Inlägg från: Lindalängtar |Visa alla inlägg
  • Lindalängtar

Bf juni 2018

BF-lista

1/6 - Mayday85, 32 år, barn nr 1

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5

7/6- Lindalängtar, 23 år barn nr 1

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

• Lindalängtar

Nu har jag inte skrivit här sen de allra första veckorna av graviditeten o är nu i v. 34 tiden går fort ändå! Var hos BM igår och magen hade skjutit i höjden så hon skickade remiss för TUL. Är inte den nervösa typen men att behöva komma till en ny praktikplats nästa vecka höggravid med besök hos BM inplanerade o antagligen ett TUL i nära anslutning känns riktigt jobbigt! De skulle dessutom skicka tiden med brev annars kanske man kunde fått TUL i denna veckan. Samtidigt känner man sig så dum som oroar sig över så ytliga saker när det är mig och mitt barns välmående det handlar om. Det konstiga är att det inte oroar mig att något ska va fel på barnet eller mig men är riktigt glad att de väljer att kolla upp direkt såklart.

• Lindalängtar
    PS76 skrev 2018-04-25 17:34:23 följande:

Jag är också i v.34. Jag fick göra glukosbelastning eftersom min ligger över kurvan men det beslutades efter tul. Fick besked idag att det inte var graviddiabetes iallafall och en läkare ska se på hur vi ska gå vidare nästa vecka.

Hoppas det går bra för dig!

Kia82 skrev 2018-04-25 15:08:37 följande:

Jag är också i vecka 34, ska till Bm imorgon. Undrar också hur stort ditt Sf-mått är?

Glukosbelastning har jag gjort två som var bra o alla andra prover var fina :) Mitt SF-mått låg på 36 så en bit över övre kurvan så att säga. Har följt övre hela tiden tills nu. Enligt normalkurvan ska det ju va 35 vid förlossning... magen otroligt spänd också hela tiden vilket hon tyckte va bra att kolla upp
  • Lindalängtar

Nu har jag varit på TUL för ökat SF-mått och fått se min lilla plutt igen. En frisk liten bebis med mycket hår o tjock mage ligger där inne med enligt barnmorskan ?min? näsa. Så spännande o roligt att se den lilla igen :) lite mer fostervatten än normalt msn inte konstigt mycket o lite tyngre bebis som beräknas väga 2,5-2,6 kg just nu i v. 34+0

• Lindalängtar
    Kia82 skrev 2018-04-27 20:12:48 följande:

Åhh vad mysigt med en liten tjuvkik.

Fick du någon uppskattad födelsevikt? Jag räknar med att den här lille killen kommer att väga mer än sina systrar precis som sin storebror som vägde 4,3 kg så tror också att han ligger på lite mer i vikt nu än genomsnittet.

Nä fick inte det faktiskt men om de växer som det sägs 200-300 g/vecka så borde den landa på mellan 3,8 kg och 4,4 kg men det är ju svårt att veta :)
  • Lindalängtar
    MaTik skrev 2018-05-07 15:36:16 följande:

Mitt sf-mått har knappt ökat på senaste tiden, så nu skickar bm mig på tul i eftermiddag. Är lite orolig för att det ska vara något fel, även om jag känner bebisens rörelser och hjärtljuden lät fina. Någon som varit på tul och kan lugna mig?

Jag skickades på TUL för två veckor sen för ett för stort SF-mått, inte samma som du såklart men det var mest bara som en rutinkontroll! Fick veta att min plutt är tjock och hårig vilket känns lite humoristiskt o att allt är jättebra. Alla växer olika o i olika perioder som bebisen kommer göra sen också :)
  • Lindalängtar

Varit på sista bm besöket innan bf på torsdag nu, hoppas det blir sista o att det kan komma igång snart. Högt SF-mått igen men vi hoppade ultraljud denna gången o avvaktar. Bebis ligger högt o rörligt också så blir att ringa förlossningen för koll om det drar igång. Du är välkommen nu lilla plutt även om det inte går någon större nöd på mig i värmen...

• Lindalängtar

Då var dagen med stort D här men ingen bebis i sikte... Tar dock det hela med ro, den kommer när den är redo! Inte lika trött på graviditeten nu som för ett par veckor sedan märkligt nog... haft en hel del förvärkar som varit regelbundna o sen avtagit i några dagar nu så hoppas ändå att det inte blir allt för många dagar till! Gillar inte tanken på att gå ändå till midsommar...

• Lindalängtar

Legat med molvärk i rygg o mage hela natten nu, hoppas det är något på gång! Tagit en alvedon o ska försöka sova nu o förhoppningsvis invänta värkar under morgondagen... Bf +6 imorgon...

• Lindalängtar

Känslan inatt verkar inte ge någon utdelning.. Dock mått sämre än vanligt idag med extrem trötthet, illamående o ont i kroppen... Håller hoppet uppe att det kommer igång innan barnmorskebesöket imorgon o att jag annars får komma in på koll för mitt höga sf-mått o få datum för igångsättning så jag kan se ett slut på detta... Dock har nervositeten på vad man gett sig in på sakta kommit såhär i slutet, men inte så jag vill fortsätta gå runt med magen ;) En vecka över tiden imorgon o hoppas på bf då, både syster o farmor har bröllopsdag så något mer att fira kan ju va trevligt annars har sambon gissat på 15/6 så då kan han ju få rätt eller min (lever inte längre) morfars födelsedag på lördag...

• Lindalängtar

Sista besöket hos barnmorskan idag v 40+6, bebis fortfarande högt o rörligt så kunde inte få en hinnsvepning heller... Bara att vänta o hoppas slippa ringa om igångsättning om en vecka. Nu vill jag faktiskt inte mer är trött på magen o det gör faktiskt ont.

• Lindalängtar
    evve88 skrev 2018-06-14 16:26:53 följande:

Åh visst får man inte hinnsvepning om bebis ligger högt och rörligt?? Min gör de med och är så rädd att min kropp inte ska sätta igång av sig själv... blev igångsatt förra gången och jag vägrar bli det igen...

Nä hon sa att om den inte är fixerad kan hon inte göra nåt... Kändes tråkigt! Det är segt nu o vill också slippa igångsättning lagom till midsommar :/ Första barnet här.
  • Lindalängtar
    evve88 skrev 2018-06-14 17:25:08 följande:

Den igångsättnings metoden jac fick använda knappt längre så borde inte va orolig men kan inte hjälpas.. fick 2 hinnsvepningar sist innan igångsättningen och det hjälpte! Så segt om man inte kan göra det nu... var du något mogen i övrigt? Ska på koll på tisdag!

Gjorde ingen gynundersökning så det vet jag faktiskt inte. Har hört många där hinnsvepning hjälpt men bara att vänta då... hur långt gången är du?
  • Lindalängtar
    evve88 skrev 2018-06-14 19:25:04 följande:

Ja men kan ju komma igång av sig självt med såklart :) jag är bara i v 39, 38+0 idag.. du då? :)

Det hoppas vi på :) 40+6 idag så det börjar bli rejält drygt med förvärkar o så...
  • Lindalängtar
    evve88 skrev 2018-06-14 20:09:06 följande:

Förstår det :/ när är nästa besök hos bm nu då?

Blir inga fler besök nu, ringa förlossningen för igångsättning på torsdag om inget hänt annars är det bara att vänta nu...
  • Lindalängtar

Igår eftermiddag va droppen för mig känns som att min kropp är oförmögen till den där sista detaljen att barnet ska ut också. Mentalt helt slut o extremt trött på förvärkar, FRÅGOR, ryggont o trötthet o vill faktiskt inte mer nu... Nåt ska man väl ha för att det faktiskt var lätt att bli gravid, känns som att jag blir hånad till att jag då kommer få va det för alltid... Sambon försökte lugnt igår med att det är faktiskt bara några dagar kvar tills det är över men hjälpte sådär... bf+9 o borde väl inte klaga egentligen...

• Lindalängtar

Ni som blivit igångsatta... Börjar fundera på om det brukar vara såhär... Jag är idag på bf+11 o ska alltså enligt Skånes landsting sättas igång på torsdag bf+14 om det inte startat själv då. Min barnmorska sa att jag skulle ringa förlossningen torsdag morgon o åka in för igångsättning om det är läge... Läser mest om folk som bokat tid i förväg är det vanligt att man ringer in själv samma dag så... Tänkte ringa på onsdag o höra men känns lite märkligt tänk så blir man nekad... orkar inte mer...

• Lindalängtar

Vattnet har gått nu på morgonen, inväntar sambon som är Påväg hem från jobb så ska vi åka in på kontroll, bebis högt o rörligt så därav kontroll direkt. :) äntligen händer något! Bf+12!

• Lindalängtar

Efter 40 timmar på förlossningen har vi nu fått vår prins genom kejsarsnitt :) en jobbig men fantastisk upplevelse! Bf+ 14 hann det bli o han är stor därefter, 4530g o 57cm :) nu blir det snart välbehövlig vila :)

• Lindalängtar
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 06:51:38 följande:

Stort grattis! Får man fråga varför det blev snitt? Bra kämpat!

Trots stark dos värkstimulerande öppnade jag mig inte mer än 6 cm o till slut gav jag upp o orkade inte mer, de upptäckte vid snittet att han låg bakåt med huvudet o hade därför inte kunnat få ut honom naturligt så är glad att ha tagit beslutet innan det blev akut :)
Svar på tråden Bf juni 2018