Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Bf juni 2018

Hej tjejer!

Får jag hänga här med er? Min första graviditet efter att ha kämpat ett tag med Ivf pga ålder och dålig äggreserv. Vi vart gravida på första försöket genom äggdonation. Bf 14/6 om allt går vägen, vecka 10+0 idag!

• Sjuttiosjuan
    Elvipe skrev 2017-11-22 14:40:50 följande:

Jag får lite panik. Jag är i vecka 10 och idag frågade person nr 2 (!) mig om jag var gravid. Sådär lite med glimt om "ja när ska han få ett syskon då?" (Har ett barn sen tidigare). Och sedan sa hon att hon "sett det". Hade egentligen tänkt vänta tills efter vecka 12 men tydligen syns det alltså så mycket redan att man törs fråga? Min första graviditet kunde jag dölja till ca vecka 17-18 kring RUL. Har lite putmage av mig själv och alltid haft men ser ut som en ballong för tillfället och så vet man att det lilla pyret som gömmer sig där i är vadå, typ 3 cm? Blir lite stressad över detta.

Hej!

Jag väntar mitt första men upplever att mina vänner som väntar tvåan blir stora mycket fortare så det är nog inget man kan göra åt. Jag är i v 10+5 och har också fått nån slags mage som är omöjlig att dra in, är dock inte pinnsmal annars och pendlar rätt mkt i vikt så tror ingen skulle våga fråga men på kvällarna syns det definitivt. Ja, pyret är så litet men det är väl livmodern och allt annat också. Sen tycker jag man är lite generellt uppblåst och gasig:)

Du får sätta på dig pokerfejset om fler frågar:)
  • Sjuttiosjuan
    Marian03 skrev 2017-12-12 12:31:13 följande:

Jag menar att jag är i 12+ 1 idag.. suck.. får skylla på att graviditeten gör mig segtänkt ;)

Förstår inte riktigt:)?Har ni varit på KUB och blivit flyttade bakåt? Vilken v är du i enl dina beräkningar? Och vilken enligt BM s beräkning? Verkar kunna flyttas lite hit och dit men vi har gjort äggdonation så vi har ju en exakt dag då ägget befruktades så dom flyttar inte mig men fostrets storlek har följt tabellerna så det känns bra. Det är mkt svårare i naturlig cykel för även om du vet när du hade ÄL så vet du inte när befruktningen skedde. Säkert inga problem;)
  • Sjuttiosjuan
    Marian03 skrev 2017-12-12 13:33:12 följande:

Vi ska göra ett NIPT test tror jag det heter så vi var på samtal idag med läkaren, han ville egentligen inte göra UL men jag ville så då gjorde vi ett lite snabbt, han mätte fostret till 5,1 cm och sa inget om veckan då.

Därefter fick vi träffa BM som sa att läkaren skrev på lappen 11+3 dvs vecka 12. Enligt mina beräkningar och appen + ett Ultraljud gjort i vecka 8 (7+3) så ska jag vara i vecka 12+1, alltså vecka 13.

Ska jag tänka hur det beräknades från allra första början så hade jag varit i vecka 12+3 nu.

Så jag flyttades 2dgr bak på UL i vecka 8.

Och nu då, återigen flytt bak 5 dagar.

Lite skumt ändå.

Jag hade sista mensen 16/9 och fullt utslag på ÄL clearblue stickorna (dvs ÄL inom 48h) 1/10. Så 1:a eller 2:a oktober (vi låg 1:a oktober, haha) så bör det blivit befruktat.

Inte 7 dgr senare? Eller? Fattar inte :)

Spermierna softade kanske lite innan dom slog tilll:) Han kanske inte mätte så jättenoga? Men på RUL får ni nog ett nytt datum att gå på:) Stökigt värre det här haha:)
  • Sjuttiosjuan
    evve88 skrev 2017-12-15 07:02:32 följande:

Man ska inte använda mentol och comp vad jag hört. Men vanlig nässpray funkar, det är ingen fara för barnet men de är ju ens egna slemhinnor som blir kassa...

Man kunde använda comp i Max 10 dagar sa läkaren på MVC:)
  • Sjuttiosjuan
    Moorii skrev 2018-01-06 12:03:04 följande:

Måste bara visa... Min mage i 15+5. Kanske bara jag som tycker den är stor?

Fin!

Jag är i v 17+2 och ser mest lite småfet ut. Men du hade barn tidigare va? Förstått att det är stor skillnad då. Hellre bebisbula än fläskmage:)
  • Sjuttiosjuan
    Freya18 skrev 2018-01-11 08:48:35 följande:

Barnmorskan kunde inte hitta hjärtljud fast hon letade ett tag. Hon var jätte noga med att informera att i vecka 17 kan det vara svårt att lokalisera hjärtat. Speciellt om moderkakan är i vägen och dämpar lite. Men åh vad jag ville höra :(

3 veckor kvar till RUL och oron bara växer.. När man har otroligt svårt att bli gravid så är det svårt att slappna av.

Förstår att du är orolig! Men kanske värt en slant med ett privat UL så du kan koppla av till RUL? Tiden mellan kub och RUL är lång, ska på RUL nästa vecka och känner mig väldigt ogravid och jag har heller inte känt några rörelser eller så. Det är säkert hur bra som helst därinne i magen ska du se!
  • Sjuttiosjuan
    Freya18 skrev 2018-01-12 22:41:58 följande:

Nån mer som drabbas av återkommande huvudvärk som håller i sig flera dagar??

Jag har haft ordentlig huvudvärk av och till och nu dessutom en tandfraktur så jag har blivit tvungen att ta en del alvedon:( Känns ju inge vidare men faktiskt varit tvungen.

Tror det är rätt vanligt, som sagt bara ha koll på blodtrycket så det inte är för högt och orsakar huvudvärken. Jag går och tar prover varannan v eftersom jag gjort äggdonation, är över 40 och dessutom har högt BT från början. Än så länge håller sig BT okey, hoppas det fortsätter så:)
  • Sjuttiosjuan
    Freya18 skrev 2018-01-13 02:48:09 följande:

Fy för tandvärk! :( Jag har en visdomstand som försöker trycka sig upp och värker då och då, men helt hanterbart.

Vad kollar dom efter när dom lämnar blodprover så ofta? Hb och järnvärde? Är bara nyfiken.

Bara kollar urinprov så man inte har protein i urinen som tyder på havandeskapsförgiftning!
  • Sjuttiosjuan
    Timmyt85 skrev 2018-01-21 11:53:59 följande:

Hej! Har bf sista juni, precis gått in i v18. Börjar bli orolig då kub var så länge sedan. Tycker knappt att magen växt och känner inga rörelser som så många pratar om. Har heller inte känt det där kittliga eller något fladder som man läser om, tror jag i allafall? Känner viss aktivitet i magen men känns mer som upprörda och uppsvällda tarmar. Hade mycket växtvärk/molvärk fram till v. 15 men känner nu bara som lätt mensvärk nattetid. Läst om spökveckorna men oroar mig ändå. Någon som känner igen sig? Två veckor till RUL.

Känner absolut igen mig! Men var på RUL i veckan och det var full fart därinne:) BM sa att eftersom dom inte väger så mycket kan det ta ett tag innan man känner ngt och jag som väntar första vet liksom inte vad man ska känna efter heller. Men det kommer nog snart för oss båda ska du se:)
Svar på tråden Bf juni 2018