Inlägg från: tempnörden |Visa alla inlägg
  • tempnörden

Bim oktober 2017

Tee87 skrev 2017-10-10 10:07:54 följande:
    Ingen tvekan längre! Hoppas hoppas det går vägen denna gång :) lycka till alla ni andra också! <3
    Grattis!
  • tempnörden
    Horisonten skrev 2017-10-10 12:11:15 följande:
    Åh intressant. Kanske skulle testa med testlagrets sen då. Hoppas bara mensen kommer ordentligt nu och inte velat. Så har vi gjort innan när vi lyckats bli gravida. Dock blev de ju inte så denna gången. Försöker iallafall röra mig och gå promenader. Men senaste svårt pga sjuks barm och nu är jag sjuk men kanske snart kan börja ut och gå igen. Vad för vitaminer är bra för mannen? Zink vet jag. Men något annat? Livmordertappen har jag dålig koll på men sekret hyfsat. Tycker tempninimg verkar svår :( Går på sekret och typ äl smärta. Dock tycke jag sekretet vart sådär denna månaden. Inte riktigt. Kanske inte hade äl ens. Ja verkligen. Detta vart ku bara första försöker. Men längtat så. Min man är positiv och sa går de inte denna så går de nog nästa. Hoppas att han har rätt. Tack!
    Nej jag vet inte exakt vilka vitaminer som är bra, jag har sagt åt min sambo att ta multi, samma som jag så får man iaf lite av varje :)
    Jag vet! Det är svårt att komma ut, men det blir ju lite vardagsmotion med två barn kan jag tänka mig ;)
    Så bra att din man peppar er, det är nog bra att försöka vara positiv (visst ska man få rasa ihop till en fläck på golvet, bara man tar sig upp igen)
    fyrapunktnoll skrev 2017-10-10 12:11:45 följande:

Jag hoppar också in här. Har bim på söndag 15/10. Testade både igår och idag negativt. Det är inte mitt första barn men jag har en ny sambo nu och han är lite äldre. Jag är orolig för att det inte ska fungera för oss. jag har 3 barn sedan tidigare och haft väldigt lätt att bli gravid. Nu är jag äldre och det är inte alls säkert att jag blir gravid lika snabbt eller ens gravid alls. Funderar lite på om mannens ålder kan påverka sannorlikheten att bli gravid.

Jag tror att det har kommit lite nya rön angående mannens ålder och fertilitet, och de säger att det kan påverka. En hälsosam livsstil kunde i viss mån motverka åldersrelaterade problem, som med allt annat typ tänker jag.
    Man får bära med sig att de flesta ändå blir gravida inom ett år, men det är en seeeg väntan!
    Jag är inne på försök fyra och tycker att det går alldeles för sakta!
  • tempnörden
    Tre2018 skrev 2017-10-10 12:53:44 följande:

Visst är det två streck??? :) bim -6 med testa tidigt från babyplan. Hade dessutom bara hållt mig i knappt 2 timmar...

Ja jag ser också :) Grattis!
  • tempnörden
    Katten95 skrev 2017-10-10 13:04:16 följande:

Bim -1, ser inget gör ni? :(

Nej tyvärr, jag ser inget. Hoppas att mensen inte kommer imorgon!
    Lillefiddelin skrev 2017-10-10 13:13:24 följande:

Äl +2 . Har igår/idag lidit av enorma humörsvängningar, är nere och kan inte sluta tänka negativt. Hjärnan är totalt insnöad på att jag kommer misslyckas och testa negativt.. vad gör ni i sådana situationer ?

Att bryta negativa tankemönster kan vara svårt. Jag har läst om metoder där man så fort en negativ tanke kommer så måste man medvetet "säga nej" till den. Att om man tillåter sig att grotta ner sig i den så är det lätt att flera negativa tankar följer efter.
    Detta sagt så gäller det ju ej om man har t ex en depression, då handlar det ju om brist på signalsubstanser. 

Känner du igen att detta är ett återkommande mönster för dig? Har du lätt att fastna i sådana tankar?  Då kan det vara bra att söka hjälp.

Jag vet en del som har dålig självkänsla som gör lite likt dig, en dålig känsla eller något negativt händer och så känns ALLT dåligt, att de ska misslyckas med allt och att de inte duger. Det är verkligen tufft för dem, eller för mig själv när det händer mig. 
    Jag försöker att fokusera på något jag tycker om, som ger mig energi. Ibland är det att laga mat eller baka, eller gå ut i skogen och plocka svamp. 
    Just att baka något ger mig en ursäkt att bjuda hem kompisar och då får man sällskap och kan prata med någon.

Du har säkert egna saker som du tycker om att göra, försök att göra NÅGOT även om det tar emot i början. Bara du kommer igång med något som bryter av dina tankar.
  • tempnörden
    SophieElle skrev 2017-10-10 15:22:28 följande:

Är graviditetskollen kända för spökstreck?

Min egen erfarenhet säger nej, men jag vet inte hur andra här upplevt det.
    Däremot deras äl-stickor kan vara frustrerande att använda, och det har jag sett flera som tycker.
  • tempnörden
    SophieElle skrev 2017-10-10 15:39:28 följande:

Detta visades idag på bim, köpt på graviditetskollen. Vad tror ni??

Jag skulle nog våga mig på ett grattis! 
  • tempnörden
    Micec skrev 2017-10-11 09:27:45 följande:

hej tjejer! Jag hoppar in här! är på bim-5 och fick detta resultatet idag. Vad tror ni? är det spök eller kan det vara något?

Jag ser definitivt något! Och ett tag kvar till BIM, spännande!
  • tempnörden
    Bumsann skrev 2017-10-11 12:43:07 följande:

Är det nån här som äter apiforce? (Bidrottningsgele)

Jag åt det som kosttillskott utöver andra vitaminer före förra graviditeten. Men jag kommer inte ihåg om jag tog det i samband med den eller om jag åt det cykeln innan. Har funderat på att köpa det igen, mest för att jag har läst att det kan vara bra för huden. Har problemhy alltså! Om det boostar äl så är ju det en bonus!
    Äter du eller funderar du på det?
  • tempnörden
    Horisonten skrev 2017-10-12 09:26:08 följande:

Förlåt nu kommer jag och stör igen. Men frågar ändå då ni har så mycket kunskap kring att försöka bli gravid. Då de inte blev något denna månaden då mensen nu kommit med bulle och bång. Så blir de nu nya tag denna månaden. Men vi har tänkt andvända oss av glidmedl denna månaden. Men nu läser jag att en del säger att de i te är bra för sperman att de gör de svårare och så. Hittar inget om att den vi köpt skall innehålla spermiedödande meddel. Men blir ju osäker. För mig vi hade denna när jag blev gravid med dottern för 5 år sen men osäker. Så skulle gärna vilja veta om ni vet något eller så. Eller om man skall ha något annat gildmedel. Vi har köpt Aco intimate care glidmedel. Någon som vet eller andvänt de?

Tack på förhand!!

Så tråkigt att det inte blev något denna månad, vi får tro på nästa månad :)

Glidmedel i sig innehåller inte något spermiedödande medel, men det är inte spermievänligt heller. Det kan alltså skada dem, eller sakta ner dem så att säga.

Med mer spermievänliga medel, som t ex pre seed så får man istället ett närande medel för spermierna (enligt vad produkten säger då)

Vi kör med vanligt glidmedel under perioderna som är icke fertila, och försöker köra utan när det är fertil period. Oftast har man mer flytningar under den perioden som i sig fungerar som glidmedel.
    Men för att öka chanserna tycker jag att ni ska skaffa ett mer spermievänligt glidmedel. Det är skönt att ha som back up om man känner att det blir lite tufft utan glidmedel. Blir faktiskt lätt påfrestande för mannen att vara så aktiv som kan krävas i bebismakeriet ;)
  • tempnörden
    Flodhästen skrev 2017-10-11 20:18:50 följande:

Vi är på vårt först försök. Jag vet helt säkert att vi hade sex vid ägglossning men nu väntar vi. Nu är jag på äl +8 och bim - 6. Jag ömmar jätte mycket över livmodern och den känns liksom stel. Någon som känner igen det? Jag tänkte testa på söndag. Vill säga BIM -2. När brukar ni testa? Jag har läst att man kan testa HCG i urin 2 - 4 dagar efter inplantering. Och den sker mellan 6 - 12 dagar efter äl men 5 dagar innan BIM. Dock kan man testa det i blod 1 dag efter inplantering. Vet ni om bm verfierar graviditeten i blod vid första besöket?

Jag vet inte om någon redan svarat dig, men det hör inte till vanligheterna att man testar med blodprov hos BM.
    Jag har inte fått testa alls, de går på vad man säger om man har tagit ett hemma-test.
    Har man inte testat hemma men mensen är sen så kanske de låter en testa med vanlig sticka hos BM. Men de flesta här knarkar ju tester så det är nog inte så vanligt det heller ;)

Jag tror att de flesta försöker hålla sig till rekommendationerna för tidiga tester, alltså BIM -4-5. Men det finns de som testar tidigare, absolut! Inte så vanligt med plus då dock. Men det händer såklart.
Svar på tråden Bim oktober 2017