• Masken80

Bli gravid efter missfall

Jag fick missfall v6+2 fre den 13 okt... på efterkontrollen den 23 okt hade jag blödit färdigt och allt såg bra ut så jag behövde inte skrapas:) Förra helgen hade vi oskyddat en gång och nu visar digitalt gravtest v1-2... jag har dock testat minst en gång per vecka med vanliga test och de visar positivt hela tiden sedan missfallet! I söndags kom det lite färskt blod så då tänkte jag: yes, äntligen mens så man kan börja om på riktigt men sen inget mer förrän igår, tisdag då kom det en liten konstig klump som var mer gul än blod så nu undrar jag om det inte är rester kvar trots allt:( Förstår att ni inte kan veta, ska ringa gyn idag men någon som har egen erfarenhet av liknande? Det kan ju vara en ny graviditet också men oroväckande med det som kom ut och det blir väl med stor sannolikhet ett nytt missfall sen om ett par veckor då är jag rädd.

• Masken80

Vi verkar vara i exakt samma läge 33villbligravid... jag blödde lite grann varje dag fram till i lördags nu i veckan som var... hade som sagt mitt missfall i mitten av okt v6-7! Testade gravid 1-2 förra tisdagen med clearblue digitalt och nu idag jättesvagt med vanligt test så ska testa med digitalt i slutet på veckan igen och hoppas att alla hormoner har gått ur men det tar lika många veckor att få ur allt ur kroppen som att bygga upp känns det som. Tänker köra på nu och hoppas på Äl om ca en vecka:) Läkaren ville att jag skulle vänta ut mensen och få neg test först men fattar eg inte varför för på efterkontroll den 23 okt var allt borta men det såg ut som det kom lite rester nu i veckan trots allt:(

• Masken80

33villbligravid: det var en väldigt sparsam mens men hoppas ändå att jag får äl runt den 26:e... vi kör på nu i helgen helt enkelt sen hoppas vi på plus innan jul o Lucia, kan man ha sån tur efter oturen tro?!

• Masken80

Jag beklagar verkligen Tumvante:(

Vart är du och får mätt hcg?

Våran dotter blir 3 nu i jan och själv börjar jag närma mig 38 år med stormsteg.

Jag blir inte klok på min kropp... hade ju mitt första missfall i mitten av okt.

Fick vad jag trodde första mensen 12 nov men testade gravid 1-2 v med digitalt gravtest tis 14 nov och sen senare den veckan endast ett litet spökstreck, så då tänkte jag att nu är äntligen hormonerna i princip borta. Köpte ältester även om jag haft lätt att bli gravid för jag har inte så mycket tid nu plus att kroppen kommit i obalans efter missfallet känns det som. Alla ältester visar ett litet svagt streck så till slut kostade jag nu i måndags på clearblue digitalt då det borde varit äl i helgen som var och brösten började åter ömma. Det digitala ägglossningstestet visade inget varken mån el tis men däremot gravidtest 1-2 veckor?! Om jag blivit gravid igen måste det ju blivit typ helgen då jag började blöda el helgen efter precis (hade inget sex under veckan jag blödde) el är det fortfarande från förra missfallet... förstår att ingen vet och gyn säger att jag bara ska avvakta och köpa digitalt test om en vecka igen och testa:( hade ju varit väldigt mycket bättre både för psyket o ekonomin om man fick komma in och mäta hcg i blodet någon gång eller?

Svar på tråden Bli gravid efter missfall