Inlägg från: Lindalängtar |Visa alla inlägg
  • Lindalängtar

Bf juni 2018

Tror minsann att jag kan hoppa in i denna tråden nu, fick plus på Stickan imorse. Första testet jag tagit, bim idag :) enligt app bf 7/6-18

• Lindalängtar
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-10-02 10:55:23 följande:

Hej alla!

Fick precis reda på att vi väntar barn, har försökt ett år. Sambon är 20 år äldre än jag så har 2 underbara bonusbarn och gud vad jag längtar efter att berätta för dom!

Självklart är man nervös för missfall också men försöker tänka positivt.

(den som har något negativt att säga om åldersskillnaden kan behålla åsikten för sig själv)

Så spännande! Har själv en sambo som är 16 år äldre än mig, kul att inte vara "ensam" :) Grattis! Försöker också tänka positivt men är inte alltid så lätt har jag märkt, plussade i torsdags...
  • Lindalängtar

Jag mår lite konstigt till o från med värk i magen o trötthet, lite ömma bröst o ryggont men än så länge lugnt på dagarna mest "jobbigt" kvällstid. Har också funderat på det med när man ska berätta... Jättesvårt! Vill både vänta o berätta samtidigt! Har funderat på att vi skulle kunna berätta när vi åker o hälsar på sambons bror med familj om två veckor, de berättade tidigt förra året när de var gravida med sin som nu är ett halvår o sen tänkt vänta till runt v 8 o se då hur vi gör... kommer va 6+5 när vi kommer dit. Gick in i v 6 idag med 5+0, så förvirrande!

• Lindalängtar

Ringde barnmorskan nu och har fått en första tid 23/10 det är snart, så spännande! Blir mer o mer på riktigt för varje dag!

• Lindalängtar
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-10-04 10:20:06 följande:

Blir osäker på hur man räknar veckor? Ägglossning 17/9

Men senaste mensen 27/8 får olika svar på olika sidor. Preglife flyttar fram mig.

Jag blir inte klok, jag är nog i vecka 5 eller?

Du borde vara i vecka 6, min senaste mens var 28/8 o pratade med barnmorska igår om inskrivning som sa att då är du i vecka 6 5+2 för mig idag så det borde du också vara! Var också osäker men litar på henne! :) grattis!
  • Lindalängtar

Där kom de första riktiga hormonsvallet över mig fullkomligt förstörd över att inte hitta schnizlarna i frysen jag tänkt laga till mat... Lite kul när man tänker på det men ack så jobbigt nu i stunden när inget passar damen att laga till mat! Dags att börja göra tydliga matsedlar o förbereda i tid för att undvika detta... Men kan ändå inte sluts tänka på hur fantastiskt o komplicerat system det är som kan påverka en så mycket för en så udda grej! Heja kroppen!

• Lindalängtar

Har ni några tips på hur man kan ?träna? in fasta rutiner hos sig själv...? Illamåendet har börjat ihop med kraftig växtvärk vilket jag ännu lätt lindrar med att äta dock är det just det som är lite svårt, missförstå mig rätt älskar mat o äter mer än gärna men när jag är hemma o pluggar har jag lite svårt att få till frukost-lunch mellanmål med bra tider emellan blir lätt att jag tänker att jag ska bara göra klart detta så är det lite kört o illamåendet hinner komma vilket gör det jobbigt att äta alls... Tänkte om ni har tips på hur jag får in en regelbundenhet i ätandet för att förebygga att må så dåligt som jag redan gör nattetid (kanske borde ha nåt att stoppa i mig när jag vaknar på nätterna ocks)

Samtidigt så orolig att något ska va fel även om jag såklart förstår att allt verkar helt normalt, inskrivning hos bm 23/10 ska bli skönt!

• Lindalängtar

Grattis till alla nya plus!! Mer än jag som vill stanna på FL åtminstone ett tag till innan FB? Vill ha det mer officiellt innan jag går med i FB grupper även om den är hemlig! Alla dessa symptom som man ska lära sig hantera... kul för det mesta men igår natt var jag i princip på toa i fyra timmar o kräktes då kände jag mig liten o undrade hur detta ska gå. Inatt var sea-armbanden på o vaknade bara till lite illamående vilket nu har släppt efter frukost, lyckligt lottad att det pendlar! Gick in i v 7 idag 6+0 :) börjar så smått känna att det nog är på riktigt

• Lindalängtar
    Femblirsex14 skrev 2017-10-09 11:41:18 följande:

Känner som du! Gick in i v7 igår och vill vara anonym ganska länge till. Är dels orolig mf och sedan tycker jag det är lite jobbigt med många människors åsikter hit och dit. Blir femte barnet här !

Precis känner också så! Gick in i v 7 idag som sagt o känner inte för att visa vem jag är utåt innan jag berättat för mina nära o mer avlägsna släktingar o vänner :) Också extremt orolig för missfall även om jag vet att det brukar gå bra o försöker med hjälp av en hemsida intala mig att det kommer gå bra o komma en frisk liten knatte till sommaren. Vårt första barn så lite extra spännande! Hur tänker ni med att berätta o så? Jag har sagt att vi får se efter v 8 men tänker nog efter inskrivning om två veckor som lämpligt om allt går som det ska, blir nog att berätta för sambons bror o fru till helgen då vi inte träffar dem så ofta o ska bo där hela helgen. De har en liten på ett halvår o vi fick veta tidigt av dem förra året :)
Svar på tråden Bf juni 2018