• CinnamonGirl

Bli gravid efter missfall

Väntar mensen på torsdag... då jobbig denna väntan! Tempar på som vanligt.

• CinnamonGirl
    Tumvante skrev 2017-11-20 12:55:04 följande:

HCG har stigit som det ska!!!!

Jag börjar nytt jobb i december... omg omg omg

HCG idag på ÄL+17 var 203. Fördubbling i genomsnitt på 1.6 dagar.

Vågar man hoppas? 65% chans...

Grattis till HCG-halter! Känner mig lite avis att ni får ta sådana tester i Danmark... *fniss*
  • CinnamonGirl

Utomhus har det varit en temperaturökning, personligen har jag en temperatursänkning... har varit upp inatt och osäker på om jag fått sova fyra timmar i sträck. Siktar in mig att mensen kommer under dagen. Suck!

• CinnamonGirl

Utomhus har det varit en temperaturökning, personligen har jag en temperatursänkning... har varit upp inatt och osäker på om jag fått sova fyra timmar i sträck. Siktar in mig att mensen kommer under dagen. Suck!

• CinnamonGirl

Ursäkta, var inte meningen med två lika inlägg! Synd att man inte kan radera (eller ändra t.ex. stavfel) i efterhand hör på FL.

• CinnamonGirl
    CinnamonGirl skrev 2017-11-23 05:56:19 följande:

14 dagar efter ägglossning, ingen mens ännu men fick negativt gravtest ikväll. Då kommer nog skiten under natten eller imorgon...
  • CinnamonGirl
    Erna90 skrev 2017-11-23 21:34:14 följande:

10 dagar efter Bim kom den där jäkla mensen igen. Går sönder inombords. Vill bara få det där plusset och få täta syskon. Beundrar de som försökt länge, här går vi mot 4e försöket efter mf så är ju inte så lång tid egentligen. Jobbigt bara att hela tiden slås av tanken var vi kunde varit i en graviditet om det inte slutat med missfall... skickar lite pepp till er andra med och försöker peppa mig själv. Är sugen på att testa "bisolvon-metoden" nästa ggn, vad tror Ni? Funkar det?

Rosa flytningar här på morgonen. Det här blir andra försöket efter missfall i september. Positivt är att mensen kom igång snabbt, jag hade ägglossning båda gångerna (tempar med NC) och mensen är regelbunden. 28 dagar. Rena skolboksexemplaret!

Jag har inte provat Bisolvon för att bli gravid, tror personligen inte på sånt. Bisolvon, såna här energitabletter vad-de-nu-heter osv. Man kan inte påverka fertiliteten, du har de ägg du har. Det man kan göra är att ha en okej vikt så hormonerna är i balans och sexa på.

Den enda kur jag tror på är lagom med vin...
  • CinnamonGirl
    Tumvante skrev 2017-11-24 15:11:52 följande:

... hcg har fördubblats på fyra dagar, vilket är för lite.

Vad tråkigt om det är så! :'-(
  • CinnamonGirl

Jag har de senaste 4-5 åren i princip alltid fått munsår vid mens. Men förra månaden och den här månaden kommer munsåret vid ägglossning (fick litet munsår i måndags och väntar ägglossning till helgen).

Fick missfall i september och de här två ägglossningarna med munsår har kommit/kommer efter missfallet.

Nån mer som har munsår vid mens eller ägglossning och varit med om liknande?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Tokigsnart skrev 2017-12-07 08:55:21 följande:
    Hej!
    Sitter nu med mitt andra missfall eller kemiska graviditeter som det heter innan v 5 hade mitt första i september och nu igen! Vad är det som är fel?
    Pratade med en klinik igår och det gör inga missfalls utredningar om man inte har 3 dokumenterade missfall och jag då som tydligen bara får kemiska hur gör man då? Det blir ju lixom aldrig dokumenterade! Hon sa bara att vi skulle ta kontakt med de när vi har försökt 1 år och då gör de en så kallade vanlig utredning..
    Har 2 barn sen tidigare förhållande och min man har 1 från ett tidigare och det vill sig inte för oss.. vi har försökt nu i snart 5 månader men känns som något är fel eftersom vi får till det men ändå inte!

Åå känner mig så uppgiven
    Vad innebär "dokumenterade missfall"?
  • CinnamonGirl

Hur går det för er? Vi kämpar på här.

Jag är osäker på om ägglossning faktiskt skett den här månaden. Idag satte Natural Cycles ut den till dag 17, men får fortfarande (idag dag 23) nästan utslag på Clearblues digitala ägglossningstest (d.v.s. en blinkande smiley). De borde ju inte ge nån form av utslag om ägglossning redan skett?

Jag kan verkligen rekommendera NC till er alla, om ni inte redan använder. Hör av er till mig så kan ni få lite rabatt om ni vill köpa årsprenumeration.

• CinnamonGirl
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-12-20 23:44:20 följande:
    Egentligen att de har dokumenterat att man är gravid på tex kvinnokliniken eller hos barnmorskan. Att de tagit positivt gravtest eller sett på tidigt vul att man är gravid. Att missfallen också sker omkring samma tid. Är det tidigt så räknar sjukvården missfallen för i princip sen mens vilket är helt crazy.. är ju lika sorgligt för en själv oavsett om det gått 2 v eller 10v sen plusset.

mitt senaste hann de inte dokumentera för allt skötte sig själv innan jag fick komma på tidigt vul, räknades som kemisk / sen mens enligt dom. men då jag haft två dokumenterade missfall tidigare räknade de med mitt tredje (efter tjat och argument från mig) trots att de inte kunde se så mkt på varken hcg eller vul. Så ska få en utredning i början på nästa år:)
    Men då borde du ju kunna gå och kolla dig hos BMM och även få ta blodprov så de kan ha koll på LH-värden?
  • CinnamonGirl
    Anonym (Vill så gärna få ett barn till.) skrev 2018-01-02 11:21:27 följande:
    Jag fick ett MA i oktober 2016(9+5)och efter det har min mens varit konstig kommit med 28-32 dagars mellanrum. Jag känner ägglossning men blir inte gravid(använder ägglossningstest) Nu har vi försökt i 1 år. Jag har gått ner 8 kg i vikt men är överviktig.
    Mina tidigare graviditeter har jag blivit gravid på första försöket eller på andra försöket (har varit gravid 5 ggr) så nu känns det som något är fel.
    Jag känner mig så misslyckad när jag inte blir gravid.
    Tråkigt att höra att du fått missfall. Men en cykel på 28-32 dagar låter normalt. Jag kan ha 35-45 dagars cykler. 1 år är inget, fortsätt kämpa!
  • CinnamonGirl

Tråden verkar ha somnat in... har alla lyckats bli gravida? Vi kämpar på efter missfall i september. Jag börjar känna att det är hopplöst, idag rensade jag ut lite i den banankartong jag har med mamma- och bebiskläder. Blev 10 plagg mammakläder... känns jobbigt med en del i processen mot insikten att jag aldrig kommer bli mamma. Sparade de finaste plaggen, och bebisplaggen. Tar lite i sänder annars blir det för jobbigt.

Kram till er alla.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall