beme skrev 2017-09-26 22:45:44 följande:
Tänkte att en presentation skulle sitta fint, eller vad säger ni?!
Jag är 28 år och sambon 34 år. Vi har varit tillsammans i lite mer än 10 år nu och i augusti efter mensen så bestämde vi oss för att påbörja bebisverkstaden här i september.
Jag har aldrig varit gravid innan och nu lyckades vi på första försöket - chocktillstånd!
Allt känns så himla overkligt! Vi räknade med att det skulle ta lång tid, åtminstone några månader. Även om vi bestämt oss och verkligen vill det här, såklart(!), så känns det så otroligt svårt att greppa.. Är jag verkligen gravid?!
Det känns lite som att jag inte riktigt vågar glädjas åt det hela, då kommer vi få missfall, men gläds jag inte åt det så kanske det blir missfall för det. Nojigt! Haha, man blir ju inte klok på sig själv ibland.
Hur är det för er andra?
Har läst att många har barn sedan tidigare, minns ni hur det var när ni plussade med ert första barn? Och ni som nu plussat med ert första, hur känner ni er? Känns det självklart, eller har ni som jag svårt att greppa det hela?!
Jag och min sambo började försöka förra sommaren och det blev plus på andra försöket. Jag blev livrädd, trots att det var väldigt efterlängtat. Var faktiskt inte alls glad i början, utan bara rädd för vad jag givit mig in på. Tyvärr så blev det missfall, men det hade ju inget med mina tankar att göra. Har fått kämpa ett år för att bli gravid igen och denna gång känns det bara jättebra (men oro för mf såklart). Jag har fått en längre mental startsträcka denna gång. Vad jag försöker säga är att jag förstår att du är i chocktillstånd eftersom det gick så fort, men du kommer landa snart! :) Och våra tankar kan inte styra missfallen, men jag känner igen mig väldigt mycket i det du beskriver! Man är tydligen inte så jäkla logisk och klok som man trodde, haha!
Skönt att det är fler som inte har så många symtom, då ska jag försöka sluta nojja över det! :)