Bf juni 2018
Min har haft mellan 140-156. Förstår oron (eftersom jag själv var orolig i förrgår), men tänk att din bm hade sagt något och följt upp det om det var någon fara.
Min har haft mellan 140-156. Förstår oron (eftersom jag själv var orolig i förrgår), men tänk att din bm hade sagt något och följt upp det om det var någon fara.
Jag får lite panik av den här värmen, lägenheten är som en bastu och man kan inte fly någonstans. Jag städar också för fullt, men klarar inte av att dammsuga för jag blir så svettig. Har fem dagar kvar till bf, men gissar på att det snarare är ca femton.
Ni som har fött barn innan, finns det alltid små tecken på att förlossningen närmar sig, eller kan det starta helt utan förvarning? Jag känner absolut ingenting, så jag räknar med att det är långt kvar.
Någon av er som fått mycket pigmentfläckar o prickar? Hela mitt ansikte är fullt.. :( Nog för att jag brukar bli fräknig på sommaren, men nu har jag stora fläckar under ögonen och över hela pannan. Så får undvika solen helt och hållet nu.. Hoppas de dämpas lite när bebban kommit ut.
Jag har bf 29/5, så tillhör ju egentligen inte junigruppen, men är övertygad om att bebisen kommer i juni ändå.
Intressant med er som skriver att ni kände nada tills förlossningen startade! Jag har liksom tänkt att man ska få lite symptom först. Jag känner mig iaf precis som vanligt, inget direkt tryck nedåt eller nåt.
Bm i måndags 21/5
V 38+5
Hjärtljud 146
SF 34
Blodtryck minns jag ej.
Vikt + 8kg
Bebis ruckbar
Blir spännande om jag kan ta mig till nästa besök den 4/6.
Idag har jag bf!!! Känns helt knäppt, det var så länge sen jag blev gravid och det har hänt så mycket sen dess. Bebisen får gärna stanna inne några dagar till, jag mår bra i kroppen och vill fixa lite mer hemma. Dessutom är det för varmt att föda nu! Kanske tänker helt annorlunda när det gått ett par dagar. :)
Dagen med stort D! Jag födde i sån här värme för fyra år sedan, det var inte helt optimalt, lite svalare väder hade inte varit fel. Prick två veckor kvar till bf för mig idag, känns som en evighet.
Det finns ingen AC och det är jättevarmt meddelar min kompis nu. :D Hon blir igångsatt, så hon har lite tid över just nu att messa mig senaste väderleksrapporten.
Jag började få någon sorts förvärkar igår kväll som höll i sig under natten. Ingen aning om hur ofta de kommer, men de molar som mensvärk. Har inte haft nån sen jag vaknade kl 7 dock. Nu på morgonen fick jag en brun slemmig flytning, antar att det är slemproppen. Har blivit dålig i magen också, men det kan bero på förväntningar/nervositet, min mage brukar få spel då.
Ja, var beräknad 29/5, så för tre dagar sen. Vet inte vad jag ska tro riktigt, det kan ju dra igång idag eller hålla på och småfjutta i minst en vecka till. Men spännande är det!
Värkarna/förvärkarna avtog under dagen, men nu är det igång igen. Väldigt oregelbundna och helt klart hanterbara, men ändå! Kom också en stor bit slempropp. Börjar bli nervös.
Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)
Update: Är fortfarande hemma i latensfas, hoppas att det ska dra igång ordentligt nu ikväll. Har onda värkar, men oregelbundna och hanterbara. Blir igångsatt imorgon om det inte drar igång av sig själv.
Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!
Tack allihop! Han kom på bf +6 och vägde 3114 g. Frisk, pigg och hungrig!