• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • typ89

Skriver sällan men vill inte vara tråkig och låta negativ. Tyvärr fortsätter jag kräkas massor och har svårt att äta. Ser att ni andra går upp men jag har hittills gått ner 12 kg. Går och får dropp var tredje dag igen. Mår illa dygnet runt, på nätterna är det jobbigast när alla sover. Men trots detta är jag oerhört tacksam för varje dag som går framåt. Känner lilla pojken sparka varje dag och har tul i v 28 att se fram emot. Dom har kollat min tapp pga sammandragningarna och den är inte påverkad än iallafall. Känns som jag blir väl omhändertagen med regelbundna kontroller så vågar verkligen tro att det ska gå bra. Längtar så efter lillebror :)

• pandoraDiem
    marsen skrev 2018-01-13 17:00:50 följande:

Jag riktigt längtar tills bebis kommit och kroppen läkt så man får komma igång med "den riktiga" träningen igen. Saknar det som tusan! En gravidgrupp är nog jättebra, för mam vill nog gärna vara "duktigare" och pusha sig lite mer än vad kroppen i dagsläget mår bra av.

Ja, lite tätt blev det :) Upplever att kroppen klarade av det jättebra! Men första barnet hade jag en hemsk foglossning, kom tidigt med andra och då tänkte jag att det här kommer bli ett helvete. Men det lade sig kring vecka 20 och jag hade en jättebra graviditet :) Återhämtningen var inget jag uppfattade som lång eller jobbig heller, jag var tillbaka i träningen relativt snabbt och har inga bestående men av två täta graviditeter.

Vad skönt att höra att din kropp klarade det bra, hoppas min gör detsamma :) var på första träningspasset i onsdags, har fortfarande träningsvärk, liksom hej på dig otränade kropp :D
  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-01-13 16:35:19 följande:

Veckan har gått bra, gjorde ont i början men blev bättre, va säkert lite stel innan, rört mig för lite under jul he he.

Kollade mitt gravid bmi, enligt vad jag vägde innan och min längd "bör" jag gå upp 16 kilo för att hamna inom "normal". Käns ju sådär att jag har fem kilo kvar bara och är i v. 22 hehe.

Nu kan man se sparkar på utsidan magen sen en vecka tillbaka, blir mer och mer tydligt för varje dag. Är väldigt mysigt.

Hur är det med all andra?

Skönt att höra att det blivit bättre, vikten löser nog kroppen bra, den går nog upp vad den anser behövs så länge man inte tokbantar eller tokäter onyttigheter. Härligt med sparkar också, så mysigt!

Här rullar det bara på. Ska börja plugga till veckan, spännande!
  • pandoraDiem
    typ89 skrev 2018-01-13 18:43:57 följande:

Skriver sällan men vill inte vara tråkig och låta negativ. Tyvärr fortsätter jag kräkas massor och har svårt att äta. Ser att ni andra går upp men jag har hittills gått ner 12 kg. Går och får dropp var tredje dag igen. Mår illa dygnet runt, på nätterna är det jobbigast när alla sover. Men trots detta är jag oerhört tacksam för varje dag som går framåt. Känner lilla pojken sparka varje dag och har tul i v 28 att se fram emot. Dom har kollat min tapp pga sammandragningarna och den är inte påverkad än iallafall. Känns som jag blir väl omhändertagen med regelbundna kontroller så vågar verkligen tro att det ska gå bra. Längtar så efter lillebror :)

Nej men usch vad hemskt, kan verkligen inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara. För min del får du gärna skriva av dig här om hur du mår. Hoppas illamåendet och sammandragningarna lugnar ner sig. Kram!
  • hondär
    typ89 skrev 2018-01-13 18:43:57 följande:

Usch det låter jätte jätte jobbigt. Jag har aldrig spytt som gravid, bara mått illa. Jag blir så klen och ynklig när jag spyr, det på nåt vis förstör hela mig... Jag har seriöst fått börja med antidepressiva två gånger pga spysjuka. Jag blir så otroligt klen och tappar all ork, vikrt gör att jag känner mig som en så dålig mamma, nu har jag pojkvän men jag har varit ensam men mina barn sen tidigare och aldrig haft avlastning och inget körkort.. Så jag har ju fått köra slut på mig själv även om jag legat jättesjuk och sen har jag inte klarat att ta mig upp igen lixom..

Jag äter antidepressiva än sen en spysjuka 2015... Men jag vet av tidigare erfarenhet att jag klarar inte en graviditet utan de..

Jag är helt enkelt kraftigt imponerad av kvinnor som mår illa men ändå kan se framåt! Jag tycker att du ska skriva av dig här om du vill, inget är för tråkigt el negativt för att prata om.
  • typ89

Skönt att jag inte är så jobbig då. Känna som att folk runt om frågar ofta hur det är men bara vill ha svaret att allt är bra. Men det är ju verkligen inte det och jag vill inte ljuga heller men tycker man kan låta bli att fråga bara om man inte vill ha svaret. Jag går och får dropp var tredje dag, äter massa medicin och det syns att jag magrar så hur kan man ens förvänta sig det svaret. När jag inte gravid då ska jag säga att allt är bra varje dag!;)

• hondär

Idag skiner solen och snön har börjat smälta, det ser alldeles vårigt ut där ute. Jag sitter på jobbet, 13 timmars pass idag och i morgon och på måndag är de sovmorgon!

Igår var jag och sambon och beställde vagn och babyskydd :) himla mysigt! Tänkte hämta ut de i början på maj. Jag är i vecka 24 men käns ändå lite tidigt att handla saker.. De vi beställde igår behöver vi så klart inte köpa ifall de händer något.. Att man ska vara så orolig hela tiden.

Har även tittat ut vilken säng vi ska köpa och vilket skötbord vi ska ha.

Någon mer som börjat Planer el Köpa saker?

• LakritsMatte
    hondär skrev 2018-01-27 12:07:42 följande:

Idag skiner solen och snön har börjat smälta, det ser alldeles vårigt ut där ute. Jag sitter på jobbet, 13 timmars pass idag och i morgon och på måndag är de sovmorgon!

Igår var jag och sambon och beställde vagn och babyskydd :) himla mysigt! Tänkte hämta ut de i början på maj. Jag är i vecka 24 men käns ändå lite tidigt att handla saker.. De vi beställde igår behöver vi så klart inte köpa ifall de händer något.. Att man ska vara så orolig hela tiden.

Har även tittat ut vilken säng vi ska köpa och vilket skötbord vi ska ha.

Någon mer som börjat Planer el Köpa saker?

Jag tycker inte man ska vänta bara för att ?det kan hända nåt?. Man måste ju få längta, planera och njuta lite av att få köpa saker till den nya familjemedlemmen! Jag hade också handlat en massa om det inte vore för att jag inget behöver... haha! Vi har ju allt fräscht och fint sen sonen, vi behöver bara en till spjälsäng alternativt en växasäng till sonen. Sen måste vi välja en syskonvagn. Om vi skulle få en flicka får vi köpa lite tjejiga kläder när hon kommit i så fall!
  • hondär
    LakritsMatte skrev 2018-01-27 12:20:35 följande:

Jag tycker inte man ska vänta bara för att ?det kan hända nåt?. Man måste ju få längta, planera och njuta lite av att få köpa saker till den nya familjemedlemmen! Jag hade också handlat en massa om det inte vore för att jag inget behöver... haha! Vi har ju allt fräscht och fint sen sonen, vi behöver bara en till spjälsäng alternativt en växasäng till sonen. Sen måste vi välja en syskonvagn. Om vi skulle få en flicka får vi köpa lite tjejiga kläder när hon kommit i så fall!

Jo jag längtar och planerar, men jag vet ju även att det finns risker och att om det skulle inträffa något är de inte så kul att ha förberett allt. Käns som att Riskerna minskas för varje dag men jag kommer inte göra några stora inköp innan v 30..

Det är viktigt att "boa" och planera.

Men tycker oxå det är viktigt att ha i åtanke att livet är skört och allt blir inte alltid som man vill.

Jag kanske är extremt reserverad då jag nästan förlorat ett barn tidigare... Jag vill bara va försiktigt och inte ta ut nån glädje i förskott..
  • Charlieellerså

Ville bara titta in och se hur ni har det. Ni är ju över halvtid nu. Jag skulle ju hängt med er fram till maj och BF men upptäckte ma på kub i v 12. Nu är jag gravid igen och hoppas att det går vägen denna gång. Isåfall blir det en höstbebis istället. Lycka till med era bebismagar framöver nu.

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL