• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-09-29 16:19:09 följande:

Varning för långt inlägg...!

Blir tokig på mig själv... kliade i fingrarna nu när ÄL är över så beställde hem ett storpack test från Testlagret. Har bim 6/10 och är på ÄL +7 (ev +6), tog ett test imorse som såklart var tooook blankt. Känns som hela världen rasar och jag blir genast deppig. Mest blir jag nog besviken på mig själv att jag inte kan hålla mig från att testa Varför ska man plåga sig varje månad och testa så tidigt. Vi har försökt ett bra tag nu, typ 7-8 månader men ingenting! Var hos gyn förra månaden och allt såg jätte bra ut, så varför händer inget?

Vi har två barn sedan innan som jag är så lycklig och tacksam över men både jag och min man vill gärna ha en trea. Förlåt för långt inlägg men just nu känns det svårt att ladda om batterierna och svårt att hoppas det blivit nåt denna månad. Ni med BIM den 6-7/10 har ni några symptom?

Jag är ju också på äl+7 och testade imorse, haha.... sååå onödigt men det är bara billiga one step-test köpta på tradera så ska experimentera och slösa lite med dom. Men de ska mäta från 10 mIU/ml. Känner mig säker på att jag inte är gravid oavsett... :/ Har inga symtom men det är ju så himla tidigt.

Såhär såg dagens test ut:

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Fröken92
    Hedblomster skrev 2017-09-29 16:26:34 följande:

Jag är ju också på äl+7 och testade imorse, haha.... sååå onödigt men det är bara billiga one step-test köpta på tradera så ska experimentera och slösa lite med dom. Men de ska mäta från 10 mIU/ml. Känner mig säker på att jag inte är gravid oavsett... :/ Har inga symtom men det är ju så himla tidigt.

Det ser rätt negativt ut :/
  • Milou3

Du ligger en dag före mig. Känner samma som dig :( typ vet att det inte blev jackpot men ändå så kommer man ju testa. Ska försöka hålla mig till måndag och äl+9

Nästa månad kommer jag inte köpa test förrän om mensen uteblir för det här gör en smått galen ju!
  • Charlizee

Skönt man inte är testgalen själv, men som sagt är det ju alldeles för tidigt för oss båda. Det tar dock på en och besvikelsen är ofrånkomlig när ett blankt test stirrar en i ansiktet. Hoppas verkligen vi bara testat för tidigt även om det känns rätt hopplöst nu
  • April2

Tänkte verkligen inte hålla på att känna efter denna månad eftersom jag känt mig gravid flera gånger precis innan mensen dykt upp och blivit jättebesviken! Tyvärr verkar det vara totalt omöjligt då hjärnan vill tänka på det ungefär 90 procent av min vakna tid. ;) BIM - 3 och har ömma bröst, en liten liten "bristning" på ena bröstet och illamående i dag efter jobbet.. Men troligtvis hjärnspöken eller mens på g! :)

• Milou3
    Svea87 skrev 2017-09-29 20:52:09 följande:

Någon här inne som känner av några symptom?

Nix :( hur pigg som helst, sedvanlig molvärk som jag alltid har mellan äl och BIM, ömma bröst som alltid den här tiden och fin hy - brukar få finnig hy som nygravid.

Bara sikta in sig mot nästa äl : /
  • blondi99

Hoppar in här till er.

Känner mig lite nere då mensen har uteblivet denna månad helt och sista mensen första dag var den 3/8 och senast idag tog jag ett test som visade negativt :( vet ärligt talat inte om jag inbillar mig att jag är gravid så jag själv har gjort så att mensen uteblivit nu. Jag har haft ont i neråt i typ två veckor, mått illa från och till, vaknat på nätterna för att man måste kissa även på dagen har jag blivit sådär jäkla kissnödig så man tror att man ska kissa på sig nästan. Jag känner att jag har många symtom som vissar att man borde vara gravid men testerna säger blankt nej...

• michimichi

Hej! Har BIM 27/10, alltså väldigt sent i oktober men kvalar ändå in i tråden, tjoho! Har en dotter på snart 3 år och nu vill vi verkligen skaffa ett syskon till henne. Fick mensen idag, tre dagar sen... Drygt när man bara vill den ska komma så att det snart är dags för ÄL =) 

Svar på tråden Bim oktober 2017