Bf juni 2018
Nu har jag klippt min sista kund och lämnar jobbet på obestämd tid.. Känns konstigt men galet skönt:) Jag hoppas jag får några sköna veckor innan bebisen kommer! Jag mår prima och vill helst inte att den kommer innan BF 13/6:)
Nu har jag klippt min sista kund och lämnar jobbet på obestämd tid.. Känns konstigt men galet skönt:) Jag hoppas jag får några sköna veckor innan bebisen kommer! Jag mår prima och vill helst inte att den kommer innan BF 13/6:)
Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..
Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.
Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(
Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.
Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.
Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)
Så spännande med symptom! Snart får se dyka upp en Juni bebis i gruppen :)) <3
Om 50 min går jag hem på mammaledighet och sommar med min tvååring. Guuud vad underbart! :D
Ja, det är SÅ skönt att det är kallare idag!
Bm kom med bra besked. Huvudet ligger fortfarande nedåt och går att röra lite på.
Haft lite oro för att jag stannat i vikt sen ca sex veckor (tänkt att bebisen kanske inte växer som den ska) men alla kurvor med sf mått osv var normala. Och tydligen inte ovanligt att stanna i vikt mot slutet särskilt om man är liten i vanliga fall.
Hon sade att vi får se om barnet kommer innan nästa besök om två veckor. Så kanske den kikar ut innan BF! :)
Känner mig mycket gladare nu och firade med att köpa flera stora trosor till efter förlossningen och sen sova i nästan 2h. Det är inte det sätt jag skulle fira på o vanliga fall :P
Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!
Har också varit till bm idag. Gått ner 1kg och minskat SF-mått med 0,5cm sedan förra veckan :/ nån annan som har samma? Blir lite nojjig men bm menade att det är normalt. Är i 39+2
Nu är sista arbetsdagen avklarad! Det här ska bli sååå kul! Mår helt ok så nu ska jag greja lite hemma, sova utan väckarklocka, och vänta på att det sätter igång! :D
I know the feeling.
-Herregud här kommer det bara en stor mage och går!
-känner du inget? Inget tryck nedåt så hon kommee snart?
- när ska du ha egentligen?
Jo men hade jag vetat det hade jag vart superglad hörru!! Just orden -hej tjockis! Jag fattar inte!?
Jag har inte ens nått BF än...
Haha ja men exakt så tänker jag med!? När dom säger
-NU är den veekligen stor!!! Jo men vad förväntar du dig ? När skulle den va stor annars? Efter förlossningen? Ja ska liksom ha om 10 dagar.. fattar inte hur roll tänker. Roligaste var när en gubbe med vääääääärldens ölmage frågade mig -hur går det med den där tjocka magen i värmen?
- jo tack som frågar , hur går de själv? Hade jag lust att svara men kunde inte med :p
BF idag! Känns helt otroligt, tiden har gått sååå fort:) Sista hinnsvepningen idag innan inskrivning för snitt imorgon. Känner mig så sjukt opepp på snitt, vill verkligen försöka föda i sätesbjudning men eftersom jag inte ska gå över tiden får det väl bli så. Viktigast är att bebis kommer ut och mår bra.
Kämpa på tjejer, inte långt kvar för någon av oss nu!