Bli gravid efter missfall
Fick missfall igår, hann till typ vecka 5. Har fått en gynekologtid nästa fredag för att kolla att allt kommit ut.
Hur länge har ni haft blödningar? När kan man börja ha sex igen?
Fick missfall igår, hann till typ vecka 5. Har fått en gynekologtid nästa fredag för att kolla att allt kommit ut.
Hur länge har ni haft blödningar? När kan man börja ha sex igen?
Bra att veta. Inga barn tidigare. Vi har försökt i 6 år så blev ju glad men chockad när jag plussade. Nu vet vi att jag inte omöjlig att befrukta, så det blir till att försöka igen så snart det går.
Jag hoppar in här också. Beklagar verkligen för er alla!
Jag fick missfall i v 6 förra torsdagen. Blödde i två dagar sedan bara lite rött när jag torkade mig. Redan fyra dagar efter MF var gravtest helt negativt. Känns jättekonstigt?!
Vi kommer att försöka igen direkt, kan inte vänta!!!
Har ni haft mycket värk och blodklumpar?
Jag fick mensvärk upphöjt till 10 i tisdags och blödning som vanlig mensblödning samt med två rejäla blodklumpar under eftermiddagen. Sen har det tuffat på med mensblödning tills idag på eftermiddagen med två nya blodklumpar. Dock noll värk, vilket iofs är skönt.
Haft som vågor av "gravidkänslor" ända sen ÄL.. Vissa dagar varit säker på att vi lyckats och vissa dagar inte känt nånting.
Idag har jag ont i ryggen och typ venusberget (hatar det ordet..) och känner mig typ lite lätt illamående/halsbränna.
Typ 90% säker på att mensen kommer när som helst :( BIM senast lördag så den kan ju komma när som helst nu. Så besviken.
Min mens kom igår.. Första efter MF. Besviken givetvis
Men samtidigt skönt att veta att den kom den dagen den skulle (dagen innan åtminstone) så lättare att räkna ut nästa cykel och kan ju inte klandra mig själv för att vi inte väntade - OM det nu skulle bli MF igen.
Nu är det bara tålamodet man ska hantera, jag vill liksom bli gravid igen NU. Hade man ett bebissug innan så är det ju ingenting emot hur man känner när man vet att det funnits nåt där en gång...
Jobbigt, men bra att du tänker som du gör. Din kropp har ställt om sig till normalläge fort och ni kan försöka bli gravida snart igen.
Förstår känslan, blev likadant för oss. Man hoppades ändå att det skulle ta sig direkt.
Känns som beisar och graviditet är det enda som rör sig i mitt huvud nu. Hur gör alla för att inte fokusera allt för mkt på det? Rädd att det ska låsa sig psykiskt till slut och därför inte bli bebis..
Tack för att du frågar. Det såg bra ut. "Ingenting kvar" känns både bra och dåligt... det blev så definitivt. Men skönt då kroppen kan återhämta sig.
Jag hoppar gärna in i tråden, vill så gärna prata med nån när jag inte har nån annan i min närhet att prata med, ja förutom sambon då.
Jag fick missfall 19:e augusti i v.11...
Själva missfallet var inte så dramatiskt för oss i början förutom att de gjorde så förbannat ont. Det är inte fören nu i dagarna som det börjat bli tryckande, var på 2 kalas med min och sambons familjer och överallt fanns det massa barn i alla åldrar och då började det värka i tomma mamma hjärtat.
Har börjat bli frustrerad nu, min mens har fortfarande inte kommit tillbaka, den dom annars alltid sköt sig så fint och kommit som den ska trots man plockat i o ur p-stav testat p piller osv. Den har alltid varit där när jag förväntat mig den. Har ju haft lite myspys med sambon lite nu och då efter jag slutade blöda 6 dagar efter missfallet starta. Jag har inte gjort några ägglossningstest så vet ju inte om jag haft någon äl än fast de har känt som det då jag haft värk och jag trodde mensen skulle kommit igång med säkerhet vid det här laget.
Jag plussade inte fören v.6+5 senast och då var det väldigt väldigt svagt, bm sa att jag troligen bara var låghormonare. Nu har jag ingen aning om jag haft äl men grejen är att för några dagar sen upptäckte jag att brösten växt ganska mycket igen och ont gör dem. Fick kvälningar av diverse lukter/smaker. Sen har jag varit överdrivit kännslig rent emotionellt senaste dagarna.Det är grav symtom som känns av och syns mycket tydligare än första graviditeten, men här syns det bara neg på testen och mensen lyser med sin frånvaro... kan tillägga att jag får aldrig några symtom på att mensen är påväg, får bara plötsligt mensvärk pang bom och så är det blod överallt..
Men även om det skulle vara symtom på mens så spelar det ingen roll, då får man börja om åtminstone!
Jag vill ju bara få plus eller mens för att kunna gå vidare och slippa detta jobbiga mellanläge????
Är det fler här som haft väldigt utdraget innan mensen kommit tillbaka?
Har bara ströläst lite här o där..
Hur går det för alla? Här tror jag inte det tog sig på försök nr 2 efter missfall hlr.. Ingen mens men negativt test en dag innan Bim och känslan av att mensen är på g...
Alltså det VIBRERAR som fasiken lååångt ner i min mage. Inte att det gör ont eller så, mer som muskelryckningar som känns som vibrationer. Kommer i vågor. Aldrig haft såhär innan, är det någon som känner igen sig? Letar inte efter något som helst gravtecken eller så då jag hade ÄL typ igår är mest nyfiken på om någon haft samma känsla!! :)
Ni som fått missfall förr, hur fort kom mensen tillbaka? Var den förändrad, typ kraftigare eller lättare?
Jag märker att jag blöder mer dem här gången, nämligen... men det kanske kan bli så?
Hej!
Hoppar också in här lite sådär sent.
Har också fått MF eller jag tror att det är MF. Plussade den 27 och tänkte ringa bm den 30de så jag gjorde test då och det var svagare än den 27. Efter det kom blödningen som ett brev på posten.
Vet inte vad jag känner för detta, har ett barn sen innan som blev till på första försöket, denna gång också, men ingenting känns som förra gången och det här med blödning skrämmer mig,
Har läst verkligen varenda inlägg i denna tråden och känner verkligen med er alla!
Jag vill liksom bara veta varför jag blöder och varför testet visar svagare. Vad jag förstår så har många av era tester visat positivt länge..
Så många frågor när man inte har varit med om detta förut. ????
Negativt test, igen! 4e försöket efter missfallet. Blir så ofantligt ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen. Vet att det egentligen inte är lång tid. Finns de som försökt läääänge. Men önskan om täta syskon blir ju inte verklighet. Sonen blir 2 i januari. Önskan va att få syskon kring då, vilket kunde ha blivit verklighet om inte det blivit missfall.. Jag tar det hundra ggr hårdare än sambon som har inställningen att det kommer komma bebis. Jag vill antagligen så mkt att det låser sig. Sex känns mer som någon påtvingat nästan snarare än lustfyllt, om ni förstår hur jag menar? Hur ser det ut för er andra? <3
Grattis till alla som plussat igen! :) Håller tummarna för att det ska gå hela vägen för er alla!
Själv har jag fortfarande inte fått något plus, men det verkar som att vi varit helt ute och cyklat gällande ägglossningen.. Antingen för sent eller för tidigt. Testat med stickor denna cykel men jag vettefan alltså. Fått svaga streck i typ tre dagar nu och idag var det blankt. Men kroppen säger ägglossning när som helst (eller typ igår/idag). Önskar vi kunde köra på varannan dag metoden men pga våra jobbtider kan vi omöjligt få till det :/
Aja, det är väl bara kämpa vidare :)