• Belliiz

Bli gravid efter missfall

Charlieellerså skrev 2017-11-09 23:04:11 följande:

Jag har inte blött någonting sedan i går em efter mitt ma som upptäcktes och skrapades förra torsdagen. Undrar när man vågar ha sex igen eftersom blodet i stort sett var borta ett dygn tidigare och sedan kom det lite mer igen. Mer som flytning då ( ursäkta detaljer) . Har ni andra kört på så fort ni slutat blöda?

Vi körde på så fort blödningarna slutade efter missfallet, jag var bara blödningsfri i en dag innan vi började försöka igen. Fick äl 20 dagar efter mf :)
  • Belliiz
    Matildalinea skrev 2017-11-10 00:24:02 följande:
    Charlieellerså skrev 2017-11-09 23:00:56 följande:

Tycker också att nidblödning låter mer sannorlikt. Inte MF 4 dagar efter äl. Hoppas...

Men kan man få nidblödning så tidigt ? Har fått höra absolut TIDUGAST ÄL+5 ? Kan det verkligen vara det då ..

Hört något om äl blödning, vad innebär detta och om det är de betyder de ingen chans till graviditet denna månad då ? Blev så orolig nu eftersom jag precis haft MF och vill ju inget hellre än att få en liten böna i magen :(
    Jag tror nog det kan ha varit en äl blödning du fick. Jag fick lite rött/rosa på pappret igår på äl+1 och tror det kan ha varit en äl blödning :) Bara positivt om du får en sån för då vet du att ägget har släppt. Vissa kan få såna blödningar och andra inte.

Jag själv hade en väldig smärta i magen vid denna äl så blev inte alls förvånad när det kom lite blod på pappret igår. Håller tummarna på att du får ett pluss denna månad! :)
  • Belliiz
    Matildalinea skrev 2017-11-10 05:17:00 följande:
    Kan det vara de trots 4 dagar efter ? Har kört med cb test så vet ju när äl var.. försökt blod och sen rosa på pappret och nu på morgonen ingenting .. känns som stt de är långt efter ägget släppte och då sent för äl blödning men tidigt för nidblödninh då jag hört att de inte kan fästa såhär tidigt.. åh blir ju knäpp av detta, efter MF förknippas ju verkligen blödning med negativt
    Svårt att svara på faktiskt. Du får nog bara avvakta och se om du blöder mer eller om det avtar :) Tror inte ägget kan fästa redan efter 4 dagar. Tror du kan vara lugn :)
  • Belliiz
    Anonym (-) skrev 2017-12-16 15:32:07 följande:

Hej jag skrev för ett tag sen i november när jag plussa direkt efter missfall i september. Fick missfall igen för några dagar sen. 2 missfall i rad nu, så himla ledsen.. Är 22 år och har en son sen innan, trodde inte sånt här skulle hända i min ålder.

Hej! Beklagar så mycket över ditt andra missfall. Min första graviditet slutade också i missfall i Oktober, sörjer fortfarande väldigt mycket över det. Hoppas verkligen på ett pluss snart! Jag är också 22 år så missfall kan ske i vilken ålder som helst :(

Hoppas verkligen din nästa graviditet går bra. Massor av kramar <3
Svar på tråden Bli gravid efter missfall