ska ha äl? Jag känner mig inte gravid och har inga direkt symptom. Känner mig alltså helt vilsen och ett inte vad jag ska tro.

• Anonym (-)
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:24:04 följande:

Det låter högst troligt att det är en ny graviditet för dig. Hoppas. Vet du hur länge sedan det är du isåfall kan ha haft ägglossning?

Det kändes som jag hade äl värk för 2 veckor sen ungefär några dagar efter jag var på gyn. Tog aldrig nån äl sticka..
  • Anonym (-)

Hej! Jag glömde skriva här. Jag fick ju mitt första missfall 22 september och blev gravid direkt utan mens :D (blödde i 3 veckor) plussa 2 november, är i vecka 8 denna vecka :) hoppas lille är frisk och stannar nu.

• Anonym (-)
    Wictoria90 skrev 2017-11-20 16:42:53 följande:

Grattis!! Hoppas verkligen att det går vägen för dig!

Tack!! :)
  • Anonym (-)
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 19:34:42 följande:

Grattis. : )

Tack :)
  • Anonym (-)

Hej jag skrev för ett tag sen i november när jag plussa direkt efter missfall i september. Fick missfall igen för några dagar sen. 2 missfall i rad nu, så himla ledsen.. Är 22 år och har en son sen innan, trodde inte sånt här skulle hända i min ålder.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall