• MaTik

Bf juni 2018

Hej, jag är gärna med! Plussade i tisdags och har bf 31 maj/1 juni. Hänger hellre i en junitråd än i en majtråd, vill ju inte vara sist med allt. ;) Jag väntar första barnet efter ett missfall och lite över ett års kämpande. Är väldigt orolig för missfall igen, men försöker ändå att njuta lite av att vara nyplussad samtidigt.

Symptomen är endast molvärk och ömma bröst än så länge. Jag är 33 år och min sambo är 41.

• MaTik

Jag stannar gärna här på familjeliv, åtminstone till v 12. Även om fb-gruppen är hemlig så känns det som ett ganska stort steg att gå med där, jag vågar inte jinxa nåt. Hoppas fler vill stanna här! :)

Vilka symtom har ni? Jag är i v 5 (4+5) och har väldigt ömma och spända bröst, men inget mer. Inget illamående, trötthet, ökad kissnödighet eller nåt. Eftersom jag redan haft ett missfall så blir jag lite orolig att avsaknaden av symtom är nåt dåligt.

• MaTik
    beme skrev 2017-09-26 22:45:44 följande:
    Tänkte att en presentation skulle sitta fint, eller vad säger ni?! Flört

Jag är 28 år och sambon 34 år. Vi har varit tillsammans i lite mer än 10 år nu och i augusti efter mensen så bestämde vi oss för att påbörja bebisverkstaden här i september. 

Jag har aldrig varit gravid innan och nu lyckades vi på första försöket - chocktillstånd! Förvånad Allt känns så himla overkligt! Vi räknade med att det skulle ta lång tid, åtminstone några månader. Även om vi bestämt oss och verkligen vill det här, såklart(!), så känns det så otroligt svårt att greppa.. Är jag verkligen gravid?!

Det känns lite som att jag inte riktigt vågar glädjas åt det hela, då kommer vi få missfall, men gläds jag inte åt det så kanske det blir missfall för det. Nojigt! Haha, man blir ju inte klok på sig själv ibland. Drömmer
    Hur är det för er andra?
    Har läst att många har barn sedan tidigare, minns ni hur det var när ni plussade med ert första barn? Och ni som nu plussat med ert första, hur känner ni er? Känns det självklart, eller har ni som jag svårt att greppa det hela?!
    Jag och min sambo började försöka förra sommaren och det blev plus på andra försöket. Jag blev livrädd, trots att det var väldigt efterlängtat. Var faktiskt inte alls glad i början, utan bara rädd för vad jag givit mig in på. Tyvärr så blev det missfall, men det hade ju inget med mina tankar att göra. Har fått kämpa ett år för att bli gravid igen och denna gång känns det bara jättebra (men oro för mf såklart). Jag har fått en längre mental startsträcka denna gång. Vad jag försöker säga är att jag förstår att du är i chocktillstånd eftersom det gick så fort, men du kommer landa snart! :) Och våra tankar kan inte styra missfallen, men jag känner igen mig väldigt mycket i det du beskriver! Man är tydligen inte så jäkla logisk och klok som man trodde, haha!

Skönt att det är fler som inte har så många symtom, då ska jag försöka sluta nojja över det! :)
  • MaTik

Är det bara jag som sover pissdåligt? Jag drömmer stressade drömmar om blödningar, att barnmorskan inte hittar några hjärtljud, osv. Förstår ju att detta grundar sig i oro för ett till missfall. Sen vaknar jag för att jag behöver kissa mitt i natten (vilket jag aldrig gör annars) och har svårt att komma till ro igen. 

• MaTik

Hur är er hy? Jag är sjukt flottig i ansiktet och har fått en massa småfinnar på hakan. Ska man inte stråla som gravid? ;) 

• MaTik
    Tinilina skrev 2017-10-04 23:45:13 följande:

någon mer än jag som ska ploppa ut första ungen? :)

Yes, jag om allt går vägen! :)
    TheRealMe skrev 2017-10-05 00:25:29 följande:

Grattis till alla som har plussat. Ska bli spännande och följa varann. Är det några fler som ska vul? Jag har en tid 24/10. Nervös!!!

Ja, jag var mitt uppe i en fertilitetsutredning när jag äntligen plussade och vi ska på ett avslutsmöte för att få våra provresultat från utredningen. Blir vul då samtidigt, den 17/10. Är jätterädd för att de ska upptäcka ett MA då.
  • MaTik
    Brunette83 skrev 2017-10-16 10:29:58 följande:

Hej, jag är i vecka 7 (6+1) och beräknad födsel till 12 juni. 

I slutet på förra veckan började jag få lite bruna flytningar och igår på söndagsmorgon kom det lite färskt blod. Då jag och min man försökt ett bra tag och stod i kö till ivf när det helt plötsligt tog sig, så är jag helt förtvivlad över att detta inte ska gå vägen Gråter Vi åkte till akuten igår och fick göra ett VUL. Där kunde dom se en liten ärta med hjärtslag och allt där såg ut som det skulle men dom kunde inte säga vad blödningen berodde på och kunde såklart inte säga om det var början till missfall. Idag blöder jag fortfarande, kommer när jag går på toaletten och torkar mig. 

Eftersom jag inte har några supertydliga graviditetssymptom så blir jag såklart ännu oroligare eftersom man ofta läser att det ska vara bra. Har bara haft molvärk till och från och tröttare än vanligt. Men inte känt så mycket i brösten, eller varit illamående... Inbillar mig att jag känner mig mindre gravid nu än innan trots att vi såg hjärtslagen igår.

Är det nån här som varit med om nåt liknande och kan lugna mig? Känns som jag ska gå sönder inifrån och ut av förtvivlan!

Hej, har precis som du kämpat ett tag (ett mf i bagaget) och blev nu gravid under pågående fertilitetsutredning. Förra veckan (söndags) fick jag bruna flytningar, vilket ökade lite på måndagen. Fick samtidigt rätt rejäl mensvärk och var övertygad om att det var kört. Därefter avtog det. I fredags fick jag en liten mörkröd blödning. Idag (7+5) fick jag göra vul på fertilitetskliniken och fick se ett pickande hjärta. Läkaren sa att 50% av de som blöder under tidig graviditet inte får missfall. Nu har min blödning slutat, så det är ju inte samma sak som i din sits, men eftersom man har sett ett hjärta så är ju oddsen bra. Jag har inte heller särskilt mycket symptom, förutom lite extra trött. 
  • MaTik

Nu har jag varit på inskrivning och fick BF till 30 maj, så jag tillhör ju inte riktigt denna grupp men stannar kvar ändå. :) Känns jätteroligt att ha varit där, graviditeten känns mer på riktigt. Fick lämna blod och urinprov samt gå igenom sjukdomshistoria och sånt. Har fått till för KUB och RUL. 

• MaTik
    mammsen79 skrev 2017-10-23 11:59:36 följande:
    Hej har du använt dig av ägglossningtest?
    Nej, det har jag inte, men har ganska tydlig äl så brukar känna av när den är.
  • MaTik
    bligravid123 skrev 2017-10-28 13:05:24 följande:

Hjälp mig snälla någon... är i vecka 7 & fick just en liten blödning. Brun / röd. I te så mycket ännu ...inte ont men är så orolig. Är detta ett missfall på gång?

Jag bara gråter o gråter. Ringde 1177 som sa att allt var normalt o att jag kunde ut och rida...men jag hotar inte rida. Vågar knappt röra mig.

Snälla har bu liknande erfarenheter? Kläder någon av er andra?

Är detta slutet för min graviditet?

Hej, sent svar, men hoppas det har gått bra för dig. Jag blödde lite brunt/rött nu i vecka 7 samt hade mensvärk. Blev jätterädd såklart, men blödningen slutade och i vecka 8 var jag på vul och allt såg fint ut.Så det kan gå bra! 
Svar på tråden Bf juni 2018