• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2018-04-19 09:50:18 följande:

Ja jag lyckas alltid ha sådan otur , förra graviditeten opererade jag bort blindtarmen :-/ nej jag har varit hemma sedan 22 mars . Själv då ?

Oj, ja verkligen otur. Pluggar just nu, kommer trappa ner lite nu för att sedan ha lite studieuppehåll när bäbis tittat ut. Ska bli skönt att få lite tid att mentalt förbereda mig på förlossning och att bli en till i familjen :)
  • marsen

Det börjar verkligen närma sig för oss alla! Helt sjukt vad den här graviditeten har gått fort, i mitt fall. Tyckte nyss jag plussade och idag går jag in i vecka 37. Jag tror vi har allt klart inför ankomsten, förutom BB-väskan. Kanske borde packa den snart? :D

Kommer inte ihåg vad jag hade i BB-väskan för 4.5 år sedan. Ska vi göra en liten lista?

Myskläder till mamman

Underkläder till mamman

Innetofflor

Schampo/balsam

Hårborste

Kläder till bebis

Pyjamas till bebis

Babynest

Underkläder till pappan

Ombyte till pappan

Vad mer? :D

• Hoppfullhet
    marsen skrev 2018-04-26 11:50:24 följande:

Det börjar verkligen närma sig för oss alla! Helt sjukt vad den här graviditeten har gått fort, i mitt fall. Tyckte nyss jag plussade och idag går jag in i vecka 37. Jag tror vi har allt klart inför ankomsten, förutom BB-väskan. Kanske borde packa den snart? :D

Kommer inte ihåg vad jag hade i BB-väskan för 4.5 år sedan. Ska vi göra en liten lista?

Myskläder till mamman

Underkläder till mamman

Innetofflor

Schampo/balsam

Hårborste

Kläder till bebis

Pyjamas till bebis

Babynest

Underkläder till pappan

Ombyte till pappan

Vad mer? :D

Filt/snutte till bebis

Amningsinlägg o ev bröstvårtskräm

Tandborste o tandkräm

Laddare till mobil

Förlossningsbrev

Jag har även köpt en liten present till storasyster som jag ska ha med o ge till henne när hon kommer o hälsar på. Som ska va från bebisen. O sen har vi en liten present hemma som storasyster ska få ge till lillasyster.
  • pandoraDiem

Här rekommenderar de även att ha med blöjor och bindor men kan inte komma ihåg om jag använde medhavda förra gången eller om det fanns så det räckte. Och så blodgrupperingspapper

• LakritsMatte

Nu har jag jobbat mitt sista pass, fyra veckor kvar till BF... ska bli skönt att få vila lite! Känns som jag är typ sist ut, men jag hoppas slippa gå över allt för mycket iaf...

• LakritsMatte

Idag har jag fått en KÄNSLA i kroppen. Låg vaken länge runt kl 4-5 imorse och kände ganska smärtsamma sammandragningar, har sedan dess varit orolig i magen och mått illa hela dagen. När vi var och handlade var jag tvungen att sätta mig eftersom ländryggen molvärkte och bebisen tryckte så på livmodertappen att det strålade i hela underlivet. Foglossningen har ändrat karaktär och blivit mer intensiv även i vila. Har liksom en känsla av att det kanske närmar sig... v 36+1 bara men det skulle väl inte vara katastrof om något händer nu...

• marsen
    LakritsMatte skrev 2018-04-30 13:28:13 följande:

Idag har jag fått en KÄNSLA i kroppen. Låg vaken länge runt kl 4-5 imorse och kände ganska smärtsamma sammandragningar, har sedan dess varit orolig i magen och mått illa hela dagen. När vi var och handlade var jag tvungen att sätta mig eftersom ländryggen molvärkte och bebisen tryckte så på livmodertappen att det strålade i hela underlivet. Foglossningen har ändrat karaktär och blivit mer intensiv även i vila. Har liksom en känsla av att det kanske närmar sig... v 36+1 bara men det skulle väl inte vara katastrof om något händer nu...

Jag har också en känsla idag. Lika som för dig. Var på affären med hela släkten typ. Var så himla mör i kroppen och TRÖTT! Ryggen gjorde ont. Var tvungen att sätta mig i bilen medans dom andra gjorde resten av ärendena. Och bebis tryckte neråt så det ilade i hela puppen! Trodde nästan hen var på väg ut ???? Nyss när jag var på toan lossnade en liten bit av slemmisen också. Men jag vågar inte hoppas något, mina andra förlossningar har startat i sån himla utsatt tid (39+2 och 39+5). Är i 36+4 idag. Men livmodertappen har gått från att ha varit 2-3 cm till nästintill utplånad på bara några dagar.
  • LakritsMatte
    marsen skrev 2018-04-30 15:25:35 följande:

Jag har också en känsla idag. Lika som för dig. Var på affären med hela släkten typ. Var så himla mör i kroppen och TRÖTT! Ryggen gjorde ont. Var tvungen att sätta mig i bilen medans dom andra gjorde resten av ärendena. Och bebis tryckte neråt så det ilade i hela puppen! Trodde nästan hen var på väg ut ???? Nyss när jag var på toan lossnade en liten bit av slemmisen också. Men jag vågar inte hoppas något, mina andra förlossningar har startat i sån himla utsatt tid (39+2 och 39+5). Är i 36+4 idag. Men livmodertappen har gått från att ha varit 2-3 cm till nästintill utplånad på bara några dagar.

Oj! Ja det låter verkligen som det händer saker för dig! Här har jag inte märkt av nån slempropp, och tappen når jag inte själv så kan inte kolla. Ska till BM först den 11/5... tog just ett varmt bad och sammandragningarna har avtagit nu... så det är nog falsklarm här. Man vill ju inte direkt hoppas på för tidig förlossning men bebisen skulle väl må bra om den kom så här tidigt och man är ju så sjukt trött på att vara gravid nu. Samtidigt har jag massor kvar att göra innan vi är redo!! Vi sa just att vi nog ska packa förlossningsväska och sånt ganska omgående, så nu tvättar jag bebiskläder!
  • pandoraDiem

Spännande tjejer! Här är det mest lugnt, lite sammandragningar med mensvärk på eftermiddagarna/kvällen när jag varit aktiv. Här läst nånstans att sånt är vanligare för omföderskor (kände inget alls med sonen förra gången förrän det var dags). V.37+5 idag så bara att vänta lite till, har en del smågrejer kvar jag vill hinna fixa också.

Imorgon är det maj! Ska bli kul att följa er alla nu när de små kan komma när som helst :)

• marsen
    LakritsMatte skrev 2018-04-30 16:36:15 följande:

Oj! Ja det låter verkligen som det händer saker för dig! Här har jag inte märkt av nån slempropp, och tappen når jag inte själv så kan inte kolla. Ska till BM först den 11/5... tog just ett varmt bad och sammandragningarna har avtagit nu... så det är nog falsklarm här. Man vill ju inte direkt hoppas på för tidig förlossning men bebisen skulle väl må bra om den kom så här tidigt och man är ju så sjukt trött på att vara gravid nu. Samtidigt har jag massor kvar att göra innan vi är redo!! Vi sa just att vi nog ska packa förlossningsväska och sånt ganska omgående, så nu tvättar jag bebiskläder!

Be sambon kolla tappen, det gör jag :D

Inget mer av slemproppen idag ochen helt annan känsla i kroppen. Går nog tiden ut denna gång också, men vi är ju inne på slutmånad nu iaf! :D
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL