• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • FrökenFräken83
    Horisonten skrev 2017-10-01 13:30:34 följande:

har du funderat på ta ett test eller vill du vänta ett par dagar? :)

Är typ fjärde försöket o la en halv förmögenhet på test innan :) så jag bestämde mig för att inte testa förrän bim var passerat den här gången, så snart borde jag ju testa!
  • Bumsann
    Lilja020710 skrev 2017-10-01 09:06:40 följande:

Ta ett gravtest låter ju lovande lycka till;)

Oj, skulle stå bim 2/10.. gjorde ett gravtest idag som visade negativt och mensen har inte kommit så man får hoppas den håller sig borta och att det visar positivt senare :)
  • FrökenFräken83

Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))

• Eleonoratösen
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-01 20:02:48 följande:

Kunde inte hålla mig längre, är ju bim idag!! Gick o köpte test, fick ett svagt men distinkt streck! Gravid med vårat andra barn!! :)))

Grattis!!
  • R84
    XAHHA92 skrev 2017-10-01 17:03:20 följande:

Vi fick i princip bara info om vad som kommer ske. Blodprov för mig och spermaprov för min sambo. Sen i december skulle jag få vul och kanske en spolning.. Det är så lång tid mellan för det är helt fullbokat :( Tyvärr har vi jobb där vi inte alltid får ledigt för läkarbesök, så att ta sig till Malmö (2h t&r) för att ta sig till privat läkare är ingen idé.

Nej det är ju det... har också svårt att bara ta ledigt på studs och jag är liksom inte redo att lägga korten på bordet för chefen.

Det som kändes positivt med sambons samtal med sjukhuset (jag har svårt att ringa ostört från jobbet så Jan ringde) var att hon sa att de gör en utredning och med största sannolikhet rekommenderar läkaren ivf med en gång eftersom vi har försökt såpass länge. Hon trodde inget annat. Sambon frågade om t ex hormonbehandling för att stimulera ägglossning etc men då sa hon bara att det kanske vi får testa i väntan på ivf utifall det är kö, men inte annars. Finns det lediga tider till ivf startar de med största sannolikhet med en gång. Jag hoppas bara att det hon sa stämmer..... min fasa (förutom att något skulle vara fel såklart) vore att de inte hittar något fel och att de ber oss fortsätta som vi gör nu. Då tror jag att jag skulle gå sönder helt!
  • Dunderochbrak

BIM i morgon men inga höga förväntningar. Testade negativt igår och koll syntom ????????

• Milou3

Grattis! Symptom? Kände du på dig att du skulle plussa?
  • Silverkruka

Grattis alla som plussat :) Själv väntar jag otåligt på mensen, för att kunna sätta igång igen.

• Lilja020710

Grattis;)
Svar på tråden Bim oktober 2017