Inlägg från: tempnörden |Visa alla inlägg
  • tempnörden

Bim oktober 2017

Ungmensäker skrev 2017-10-12 08:00:59 följande:

Hjälp mig tjejer! Är på dag 28 idag, brukar ha 36 dagar ca till mens. Brukar ha ägglossning dag 23-24 men denna månaden har jag inte haft superkoll för vi har sagt att vi ska ta det som det kommer. Har inte fått något positivt ägglossningstest denna månaden men imorse tog jag 1 graviditetstest och 1 ägglossnibgstest och fick positivt på ägglossningstestet? Kan jag verkligen ha ägglossbing nu? Har mått illa nu i några dagar och haft ont i magen ganska mycket.

Jag skulle inte chansa i ditt fall, ha sex!
    Som Brittsommar sa så kan äl ske sent, senare än vanliga fall. I värsta fall har ni sex i onödan, och det låter ju inte så illa ;)
  • tempnörden
    Horisonten skrev 2017-10-12 11:03:35 följande:
    Ja jag håller verkligen tummarna för det. :) ja precis man vill ju inte sagts ner dem utan ge de så syor och bäst möjlighet som möjligt :) ja jag är lite inne på PRO seed men lite dyrt men hjälper det och underlättar är det ju helt klart värt det,utan tvekan!! :) vi brukar köra utan och går väl ganska bra oh okej för mig. Svårt ibland. Men lite jobbigt för mannen då han kan tycka de blir lie tajt och få ont. Haha ja som du säger. De blir ju rätt intensivt för den och vi som kär varannan dag också . Hihi :p Hoppas verkligen mannen tycker de är bra och okej och köpa de. Känns som de helt klart vore värt pengarna och främja.
    Ja vi använde det när lillen blev till men har inte köpt något denna omgången, än!
    Om det inte tar sig försök fyra nu så köper jag nog något till nästa gång :)
  • tempnörden

Att vänta på äl är segt.
    Jag får så motstridiga signaler från kroppen, häromdagen var livmodertappen jättehögt upp. Fick även äl-flytning. Men dagen efter var den låg och fast igen.
    Tredje dagen högt upp och mjuk. Pyttelite trådig äl-flytning. Och hyfsat starkt utslag på äl-test.
    Vi chansar ju såklart inte då utan har sex när de signalerna kommer. Men när jag egentligen inte ska ha äl förrän tidigast måndag så undrar jag ju hur det är fatt med kroppen? Varför kommer dessa signaler redan nu?
    Är väl bara att vänta ut temperaturhöjningen för att bekräfta äl, men lika frustrerande väntan varje gång!

• tempnörden
    Micec skrev 2017-10-12 11:17:05 följande:

sittee och är nervös, min syster är påväg hit med cb test. är på bim-3.....

Har dock inga symptom alls..

Uppdaterar er senare!

detta fick jag här om dagen på bim -5.

Jag ser ett svagt streck! Spännande!
  • tempnörden
    XAHHA92 skrev 2017-10-13 16:08:08 följande:

Så då har man fått hem ett 10-pack gravtester från graviditetskollen, någon som har erfarenhet av just dom?

Tycker att de funkar!
    Iaf när jag blev gravid med sonen. Jag såg svaga streck runt äl+9
  • tempnörden
    fruSolsken skrev 2017-10-14 21:41:11 följande:

Jag hoppar in här då min ägglossning kom betydligt mycket tidigare än beräknat! Men det är jag bara väldigt glad för :)

Detta blir det tredje försöket för oss till barn nummer två. Vi båda är 27 år och vår etta föddes 2016 ? Håller tummarna hårt för oss i tråden! Är det någon mer som haft ägglossning i dagarna och har bim ca 27? :D

Ja jag kanske har haft äl, i såna fall också tidigare än beräknat. Skulle ha på tisdag egentligen så lite förvirrad! Innan var bim 30e så jag får räkna ut en ny när jag sett på fertility friend vad den nya äl sätta till!
  • tempnörden
    fruSolsken skrev 2017-10-15 20:16:55 följande:

Lurigt med dessa ägglossningar! Fick du ägglossningssymtom? Jag fick jättegulliga flytningar i flera dagar nu så jag tror och hoppas verkligen att min kropp släppte ägget nu. Smart med en app också!, jag har inte provat den djungeln än.. Dock blir det nog något sånt om det fortfarande inte vill sig om några månader..

Haha omg jag dog också lite! Så roligt med autocorrect ibland! Jag har haft äl-flytningar i flera omgångar denna cykel, även efter äl enligt appen. Dock inte lika mycket som innan. Så jag kanske får ställa in mig på ett tidigare bim då, 27e istället för 31e
  • tempnörden
    Mayaaaa skrev 2017-10-20 00:46:18 följande:

Hej

Hoppar in här med :)

Har bim 30 okt och hade min ägglossning mellan den 17okt och 18 okt enligt ägglossningsstickor och ägglossningsvärk.

När jag kollade i en app hur långt gången jag är för skojskull om jag nu vire gravid stod det att ja var gravid i v.3 ??? Och de stömmer inte för hade min ägglossning för 2 dagar sedan. De ska nog minst ta 5 dagar o vandra vidare innan ja kan bli gravid.

Till min fråga de står att man ska kunna se om man e gravid med gravidtest? Stämmer de ?

Japp skulle du vara gravid i vad som räknas som v 3, vecka 1 börjar på mensens första dag. Och sen är en normal graviditet 40 veckor.
  • tempnörden
    Vick skrev 2017-10-20 12:10:36 följande:

Oj, 10st/år är ju typ varje månad! :O

Jag har aldrig varit med om en skippad ägglossning på mina 28 år, så har inget att relatera till, men det låter troligt (typiskt när vi verkligen prickade ÄL (trodde vi) den här månaden).

Jag började med NC imorse! 36.45 grader om det säger dig något? :P Däremot känner jag mig varm och nästan febrig.... :/

36.45 grader, måste tyvärr säga att enligt min erfarenhet kommer mensen :(

En mer optimal temp för grav är 36.7

även om vi alla har våra olika individuella temperaturdiagram så här jag läst att vid graviditet så ligger tempen runt detta.

Om du inte tempat hela ditt liv så kan du inte veta om du hoppat över äl nån gång, mensen kommer ändå nämligen ;)
  • tempnörden
    Förstabarnet96 skrev 2017-10-20 11:40:54 följande:

Tog ett clearblue imorse , i första anblick ser de supernegagivt ut men vet inte om de är jag som stirrat tills jag inbillat mig men tycker att jag anar ett svagt lodrätt streck.. vad tror ni? Bim 22/10 ..

Jag ser också ett streck :) hoppas att du får tydligare snart!
  • tempnörden
    Mllm skrev 2017-10-20 13:10:28 följande:

Nu efter att ha försökt i ett halvt år har jag fått medicin för att puffa på min ägglossning som kommer väldigt sällan (cyklar på över 70 dar). Skall börja ta medicinen på dag fem i menscykeln. Undrar dock hur jag skall räkna. Sent på måndag kväll fick jag en liten blödning så är det dag 1 eller är följande dag då mensen kom igång på riktigt dag 1? Beroende på hur jag räknar ska jag börja ta medicinen idag eller imorgon. Nån som vet? Står väldigt olika överallt när jag googlar.

Om du bara blödde lite, typ spottings, så skulle jag räkna tisdag som dag 1.
  • tempnörden
    tapper skrev 2017-10-21 08:30:55 följande:

Knappt att jag tror det är sant!!!

Grattis till plusset!
  • tempnörden
    TouchOfRed skrev 2017-10-21 20:27:42 följande:

BIM -7 idag. Har bara en sån magkänsla att vi lyckats denna månaden. Känner mig gravid. Vet inte om det bara är inbillning för att man vill det så gärna. Kommer bli sjukt besviken om jag får mens denna månaden!

När tror ni jag kan testa mig?

Är också på bim -7. Tror jag. Känner dock ingenting!
  • tempnörden
    Rödtulpan skrev 2017-10-21 21:44:02 följande:

Fick igår missfall när jag va på jobbet. Önskar alla lycka till.

Så väldigt tråkigt. Jag beklagar verkligen. Hoppas på snabb återhämtning och ny graviditet snart
  • tempnörden

Bim -5. Bara pms. Finnar from hell och grinig. Blev ännu grinigare när jag insåg att det var pms. Jävla skit.

Svar på tråden Bim oktober 2017